یک متخصص بیماری های عفونی گفت: مبتلایان به بیماری های مزمن مانند نارسایی کلیه بیش از سایرین در معرض بیماری های فصل سرما قرار دارند.
کد خبر: ۶۰۸۳۳۹
سرما با مبتلایان به بیماری های مزمن بد تا می کند
 سید ذاکر سعیدی‌نژاد افزود: افراد مسن، دانش‌آموزان و دانشجویان، بیماران مبتلا به آسم و همچنین مبتلایان به بیماریهای قلبی عروقی نیز در معرض خطر ابتلا به بیماریهای شایع فصل پاییز و زمستان قرار دارند.

وی ادامه داد: آنفلوانزای فصلی، سرماخوردگی و عفونت های ریوی، از جمله شایعترین بیماری های فصل پاییز هستند که عده زیادی را درگیر می‌کنند.

این پزشک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه اغلب بیماریهای ویروسی فصل سرما از راه تنفس انتقال می‌یابند، گفت: استفاده از ماسک و دستمال برای جلوگیری از پخش ویروس و همچنین حفظ فاصله با بیماران، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

وی توصیه کرد: در صورت ابتلا به بیماری های شایع فصل سرما مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا، بهتر است ضمن استراحت در منزل، مایعات گرم بنوشید، دستان خود را به صورت مرتب بشوئید و از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک بپرهیزید.

سعیدی‌نژاد یادآور شد: بیماری‌های فصل سرما اغلب به صورت آبریزش بینی، تب خفیف تا تب شدید، سرفه، درد بدن و هم‌چنین بی‌اشتهایی بروز می‌کند که در صورت عدم تاثیر مسکن‌های ساده مانند استامینوفن، بهتر است به پزشک مراجعه شود. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها