عناوین صفحه اول روزونامه‌های صبح چهارشنبه

آقای احمدی‌نژاد! آقای روحانی! شفاف‌‌سازی کنید

گزیده عناوین روزنامه های صبح شنبه

وزیر کشور: قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خبری خود مطالبی همچون؛ «افزایش انفجاری قیمت کنتور برق صدای مردم را درآورد»، «شیطان بزرگ و کوچک محرمند افکار عمومی ایران نامحرم»،«ظریف:محکم مذاکره کردیم، نگران افشای مطالب نیستیم»، « 1+5 ذوق زده است سهم مردم ایران چه بود»، «بیشتر مردم موافق تغییر در نوع رابطه با آمریکا»، «بیش از 70 درصد صنایع در حال اصلاح قیمت»، «پشت پرده تحریف آرمان‌های انقلاب و امام (ره)» و «آغاز قطع یارانه ها به گفته وزیر کشور» منتشر کردند.
کد خبر: ۶۰۷۵۳۱
وزیر کشور: قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم

آفرینش: وزیر کشور: قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به اعمال تحریم‌ها یادآور شد: با توجه به اعمال تحریم‌ها 50 درصد پیش‌بینی در بودجه با صادرات نفت انجام می‌شود و ‌‌نمی‌توانیم به آسانی ارز را انتقال دهیم و همین ‌موجب کمبود منابع شده و در رشد تولید ناخالص ملی تأثیر گذاشته است.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: اگر تحریم را برطرف کنیم، میزان صادرات نفت نمی‌تواند بیش از 3 درصد در اقتصاد کشور نقش ‌داشته باشد؛ بنابراین، تجهیز منابع بخش خصوصی و مردم بسیار مهم است.

وی با بیان این که سالانه 40 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌کنیم، افزود: اگر یارانه را بتوانیم با سود 30 درصد به مردم دهیم می‌توان آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری کرد.

پرداخت 3 ماه یک ‌‎بار یارانه وضع را بدتر می‌کند

در همین راستا،عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حالی از اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌ها در فاز اول انتقاد کرد که عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است چه لزومی دارد بیش از دو سوم نمایندگان مجلس یارانه نقدی بگیرند.

اسماعیل جلیلی با انتقاد از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در دولت سابق گفت: اجرای بد این قانون، هدف را در قانون هدفمندی یارانه ها گم کرده و صرفا به پرداخت نقدی یارانه ها متمرکز شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اینکه چه اشکالاتی در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها وجود دارد؟ افزود: این قانون برای اصلاح اقتصاد ما بود که به خوبی اجرا نشده است. اشکال اساسی در قانون هدفمندی این است که جامعه هدف خود را محدود کرده به افرادی حقیقی که یارانه دریافت می کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای این قانون بخش های مختلف اقتصاد کشور از جمله بخش حمل و نقل و زیرساخت ها را تحت تاثیر دارد گفت: روند کنونی اجرای این قانون، به افزایش قیمت ها، بیکاری و زمینه کاهش رشد اشتغال منجر شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نگاهمان را معطوف کرده ایم که چگونه یارانه پرداخت کنیم. چرخه عمر هدفمندی یارانه ها در ابتدای مرحله خود به طور کامل نتوانست اجرا شود و ناقص به دنیا آمد.

جلیلی درباره نحوه پرداخت فعلی یارانه ها ادامه داد: دولت اگر مُر قانون هدفمندی را در دستور کار خود قرار می داد با بحران ناشی از کسری مواجه نمی شدیم. وی در ادامه در خصوص حذف 3 دهک بالایی جامعه از دریافت یارانه ها افزود: یکی از مشکلاتی که دولت با آن مواجه شده، این است که سامانه ای وجود ندارد تا نشان دهد هر خانواده ایرانی چه قدر درآمد دارد. این نماینده مجلس با بیان اینکه سامانه اطلاعاتی برای درآمد خانوار وجود ندارد اظهار داشت: هنوز هیچ بخشی از حوزه های اقتصادی این آمار را به ما نداده اند. اگر سازمان هدفمندی بتواند طرح یا سامانه ای را دنبال کند تا بخش هایی از جامعه که استحقاق دریافت هدفمندی یارانه ها را دارند شناسایی کند گام مهمی در اجرای قانون برداشته می شود.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی با یک شیب نرم دنبال شود گفت: 2 سال است که قانون تعطیل شده و اثر تورمی فاز اول بر جامعه تحمیل شده است. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در تصمیم گیری برای عملیات هدفمندی یارانه ها دچار اشکالات عمده ای شده ایم افزود: قانون هدفمندی با شرایط موجود قابل اجرا نیست و باید هرچه سریعتر برای اصلاح ان اقدام کنیم.

جلیلی تصریح کرد: آثار اجرای قانون در حوزه های مختلف باید بازشناسایی شود که دولت این کار را آغاز کرده است. در شرایط موجود نباید هیچ تنشی را به جامعه وارد کنیم و با کار کارشناسی گام دوم هدفمندی اجرا شود. همچنین ابراهیم نکو نیز بر ضرورت تجدیدنظر در چگونگی اجرا و نحوه پرداخت یارانه نقدی تاکید کرد و گفت: همه مردم کشور مستحق دریافت یارانه نیستند. نحوه پرداخت یارانه ها به صورت کنونی کار صحیحی نبود و باید یک شیوه دیگری برای آن در نظر گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: از هنگام اجرای قانون هدفمندی یاران ها، بیش از 500 هزار میلیارد تومان نقدنیگی در کشور به وجود آمد که تولید را دچار مشکل کرد و به گرانی و تورم دامن زد.

نکو با بیان اینکه پرداخت یارانه ها نباید شامل همه افراد جامعه شود تصریح کرد: چه لزومی دارد که نمایندگان مجلس یارانه نقدی بگیرند؟ بیش از دو سوم نمایندگان یارانه می گیرند که این کار صحیحی نیست، هر چند در قانون آمده است که به همه پرداخت شود.

وی افزود: کمیته ها و کارگروه هایی به دنبال شناسایی دهک های بالای درآمدی هستند. کاهش تورم، گرانی و در نهایت رونق اقتصادی با هدایت نقدینگی صورت می گیرد. نکو با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در تدوین و نحوه اجرا ایراد دارد، افزود: پرداخت یارانه نقدی به مردم منتی بر آنان نیست.

نکو تصریح کرد: اگر دولت در مدت زمان کوتاه، یارانه نقدی افراد برخوردار را کم کند آثار زیادی دارد. وی درباره اینکه پرداخت سه ماه به 3 ماه یا شش ماه به 6 ماه برای پرداخت یارانه ها نیز در نظر گرفته شده است گفت: این طرح بدتر از قبل تورم و گرانی را دامن خواهد زد و حوزه اقتصادی دچار چالش می شود. همه در یک کشتی نشسته ایم و اگر مشکلی در کشور ایجاد شود همه آسیب می بینیم.

خراسان

-افزایش انفجاری قیمت کنتور برق صدای مردم را درآورد
-آغاز رسیدگی به تخلفات اقتصادی خانواده "ش"
-مرگ «هامون» در سکوت
-زندانی ها و طلاهایشان

کیهان

-شیطان بزرگ و کوچک محرمند افکار عمومی ایران نامحرم!؟
-نمازگزاران تهرانی خواستار شفاف سازی دولت در مذاکرات هسته ای شدند
-1+5 ذوق زده است سهم مردم ایران چه بود؟!
-دشمن چرا راضی شده ؟!

جمهوری اسلامی

-تلاش آمریکا برای امتیازدهی اقتصادی به ایران همزمان با بررسی تحریم ها
-بازان نباریده است بی آبی تهران را در پاییز تهدید می کند
-اولین گروه حجاج ایرانی امروز وارد کشور می‌شوند
-عصرامروز؛ سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران

رسالت

-ظریف:محکم مذاکره کردیم، نگران افشای مطالب نیستیم
-انتظار داریم بیت امام بیش از دیگران احترام ایشان و شهدا را حفظ کنند
-زنجیره امید برای کودکان بیمار بی بضاعت
-تغییر روند یارانه‌ها به صلاح دولت نیست

جوان

-مذاکرات ژنو چندصدایی در امریکا را تشدید کرد
-رنگ خدا در ولیمه‌های رنگین حجاج دیده نمی‌شود
-دور زدن شرعیات با پرگار فرهنگی
-خط امام ژنتیکی نیست!

ایران

-نگذاشتند 52 هزار تن چای سالم ایرانی صادر شود
-خودروسازان امریکایی و اروپایی در راه تهران
-29 سیمرغ آماده پرواز بر فراز سینمای ایران
-گفت و گو با طراح سایت برگزیده سازمان ملل


آفرینش

-ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون دکتری از 29مهر آغاز می شود
-سخنگوی کاخ سفید:پیشنهاد ایران جدی و با محتوا بود
-وزیر کشور قطع کردن یارانه ها را آغاز کرده ایم  
-دارایی توقیف شده ایران آزاد می شود

آرمان

-رییس دیوان عالی کشور:اجرای احکام پرونده 3 هزار میلیاردی به صورت علنی صلاح نیست
-کشف چهار گونی وصول نشده در قشم
-ماجرای نعمیه اشراقی به مجلس کشیده شد
-حجاریان:من یک رانتخوارم

تهران امروز

-واکنش داخلی و خارجی به مذاکرات ژنو
-انتقاد تند از اهانت جدید به امام «ره»
-تورم به بازار کلیه رسید
-ارزیابی مذاکرات ژنو

بهار

 -تبدیل حکم اعدام قاچاقچی بجنوردی چگونه ممکن است
-بیشتر مردم موافق تغییر در نوع رابطه با آمریکا  
-معاش مستقل از حاکمیت مبنای آزادی است
- آغاز دیپلماسی مجلس

جام جم

-موسسات غیرمجاز همچنان دانشجو اعزام می کنند
-خریداران نفت ایران برای واردات بیشتر تلاش می کنند
-آغاز گمانه زنی درباره طرح محرمانه ایران
-معادله چند مجهولی نرخ سود بانکی

دنیای اقتصاد

-بیش از 70 درصد صنایع در حال اصلاح قیمت
-بازتاب مثبت مذاکرات ژنو
-ارز تک نرخی در بودجه 93
-چینش جدید مالیات مسکن

سیاست روز

-افروغ: رابطه گرگ و میش مدنظر امام کاملا واضح است و نیازی به نظرسنجی ندارد
-پشت پرده تحریف آرمان‌های انقلاب و امام (ره)
-هشداری جدی؛ جام جهانی نزدیک است
-بی تعهدی غرب در برابر یک تعهد

مردم سالاری

-استقبال آمریکا از پیشنهادات جدید ایران در مذاکرات ژنو
-دستگیری عامل اصلی انتشار پیامک تقلبی‌بودن استامینوفن
- عرضه گل و گیاه در بیش از 50 پارک منطقه ای پایتخت
-هشدار پاییزی قطعی آب به پایتخت‌نشینان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
بسته دیگه! تا كی میخواید سر به سر مردم رو بزارید با این حرفها. اگر یارانه ها رو بر میدارید باید عاملهای انرژی و بنزین رو به قیمت قبل برگردونید چقدر میخواید از مردم پول بگیرید تورم رو خودتون با گران كردن عاملهای انرژی سر مردم اوردید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
وزیر محترم قطع یارانه مساوی است با قطع حقوق هر ایرانی كه یارانه آن قطع میشود
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
وزیرمحترم قطع یارانه =شورش وراهپیمایی
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
نكنید این كارارو این كار اصلا منطقی نیست، درسته وضعه دولت خرابه خزانه خالیه و ... ولی یكی از عواقب این كار رضایت خاطر كسانیست كه ایران رو مورد تحریم قرار دادند ، مورد دیگر هم؛ حق الناس.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
چرا اصلا هدفمندی یارانه اجرا شد . نمی شد به تاخیر بیاندازنش. بعد هم میگن كه حساب و كتاب باهم نخونده دوباره می خواهیم قیمت حاملها رو ببریم بالا .به نظر میرسه میزان موفقیت اجرای هدفمندی یارانه ها در كشورنشان دهنده میزان اطلاعات و مدیریت افراد مسئول و تصمیم گیرنده اون هست . یعنی تو این كشور كسانی كه متخصص این كار بودند كارشون رو اون طور كه بایدبلد بودند یا نه ؟ اگه اینجوریه مدیریت مسائل مهم كشور، پس همه می تونند این كار یعنی تصمیم گیری برای كشور رو انجام بدهند چون در هر صورت همه اشتباه میكنند .
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
یارانه هر چی مستاجر هست رو قطع نكنید
ملت
United States
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
باید طبق همان دلارقبلی باشدو قیمتهای خودرو و مسكن و موادغذایی و ...نیز قیمت قبلی برگردد یا اینكه استعفاء خودتان رابنویسید و خداحافظ
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
دولت مردان باید بدانند ،با این قیمت های سر سام آور كه مردم روزگار سختی را دارند می گذرانند بااین درآمدهای ناچیز چكار باید بكنند.نتیجه چنین وضعی بوضوح افزایش جرم و جنایت و دزدی و فساد است.قیمت دلار اگر پایین بیاید ورشكستگی اقتصادی برای بازار پیش می آید! یارانه را قطع كنید تا برای دولت مشكلی پیش نیاید! كسی بفكر این مردم نیست.خدایا خودت مشكل را حل كن.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
۰
۰
چرا مردم همش باید خزانه رو پر كنند ؟ چرا تیم های استقلال و پرسپولیس رو با هزینه های بسیار زیاد میفرستید اردو . چرا بازیكن های چند میلیاردی میخرید ؟ فوتبال جمع بشه ایران آباد میشه ؟ چرا آقایون و آقا زاده ها و نماینده ها و ... تصمیم نمیگیرند برای همدردی با مردم حقوق و دستمزد خودشون رو كاهش بدهند ؟ حقوق های بالای 10میلیون میگیرن درد جامعه را درك نمی كنند.

نیازمندی ها