یک روانپزشک افزایش میل به خوردن شیرینی را از علائم اولیه افسردگی دانست و با اشاره به وجود موارد بسیار بیماری افسردگی در زنان نسبت به مردان، گفت: اکنون افسردگی در زنان دو برابر مردان شیوع دارد.
کد خبر: ۶۰۹۸۰۱

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- دکتر شاپور کریمی افزود با اینکه بسیاری از زنان به این بیماری مبتلا هستند آن را طبیعی می‌دانند زیرا متاسفانه در جامعه امروز چنانچه فردی ساکت باشد و یا کمتر در جمع حاضر شود و صحبت کند، طبیعی‌تر محسوب می‌شود. در جامعه ما به زنان شاد و با انرژی بیشتر از زنان افسرده برچسب می‌زنند و همین علت موجب شده تا آدمهای افسرده را به عنوان آدمهای خوب و قابل قبول بپذیریم. برای کاهش آمار افسردگی در جامعه باید پذیرش اخلاق افراد افسرده در جامعه به عنوان یک اخلاق خوب و قابل قبول تغییر کند.
این روانپزشک درباره علت بالا بودن موارد افسردگی در زنان، مهم‌ترین عامل را زن بودن و سیستم هورمونی زنان عنوان کرد و افزود: زنان به دلیل خصوصیات جسمانی و هورمونی و حساسیت‌هایی که دارند بیشتر مبتلا به افسردگی می‌شوند. ظلم به زنان، نرسیدن زن به جایگاه واقعی خودش در جامعه، استرس و زندگی در جامعه مردسالار موجب می‌شود تا زنانی که به صورت جسمانی و بیولوژی مستعد بیماری افسردگی هستند، بیش از مردان به این بیماری مبتلا شوند. اکثر زنان رگه‌هایی از افسردگی خفیف را دارند، اما آن را عادی دانسته و سعی در درمان آن نمی‌کنند. چنانچه زنان‌‌ همان مراحل اولیه افسردگی به روانپزشک مراجعه و درمان خود را شروع کنند راحت‌تر درمان می‌شوند. بیشتر مراجعین به روانپزشکان را افرادی تشکیل می‌دهند که در مراحل شدید افسردگی قرار دارند.
وی افسردگی را عامل افزایش موارد خودکشی و مرگ عنوان کرد و یادآور شد: این بیماری حتی می‌تواند مشکلات جسمانی از قبیل مشکلات قلبی عروقی و افزایش وزن را نیز به دنبال داشته باشد.
کریمی همچنین علامت اولیه افسردگی را افزایش میل به خوردن شیرینی عنوان کرد و کاهش انرژی، لذت نبردن از زندگی، احساس غم دائمی و عذاب آور، کاهش و یا افزایش خواب و نیز کاهش یا افزایش وزن را از دیگرعلایم این بیماری دانست و گفت: افکار منفی همواره در ذهن بیماران افسرده وجود دارد و این افراد میل بسیاری به خودکشی دارند. همچنین دردهای پراکنده متعدد و عدم تمرکز نیز از دیگر علائم این بیماری هستند که در ‌‌نهایت فرد مبتلا را در صورت عدم درمان به یک موجود نباتی تبدیل می‌کنند.

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
با سلام
نظری ندارم
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
با سلام
نظری ندارم

نیازمندی ها