به گفتۀ یک مشاور خانواده، به مقوله «مُد» و فرهنگ سازی آن در خانواده ایرانی باید به صورت آگاهانه پرداخت چرا که نوع پوشش و حجاب فرزندانمان در خانواده ایرانی حرف اول را می‌زند.
کد خبر: ۶۰۷۱۴۴

به گزارش جام جم سرا به نقل از هنر آنلاین- عذرا عظیمی درباره فرهنگ‌سازی در عرصه پوشاک و حجاب در کانون یک خانواده ایرانی گفت: امروز موضوع «مد» یا‌‌ همان فشن در تمامی دانشگاه‌های معتبر دنیا یک‌ترم کامل درسی است و به عنوان یک واژه تخصصی با آن برخورد می‌شود. ما باید با این مسئله واقع‌بینانه برخورد داشته باشیم. بسیاری از خانواده‌ها به طور کلی و پیوسته با فرهنگ غربی دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع اصلا خوشایند نیست اما قابل بحث و حل کردن است.
عظیمی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه پوشاک برای خانواده ایرانی افزود: این نظر کاملا یک نظر شخصی است اما مطمئنا افرادی هم با من همعقیده خواهند بود؛ باید بگویم تا زمانی که نوجوانمان به سن بلوغ نرسیده است و یک جوان رعنا نشده است باید دست بجنبانیم و سریعا او را با فرهنگ غنی پوشاک و سایر موارد کاملا ایرانی و سنتی آشنا کنیم تا این نوجوان پس از این دوران و آغاز دورهٔ جوانی با آگاهی درست و بجا از فرهنگ خود یاد کند.
این روان‌شناس همچنین عنوان کرد: خانواده‌ها سعی کنند فرزندان خود را به سمت و سوی فضاهای سنتی در پوشش ببرند، زیرا این فضا‌ها به معنی ایرانی بودن است نه غیر مدرن. زیرا قبل از نقش جامعه در پوشش یک نوجوان؛ خانواده او نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کند چرا که به طور کلی حجاب در هر خانواده ایرانی حرف اول را می‌زند و در این راستا جامعه هم می‌تواند کمک بسیار خوبی به خانواده‌های ایرانی کند. مطمئنا در کشور عزیز ما جامعه همیشه به درستی در این راه قدم بر خواهد داشت و در حفظ ارزش‌های فرهنگی غنی پوشاکمان کوشا است.
این مشاور خانواده یادآور شد: متاسفانه امروزه کمی بیشتر از حد انتظار من و همچنین سایر مشاوران خانواده، فرهنگ پوشش غربی‌ها در خانواده‌های ایرانی خودنمایی می‌کند که باید ما کار‌شناسان و سایر مسئولین با تبحر این فرهنگ اشتباه غربی را از میان برداریم.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و نوع پوشش اشتباه غربی‌ها باید به‌‌ همان جا که تعلق دارد باز گردد زیرا در میان مردم کشور اسلامی ما دیگر جایگاهی ندارد.
عذرا عظیمی، در پایان اظهار داشت: انسان همیشه به دنبال زیبایی است و همه می‌دانیم یک نیاز اساسی به شمار می‌رود اما ضمن اینکه موضوع «مد» را می‌پذیریم باید تمایلات خودمان را به صورت آگاهانه در این زمینه پیش ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها