رضا صادقی که همه ساله همزمان با ایام سوگواری محرم راهی بندرعباس می‌شود و برای امام حسین(ع) مداحی می‌کند، این کار را بزرگ‌ترین افتخار زندگی سی و پنج ساله‌اش دانست.
کد خبر: ۶۱۲۳۶۷
بزرگ‌ترین افتخارم مدیحه‌سرایی اباعبدالله است

به گزارش ایسنا، رضا صادقی گفت: بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌ام به عنوان یک خواننده و کسی که خداوند نعمتی به او داده، این است که در ایام محرم در زادگاهم مدیحه‌سرایی کسی را می‌کنم که به نوعی الگوی فکری‌ام است و من به شهامت، استقامت، دیانت، سیاست زندگی و اخلاقش ایمان دارم.

او ادامه داد: من صرفا به دلیل عادت و ریشه خانواده‌ام وارد مدیحه‌سرایی نشدم بلکه سعی کردم، امام حسین(ع) و آقا ابوالفضل‌(ع) را به عنوان انسان‌های متفکر باور کنم. امام حسین(ع) برای من و خیلی از هنرمندان، فقط یک فرد مظلوم نیست که سرش را از تن جدا کردند، شهید شد و با اسب بر بدنش تاختند. برای ما امام حسین و تفکرش یک باور است.

خواننده آلبوم «همین» اظهار کرد: مدیحه‌سرایی برای رویداد بزرگ کربلا تاثیر شگرف لحنی، صدایی، آوایی و موسیقایی در کارهای من داشته است. نواها، آواها و قدرت خواندنی که در مدیحه‌سرایی وجود دارد و برای من یک کلیت آموزشی و در عین حال اعتقادی و لذتبخش را به وجود آورده که شاید خیلی قابل بیان نباشد.

رضا صادقی معتقد است: آواهایی که در مدیحه‌سرایی جنوبی‌ها وجود دارد، شبیه لالایی‌های مادرانه و نواهای همنشینی‌ها و همخوان با تمام اتفاقاتی است که در جای‌جای جنوب برای مردم می‌افتد. من گاهی سعی می‌کنم در قطعات موسیقایی‌ام از لحن‌هایی استفاده کنم که جنوبی‌ها در مدیحه‌سرایی‌هایشان دارند.

این هنرمند گفت: همین باعث شده گاهی به من می‌گویند تو در کار‌های موسیقایی‌ بیشتر مداحی می‌کنی. من این را یک افتخار می‌دانم چون مدح عشق جزئی از اتفاقات موسیقایی است.

او درباره مداحی‌ هر ساله‌اش در بندرعباس هم بیان کرد: زمانی که در مسجد کوچکی در بندرعباس که پدرم متولی‌اش است، مدیحه‌سرایی می‌کنم می‌بینم مردم از رضا صادقی خواننده‌ که عکسش روی جلد مجله ‌است، فارغ هستند. آنجا دیگر این چیزها معنی ندارد. آنها به عشق امام‌حسین می‌آیند و سینه‌زنی می‌کنند. همین باعث می‌شود که در چنین مجالسی یک‌رنگ بودن را بیشتر حس کنم و خودم باشم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Switzerland
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
۰
۰
اتفاقاً صداش به مدیحه سرایی هم میاد چون كه صداش غم داره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها