سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اظهارنظر وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر احتمال توافقی ایران و 1+5 بر سر غنی‌سازی 5 درصدی، با اشاره به این ‌که چنین اظهارنظرهایی گمانه‌زنی است، گفت: تولید بالای 5درصد به نیاز کشور بستگی دارد. صنعت هسته‌ای ایران برای سوخت رآکتور تهران به غنی‌سازی 20 درصد نیاز دارد، ولی این سایت، اکنون سوخت لازم را دارد و دیگر نیازی به تولید وجود ندارد.
کد خبر: ۶۰۹۴۱۹
فعلا غنی‌سازی 20 درصد انجام نمی‌شود

سید حسین نقوی‌ حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، توضیح داد: تهران خود تصمیم‌ می‌گیرد غنی‌سازی بالای پنج درصد داشته باشد یا خیر اما موضوع تعلیق و توقف اکنون بی‌معناست زیرا اصلا تولیدی وجود ندارد. سوخت رآکتور تهران تامین است و فعلا نیازی به تولید اورانیوم 20 درصد احساس نمی‌شود.

اتحاد عبری ـ عربی علیه ایران

در تازه‌ترین سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، وزیر پیشین امورخارجه این رژیم گفته است که «ما و عربستان در مخالفت با ایران متحد هستیم، اما تا زمانی که منازعه با فلسطینیان ادامه داشته باشد، نمی‌توانیم همکاری کنیم.»

به گزارش رویترز، تزیپی لیونی وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی گفت: زمانی که سخنان سعودی‌ها را در مورد آنچه باید به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام شود می‌شنویم، آشنا به نظر می‌رسد.

وی افزوده است: فکر می‌کنم، وقتی بحث ایران پیش می‌آید عربی بشدت شبیه به عبری می‌شود.

دانشگاه احمدی‌نژاد مسابقه برگزار می‌کند

پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه ایرانیان (موسوم به دانشگاه احمدی‌نژاد) از تاسیس مرکز آموزش‌های مجازی و برگزاری مسابقه طراحی آرم این دانشگاه خبر داده است.

این در حالی است که پیش از این اظهارات ضد‌ونقیضی درباره قانونی بودن یا نبودن این دانشگاه به گوش می‌رسید.

ماجرای بیلبوردهای «صداقت آمریکایی»

بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» که این روزها در شهر تهران نصب شده، واکنش‌هایی را در شورای شهر تهران و مجلس برانگیخته است.

به‌دنبال نصب این بیلبوردها، برخی اعضای شورا خواهان هوشیاری سیاسی شهرداری شده و با این حال محمدجواد کولیوند، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به ایسنا گفته است «کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در جلسه روز یکشنبه خود این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد.»

دری‌نجف‌آبادی به مرکز تحقیقات می‌رود؟

با وجود این‌که هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر آن‌که قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اراک، جدی‌ترین گزینه برای ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است، تسنیم خبر داده که دری‌نجف‌آبادی گفته درباره ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص صحبتی با وی نشده است.

آخرین سفیر درگذشت

ویلیام سالیوان آخرین سفیر ایالات متحده آمریکا در تهران، در نود سالگی درگذشت و این در حالی است که طی سه دهه گذشته روابط ایران و آمریکا فراز و فرودهای بسیاری داشته و در آخرین تحولات در این رابطه یک ماه قبل روسای جمهور ایران و آمریکا تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

به گزارش ایسنا، سالیوان دو هفته قبل در یک مرکز توانبخشی در حومه شهر واشنگتن درگذشت، اما منابع رسمی خبر درگذشت او را تازه منتشر کرده‌اند.

ماموریت سالیوان در ایران دو سال پیش از انقلاب اسلامی آغاز شد و تا اندکی پیش از اشغال لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام ادامه داشت.

از آخرین سفیر آمریکا در ایران کتاب خاطراتی با عنوان «ماموریت در تهران» منتشر شده که ترجمه فارسی آن هم در ایران چاپ شده است.

احمدی‌مقدم: از سگ علیه اغتشاشگران استفاده نمی‌کنیم

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به برخی شایعات درباره انگیزه تربیت سگ‌های ضداغتشاش گفت که قطعا سگ را علیه اغتشاشگران استفاده نمی‌کنیم اما برای موضوعات گروگانگیری یا قتل استفاده می‌کنیم.

وی در گفت‌وگوی خود با ایسنا با این حال گفته که واحد یگان ویژه ضد تروریسم «نوپو» توانسته است انواع سگ ضدتروریسم (سگ هجوم)، مواد منفجره‌یاب، انسان‌یاب و موادمخدریاب تربیت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها