در سینما و به‌طور کل هنرهای نمایشی و تصویری، شاه نقش‌هایی وجود دارد که برخی از بازیگران تا سال‌ها با آن نقش شناخته و شناسنامه‌دار می‌شوند، مانند داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر سریال امام علی(ع) یا فریبرز عرب نیا و مختار.
کد خبر: ۶۱۱۶۵۶
پختگی در میانسالی

برخی چهره‌ها نیز به دلیل مجموعه کارنامه حرفه‌ای شان و برخی تناسب‌ها در ذهن و یاد مردم باقی می‌مانند، به‌عنوان مثال پرویز پرستویی، اگرچه در نقش حاج کاظم آژانس شیشه‌ای درخشید ولی او به همین نسبت در بید مجنون مجید مجیدی در نقش یوسف یا حتی رضا مارمولک کمال تبریزی نیز در حافظه‌ها مانده است.

فرهاد اصلانی را هم آرام آرام باید یکی از همین چهره‌ها دانست که در ذهن مردم شناسنامه‌ای برای خودش دست و پا کرده است، او در دو اثر ارزشمند داوود میرباقری در دو نقش منفی و مهم، یعنی یزید سریال امام علی و ابن‌زیاد مختارنامه هنرنمایی کرد و این روزها باز هم در همکاری دیگری با میرباقری در سریال «شاهگوش» نقشی متفاوت را ایفا می‌کند.

این بازیگر همزمان فیلم «به خاطر پونه» را هم در اکران سینماهای کشور دارد، فیلمی که در آن همراه با هانیه توسلی نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند و مهم‌ترین موفقیت فیلم را هم باید در بازی هنرمندانه این دو چهره جستجو کرد چراکه اگر ایفای نقش یکدست و قابل باور اصلانی و توسلی نبود، قطعا ضعف‌های عمده فیلمنامه و کارگردانی، بیشتر از آنچه اکنون است، خودش را نمایان می‌کرد.

اصلانی این بار در به خاطر پونه، نقش یک معتاد را بازی می‌کند که نه کارتن خواب است و نه به آن مفهوم کلیشه‌اش «عملی» و اتفاقا سر و وضع ظاهر و پوشش و خانه‌اش حکایت از آن دارد که دستش به دهانش می‌رسد، اصلانی معتادی متفاوت را به نمایش در می‌آورد.

اصلانی که یکی دو سالی است سیمرغ جشنواره فیلم فجر را هم در خانه دارد، بازیگری است که نام و چهره اش با نقش‌های سنگین، سخت و جدی گره خورده است و حالا باید منتظر ماند و دید آیا در یک کار طنز آن هم در شبکه نمایش خانگی می‌تواند مردم را راضی نگه دارد یا خیر؟

بامداد محمدی ‌‌- جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها