وزیر ورزش به مجلس معرفی شد

رای اعتماد به سجادی یکشنبه 19 آبان ماه

فردا کابینه تکمیل می‌شود؟

توپ وزیر ورزش در میدان بهارستان

می گویند تا سه نشه بازی نشه، حالا این ضرب المثل مصداق وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت ورزش وجوانان شده و قرار است روزیکشنبه 19 آبان وزیر پیشنهادی بعد از مسعود سلطانی فر و رضا صالحی امیری که نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند در معرض نظر نمایندگان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۱۳۲۲۳
توپ وزیر ورزش در میدان بهارستان

عمرچهار ساله وزرات ورزش وجوانان که از 8 دی‌ماه سال 1389 پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در مجلس هشتم رغم خورد تاکنون فراز و نشیبهای زیادی را دیده است.

دردولت دهم محمد عباسی وزیر این وزارت‌خانه بود.ولی قبل از آن حمید سجادی نخستین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، در اواخر خردادماه ۱۳۹۰ پس از معرفی به مجلس  نتوانست رأی اعتماد نمایندگان را کسب کند و محمد عباسی در پنجم مردادماه ۱۳۹۰ به عنوان دومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی ودر۱۲ مرداد موفق به کسب رای اعتماد شد.

عباسی که تا پایان کار دولت دهم وزیر ورزش و جوانان بود.بعد از معرفی مسعود سلطانی فر در مرداد 1۳۹۲ به کار خود پایان داد اما پس از رای اعتماد ندادن مجلس به این گزینه،با معرفی رضا صالحی امیری در مقام سرپرستی وزارت ورزش و جوانان وی نیز پس از دو ماه سر پرستی،نتوانست از مجلس مجوز ورود به وزارتخانه را بگیرد.

بعد از این رخداد حسن روحانی ،محمد شریعتمداری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب نمود و در 12 آبان ، نصرالله سجادی به عنوان سومین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد تا با رای نمایندگان ، کابینه یازدهم را تکمیل کند.

معرفی وزیر پیشنهادی 62 ساله حسن روحانی که از نظر بسیاری از نمایندگان، سن بالای وی می‌تواند مساله ساز باشد وریاست اموری را که به امر جوانان و ورزش است با مشکلات عدیده‌ای از جمله درک شرایط این قشر مواجه کند حالا محل انتقاد برخی از منتخبین ملت قرار گرفته است.

اما موافقان وی با اشاره به سوابق وسجایای این گزینه ،نصرالله سجادی را فردی کارآمد در ورزش و امور جوانان می دانند وبا یاد آوری سوابق کاری،او را شایسته نشستن بر صندلی وزارت عنوان می‌کنند.

حضور نصرالله سجادی، درمقام  دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است. ریاست فدراسیون فوتبال، قائم مقام سازمان تربیت بدنی،‌ دبیرکلی کمیته ملی المپیک و معاون تربیت بدنی و تندرستی وزیر آموزش و پرورش ،همچنین 9 تالیف و ترجمه کتب دانشگاهی چون مدیریت سازمان های ورزشی،‌فوتبال،‌ بازاریابی ورزشی و جنبش المپیک از جمله برگهای برنده این گزینه است.که احتمال رای آوری وی از مجلس را تا حدودی تقویت می کند.

از سوی دیگر تعداد زیادی از نمایندگان، در گفتگوهای خودمانی با خبرنگارما بدون اینکه بخواهند نام آنها در مطلب درج شود، تاکید داشتند که هنوز شناختی از وزیر پیشنهادی ندارند اما امیدوارند تا روز یکشنبه ودر فاصله چند روز باقی مانده بتوانند از ماهیت کاری سجادی با توجه به نشستهای برگزارشده مطلع شوند.

تعدادی نیز از عدم تعامل دولت در خصوص رایزنی های نمایندگان قوه مجریه در مجلس ،با منتخبین ملت برسر معرفی افراد ،گلایه مند بودند وعنوان می کردند که بهتر بود دولت قبل از معرفی وزرای پیشنهادی،حداقل نظر مجلس را بصورت غیر مستقیم جویا می شد،نه اینکه به یکباره آنان را در عمل انجام شده قراردهد.

حال با اظهار نظرات متعدد در مورد نحوه معرفی ،یا شخصیت کاری وزیر پیشنهادی ،سخنان متفاوتی از نمایندگان به گوش می رسد بطوریکه حسین گروسی نماینده شهریارو عضو فراکیسون ورزش در گفتگو با جام جم آنلاین به نظر مثبت فراکسیون ورزش به وزیر پیشنهادی وسوابق درخشان وی اشاره ، و عقیده دارد، حضوراین گزینه در معاونت آموزش وپرورش وآشنایی وی با روحیات و مشکلات جوانان وسابقه حضور در کمیته ملی المپیک و سایر حوزه‌های ورزشی گواه روشنی بر توانایی بالای سجادی برای تصدی وزارت‌ ورزش است. اما اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان و دیگر عضو این فراکسیون حرف دیگری می زند وتاکید دارد که فراکسیون ورزش  در مورد این گزینه به نتیجه نرسیده است.

این نماینده حتی با انتقاد از نحوه معرفی وزیر پیشنهادی وعدم تعامل دولت برای معرفی وی به مجلس تأکید کرد که هیأت رئیسه فراکسیون ورزش در مورد سجادی علیرغم بحث و گفتگوهای انجام شده به نتیجه نرسیده چون فراکسیون معتقد است دولت در نحوه معرفی وزیران پیشنهادی، اصول تعامل با مجلس را رعایت نمی کند و بدون این که نظر این فراکسیون و یا گروه های مرجع مجلس را اخذ کند، فردی را معرفی می کند.

احمد رضا دستغیب نماینده شیراز وعضو فراکسیون جوانان مجلس نیز که هنوز اطلاعی از شرایط وزیر معرفی شده ندارد اظهار امیدواری کرد که در روز پنج شنبه یا جمعه بعد از برگزاری جلسات بتوانند نظر خود را در این مورد بدهد.این نماینده 37 ساله احتمال رای دادن نمایندگان به این گزینه را قوی دانست.

اما سید هادی حسینی نماینده قائم شهرو دیگر عضو فراکیسیون ورزش نیز که عقیده ای مانند جلیلی  نماینده مسجد سلیمان دارد با تکرار سخنان همکار خود به تعامل نامناسب دولت با نمایندگان اشاره دارد وبا گلایه از معاونت پارلمانی یاد آور می شود که از حالا که دولت اینگونه با مجلس برخورد می کند باید تا ته ماجرا را دانست.

حالا با گرفتن نظرات موافق ومخالف از سوی خبرنگار ما ،اینگونه برآورد می شود که اکثر نمایندگان اعلام نظر خود در مورد وزیر پیشنهادی ،منوط به برگزاری جلسات با وی کرده اند اما قبل از آن، نظرمخالف جدی در مورد این گزینه موجودیت پیدا نکرده وهمچنان آشنایی سجادی با تمام رشته های ورزشی، جوامع درون فدراسیون ها و شناخت از همه نکات ریز و درشت ورزش در فدراسیون ها برگ برنده این گزینه در جلسه یکشنبه 19 آبان در جلسه رای اعتماد باشد.

فاطمه امیری-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها