عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم،تحقیقات و فناوری و نیز ورزش و جوانان در جلسات صبح و بعد ازظهر فردا مجلس بررسی می شود.
کد خبر: ۶۰۹۴۴۸
بررسی رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی ، فردا در مجلس

سیدشریف حسینی افزود: رئیس جمهور هفته گذشته بر اساس اصل 135 قانون اساسی، آقایان علی اصغر فانی، رضا فرجی دانا و سیدرضا صالحی امیری را به ترتیب برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان در نامه‌ای به مجلس معرفی کرد که اعلام وصول و در صحن علنی قرائت شد.

وی گفت: نمایندگان یک هفته فرصت داشتند تا در کمیسیون‌های تخصصی ، فراکسیون‌ها و مجامع استانی برنامه های وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و از فردا در صحن علنی به صورت نهایی جلسات رأی اعتماد برگزار خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص روال بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس اظهار داشت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در جلسه فردا رئیس جمهور با حضور در مجلس به مدت یک ساعت فرصت خواهد داشت تا از وزرای پیشنهادی خود دفاع کنند سپس برای بررسی رأی اعتماد هر وزیر به صورت جداگانه دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه صحبت خواهند کرد.

وی افزود: سپس وزیر مربوط 30 دقیقه فرصت دفاع از برنامه های خود را خواهد داشت.

حسینی تصریح کرد: در نهایت در پایان بررسی رأی اعتماد، رأی گیری به صورت مخفی انجام خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: در صورتی که هر یک از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور نتوانند رأی نصف به علاوه یک نمایندگان حاضر در جلسه را کسب کند رئیس جمهور باید فرد دیگری را ابتدا به عنوان سرپرست معرفی کند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها