به دنبال افزایش تعداد دختران و زنان کشورهای عربی که برای شرکت در جهاد نکاح به سوریه اعزام می‌شوند، پای جهاد نکاح این‌بار به صحن شورای امنیت کشیده شد.
کد خبر: ۶۰۸۰۱۰
بحث جهاد نکاح در شورای امنیت!

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری لبنان 24، شورای امنیت در نشستی که به منظور بررسی وضعیت زنان در درگیری‌های مسلحانه برگزار کرده بود، شاهد مشاجره لفظی میان علیاء احمد آل ثانی، سفیر قطر با بشار الجعفری، سفیر سوریه در این شورا بود، به نحوی که دو طرف یکدیگر را مسئول گسترش پدیده جهاد نکاح در سوریه و افزایش تعداد زنان و دختران سایر کشورها در سوریه و مشارکت آن‌ها در جهاد نکاح دانستند.

علیاء احمد آل ثانی، سفیر قطر در سخنرانی خود مدعی شد که نظام سوریه مسئول تمامی شکنجه‌ها و تجاوزات جنسی به زنان و دختران سوری است چراکه نظام سوریه هزاران تن از زنان و دختران را کشته و هزاران تن را بیوه کرده است

در مقابل بشار الجعفری نیز با مسئول دانستن عربستان و قطر در گسترش پدیده جهاد نکاح، گفت: بحران سوریه پدیده‌هایی غیراخلاقی و ضد بشری را آشکار کرد و باید بگویم مزدوران و تکفیری‌هایی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند هدفشان ترویج افکار وهابی و پایین آوردن ارزش زن تا حد یک برده است.

وی در ادامه عنوان داشت: فتوای جهاد نکاح یکی از مهمترین فتواهایی است که برخی دولت‌های حمایت شده از جمله قطر و عربستان، از سوی سازمان‌های عربی آن را رواج می‌دهند.

رانت‌خواری در واردات خودرو

از سال ۹۰ هنگامی که برای نخستین بحث رانت در واردات خودرو مطرح شد، به دلیل فضای موجود در کشور، کمتر کسی به آن اهمیت داد، ولی پس از روی کار آمدن دولت جدید، زمینه‌ به گونه‌ای تغییر یافت که اسناد بالا‌دستی آسان‌تر به دست آمدند و دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر شد.

به گزارش «تابناک»، در این راستا نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در ‌مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، پرده از این ماجرا برداشت و ‌از یک رانت بزرگ در بازار خودرو خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این باره گفت: پرونده‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ هست که تنها یک تن، هشتصد‌ دستگاه خودروی خارجی وارد و به ازای هر خودرو، هشتاد میلیون تومان سود کرده و رقم این رانت بسیار گسترده است.

افضلی‌فرد بیان داشت: برخی‌‌ دوست ندارند ما این مسائل را رسانه‌ای کنیم تا شاید این افراد روز به روز چاق و فربه شوند، در حالی که باید دست این خیانتکاران در هر جایگاهی باشند، اعم از صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی از حقوق بیت‌المال بریده شده و اجازه ندهیم، چنین تضییع حقی شود.

وی افزود‌: جالب این‌ که این خودرو‌ها را با ارز مرجع و تعرفه گمرکی وارد کرده‌ و با ارز آزاد فروخته‌‌ و ما‌به‌التفاوت آن را به حساب دولت پرداخت نکرده‌اند که ما انتظار داریم با بازگرداندن پرونده به مراجع قضایی، برخورد جدی با این سودجویان انجام گیرد.

موسوی لاری و مشکل استاندارن

پس از تعیین تکلیف خاتمی برای دولت و تاکید هاشمی به رئیس جمهور برای تغییر استانداران، اکنون نوبت به وزیر کشور دولت اصلاحات رسید تا برای کابینه تصمیم گیری کند!

عبدالواحد موسوی لاری در گفت و گو با ایران خبر، توصیه هاشمی برای انتخاب سریعتر استانداران را به جا دانست و در عین حال در باره علت کندی روند انتخاب استانداران گفت : حق این است که معرفی ها با سرعت بیشتری انجام گیرد.

وی مدعی شد: باید مدیریت منطقه ای کشور ، سریعتر خط خود را پیدا کند ، اکنون حالت انتظاری ای در استانها وجود دارد و بسیاری از استانداری ها با مشکل کم کاری و بیکاری مواجهند ، به ویژه  استاندارانی که فکر می کنند در دولت جدید جایی ندارند هیچ کاری از پیش نمی برند. برخی استاندارن فعلی، مشکل دارند و مردم انتظار دارند با سرعت بیشتری درمورد آنها تصمیم گیری شود.

وی البته درباره آنچه مشکل نامید، توضیحی نداد و اسمی از استاندارانی که به گفته او مشکل دارند.

جوانفکر: مشایی ، قربانی هاشمی شد

علی اکبر جوانفکر مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا،دلیل تلاش احمدی نژاد برای تایید صلاحیت مشایی گفت: آقای احمدی نژاد از تایید صلاحیت آقای مشایی مطمئن نبود اما با توجه به سابقه ای که از دوره های قبل وجود داشت فکر می کرد که در نهایت شرایطی فراهم خواهد شد تا مردم بتوانند به نامزد مورد نظر دولت هم رای بدهند که چنین نشد. فکر می کنم آقای مشایی قربانی آقای هاشمی شد.

به گزارش تابناک، جوانفکر افزود: یعنی از آمدن مشایی جلوگیری شد تا فرصت اعتراض از آقای هاشمی گرفته شود همانطور که بنده نیز همزمان با مهدی و فائزه هاشمی بازداشت و به زندان فرستاده شدم تا بهانه ای برای اعتراض آقای هاشمی باقی نماند. به هر حال آقای احمدی نژاد برای تایید صلاحیت آقای مشایی شانس قائل بود همانطورکه اصلاح طلبان و اصولگرایان هم نه برای تایید صلاحیت ، بلکه حتی برای رییس جمهور شدن آقای مشایی شانس قائل بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
قطر و عربستان سعودی آبروی جهان اسلام را بردند , جهاد نكاح توسط مفتیان سعودی و قطر بعنوان فتوی صادر شد كه موجب سرازیر شدن فاحشه های كشورهای عربی بویژه تونس به سوریه شده است
م.م.
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
كاش مشایی تایید صلاحیت می شد ومعلوم می شد كه هیچ محبوبیت ورایی در میان مردم ندارد ودر نتیجه شرش برای همیشه كوتاه می گشت.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
خواهشا دیگه اینجور مطالب رو نزنید تو سایت...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها