لاریجانی در کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی:

دغدغه علوم انسانی منحصر به ما نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق مرحوم عسگراولادی گفت: اقدامات سیاسی او سازمان یافته بود اما رنگی از گروه گرایی و وابستگی حزبی در آن دیده نمی شد، ضمن تشکیلاتی بودن رهیده از بازی های خرد گروهی بود و نقش پیشرو در ساماندهی انقلاب داشت.
کد خبر: ۶۱۳۲۱۹
عسگراولادی در مسیر حق از قیل و قال‌ها نمی‌ترسید

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق ابتدایی جلسه علنی امروز چهارشنبه خود با اشاره به درگذشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی دبیرکل حزب جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: روز گذشته با خبر شدیم که صدیق مکرم و یار وفادار انقلاب آقای عسگراولادی دار فانی را وداع گفتند و به دیار باقی شتافتند. رحلت عزیز انقلاب و این مبارز نستوه را به نمایندگان محترم و ملت عزیز و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

رئیس مجلس افزود: عسگراولادی حسینی زیست و در ایام عزای حسینی بار سفر دیدار با حق را بربست. سال ها مبارزه با رژیم ستمشاهی و تحمل بیش از یک دهه زندان دژخیمان دیکتاتور آمریکایی از او استوانه ای استوار در مبارزه و پایداری در مسیر حق ساخت و از اوایل پیروزی انقلاب که تقریباً همزمان با آزادی او از زندان بود زندگی خود را وقف حمایت از مستضعفان و یاری رساندن به مستمندان نمود و کمیته امداد با همت این مرد الهی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عسگراولادی در همه صحنه های سیاسی مبارزات ملت ایران مجاهدانه و رهیده از دنیا یک سره در حمایت از آرمان های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و در طریق روحانیت علم نمود.

لاریجانی در ادامه نطق خود گفت: اقدامات سیاسی او سازمان یافته بود اما رنگی از گروه گرایی و وابستگی حزبی در آن دیده نمی شد. ضمن تشکیلاتی بودن رهیده از بازی های خرد گروهی بود و با داشتن نگاهی متعالی به حرکت انقلاب آرمان های بزرگی که بر دوش انقلاب قرار دارد او را به فراسوی درگیری های جناحی سوق می داد لذا نگاه مرحوم عسگراولادی به مسایل مختص انقلاب همیشه طبیبانه و از سر حکمت انقلابی بود.

وی در ادامه افزود: بارها دیده می شد در بحث های انتخاباتی با گذشت از خواست های تشکیلاتی که در بسیاری از مواقع نیز به حق بود مسیر را برای همگرایی بیشتر طرفداران انقلاب هموار می نمود، به همین جهت نقش پیشرو در ساماندهی انقلاب داشت. از عناصر مهم نگاه نافذ او به حرکت انقلاب رسالت دادن به مشی روحانیت در این راه بود. از دوران نوجوانی که به حرکت آیت الله کاشانی دلبسته بود تا آغاز حرکت بیداری نهضت امام همواره یار و یاور امامم در مبارزه بود و پس از پیروزی انقلاب نیز حرکت های تشکیلاتی را با راهنمای روحانیت مقرون به توفیق می دانست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عسگراولادی حکمت انقلابی را در این نکته می دانست که عدالت فکری در مبارزه نباید تحت الشعاع احساسات زودگذر قرار گیرد. به نظر او صدق و صفا در مبارزه وقتی اثربخش است که با اصالت فکری همراه باشد و او به درستی این اصالت را در همنوایی و پیروی از روحانیت می دانست لذا برای وصول به این راهبرد عمیق در تاکتیک ها پرگذشت بود.

وی افزود: در دوره ای که نسیم جوانگرایی آبادگران را به صحنه آورد و عده ای حتی از ذکر اسامی چند نفر از تشکیلات موتلفه ابا داشتند او با گذشت انقلابی مسیر را باز نمود و با دوراندیشی به مسایل انقلاب می نگریست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: عسگراولادی در طریق مسیر حق و ارایه نظر خود شجاع بود و از قیل و قال سیاسی نمی هراسید. در مکاتبات سیاسی خود چه در دوران دوم خرداد و چه در سال گذشته ماموریت حق طلبانه برای خویش قائل بود.

وی در ادامه نطق خود افزود: سال گذشته که مکتوباتی در حوادث سیاسی جاری کشور داشت روزی به مجلس تشریف آوردند و در فلسفه کار خویش نکاتی را بیان داشتند و فرمودند من روزهای چندی از عمرم باقی نمانده است، احساس می کنم ماموریتی برای نیروهای انقلاب دارم، در سیمای او حق طلبی، شجاعت، گذشت و فضیلت موج می زد و به راستی او در راه انقلاب حکیمی مجاهد بود و زندگی او یک سره داستان راستان انقلاب بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: بر روح پاک این مبارز خستگی ناپذیر و مجاهد درود می فرستیم و از خداوند منان علو درجات را برای آن عزیز سفر کرده آرزو می نماییم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها