آلرژی به خاطر عملکرد بیش از حد سیستم ایمنی بدن در پاسخ به یک آلرژن ایجاد می‌شود. فصل پاییز به سبب تغییرات آب و هوا و گرده‌افشانی برخی گیاهان محیطی، سرشار از انواع آلرژن‌هاست. این آلرژی‌ها عموما به صورت مشکلات تنفسی، عطسه، خارش گلو، چشم، بینی، پوست و یا آبریزش از چشم و بینی بروز می‌کند. درباره این آلرژی‌ها بیشتر بدانید.
کد خبر: ۶۰۶۰۹۴
دلایل بروز تهوع در آلرژی‌های فصلی

به گزارش جام جم سرا به نقل از مجله دارچین- گاهی این علائم با احساس تهوع همراه می‌شوند. تهوع اگرچه در کنار این آلرژی‌ها روی می‌دهد اما دلیل آن واکنش سیستم ایمنی بدن به آلرژن‌ها نیست.
شایعترین علامت آلرژی فصلی افزایش در تولید موکوس است که به صروت آبریزش بینی و اشک چشم بروز می‌کند. این موکوس ممکن است از مجرای اشکی و آبریزش بینی عبور کرده و راه خود را به گلو و معده باز کند. وجود این مخاط در معده ممکن است منجر به احساس تهوع و یا حتی استفراغ شود.
علاوه بر این، از دست دادن مایعات بدن در هنگام ابتلا به آلرژی‌های فصلی هم می‌تواند به کم آبی و در نتیجه احساس حالت تهوع منجر شود.
همچنین آلرژی فصلی می‌تواند منجر به احتقان سینوس‌ها شود.هنگامی که این اتفاق می‌افتد، التهاب و احتقان گوش داخلی با تاثیر بر سیستم تعادل بدن، ممکن است منجر به احساس سرگیجه و همچنین تهوع شود.
دلیل دیگری که آلرژی فصلی را با احساس تهوع همراه می‌کند، استفاده از داروهای ضد حساسیت است. این داروها به خودی خود می‌توانند سبب حساسیت معده و یا از دست دادن آب بدن شوند، که همه این‌ها منجر به تجربه احساس تهوع خواهد شد.
پس اگر از احساس تهوع در کنار آلرژی‌های فصلی‌تان رنج می‌برید، بهتر است با مراجعه به پزشک و دریافت درمان مناسب این حالت را مدیریت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها