به ‌دنبال تماس تلفنی باراک اوباما با حسن روحانی و طرح موضوع مذاکره میان ایران و آمریکا، بحث استفاده از عرصه‌های فرهنگی و ورزشی برای کمک به تنش‌زدایی مطرح شده و در همین راستا پس از آن که ایالات متحده یک اثر باستانی را به کشورمان بازگرداند، موضوع برگزاری دیدار دوستانه میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا نیز مطرح شد و به ‌دنبال این رایزنی‌های غیرسیاسی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز اعلام کرده است که «یک ناشر آمریکایی طی مذاکراتی با ما، پیشنهاد کرد ایران در نمایشگاه‌هایی که در آمریکا برپا می‌شود از جمله نمایشگاه «لس‌آنجلس» شرکت کند».
کد خبر: ۶۰۵۶۴۹
«دیپلماسی کتابی» پس از دیپلماسی فوتبالی!

به گزارش فارس، محمد عظیمی گفت: «ما این موضوع را قابل بررسی دانستیم و چون ایرانیان زیادی در لس‌آنجلس هستند عنوان کردیم این پیشنهاد را بررسی خواهیم کرد.»

دفاع فلاحیان از سوابق سعید امامی

علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات با حضور در برنامه تلویزیونی شناسنامه، درباره زوایای پنهان انفجار حزب جمهوری اسلامی، پرونده قتل‌های زنجیره‌ای و پرونده میکونوس توضیح داد. او در بخشی از این برنامه با اشاره به نقش معاون وی در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای گفت: سعید امامی در زمان ما مدیر موفق و خوبی بود، اما بعدها و در شرایطی که دیگر در وزارت اطلاعات مسئولیتی نداشت، متهم شد که در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای دست دارد. به گزارش ایسنا، او همچنین درباره پرونده قتل‌های زنجیره‌ای گفت: این اتفاق توسط کسانی که در اطلاعات کار می‌کردند، باعث شد ضربه مهیبی به دستگاه اطلاعاتی کشور وارد شود.

پیشنهاد کامنتی ظریف درباره جلسه جنجالی در بهارستان

در حالی ‌که انتشار بخش‌هایی از صحبت‌های محمدجواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بازتاب فراوانی یافته است، وزیر امور خارجه کشورمان در تازه‌ترین واکنش به تحریف سخنانش در این جلسه، در قالب کامنت‌گذاری برای یادداشتی در سایت الف نوشته است: بنده آمادگی دارم که کل جلسه سه ساعته بنده با کمیسیون امنیت ملی که از سوی کمیسیون ضبط شده است بدون هیچ ویراستاری و کم و کاستی از رسانه ملی پخش شود.

آنچه من در تکذیب فرمایشات سخنگوی محترم کمیسیون و تیتر روزنامه کیهان گفته و نوشته‌ام عین واقعیت است.

این بازیگر هالیوودی شبیه روحانی است؟

رسانه‌های آمریکایی «ماندی پاتیکین» بازیگر مشهور آمریکایی را بی‌شباهت به حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نمی‌دانند. به گزارش مشرق، پاتیکین متولد سال 1952 در ایلینویز آمریکاست و در فیلم‌هایی چون «دیک تریسی» و «ملت بیگانه» ایفای نقش کرده است. او در سریال ضدایرانی «وطن» که هم اکنون از شبکه‌های آمریکا درحال پخش است نیز حضور دارد.

شرط و شروط‌های «آقای عصبانی» برای انگلیس!

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را می‌توان به ‌دلیل خشم و عصبانیتش از موفقیت‌های دیپلماتیک کشورمان در نیویورک، «آقای عصبانی» نامید؛ کسی که آنچنان نگران انزوای تل‌آویو است که بیمی از دخالت در امور دیگر کشورها ندارد و در تازه‌ترین اظهارنظرهای خود از تحولات اخیر در روابط ایران و انگلیس ابراز نگرانی کرده است. به گزارش ایرنا، وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسکای‌نیوز که بخش‌هایی از آن عصر پنجشنبه پخش شد، در مورد تحولات اخیر در روابط ایران و انگلیس گفته است این روابط تا زمانی که ایران به‌طور کامل برنامه هسته‌ای خود را تعطیل نکرده و شعار نابودی اسرائیل را متوقف نکرده، نباید برقرار شود. او همچنین اضافه کرده که «غرب ممکن است گول حرکات حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران را بخورد... .»

دلجویی جبهه پیروان از متکی

غیبت منوچهر متکی، وزیر اسبق خارجه در اجلاس جبهه پیروان خط امام و رهبری با واکنش محسن کوهکن، عضو شورای مرکزی این جبهه روبه‌رو شده که‌ به فارس گفته است: استعفای متکی از عضویت جبهه پیروان، پذیرفته نشده و اکثریت اعضا معتقدند با گذشت زمان این قضیه حل‌شدنی است.

وی افزود: از آقای عسکراولادی خواسته شده تا با آقای متکی صحبت شود تا با گذشت زمان و رفع خستگی‌ فعالیت‌های انتخاباتی، وی به جبهه بازگردد... دوستان با متکی در تماس هستند تا از وی دلجویی‌ شود. ظاهرا کدورت متکی با جبهه پیروان به دوران انتخابات ریاست جمهوری برمی‌گردد که او پس از انتخابات از عضویت در جبهه پیروان استعفا کرد.

 ارائه گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی تا آذرماه

هجدهم اردیبهشت امسال بود که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید. گفته می‌شود که محورهای این تحقیق و تفحص که تاکنون حاشیه‌های زیادی داشته است، استفاده از ارز مرجع برای صنایع پتروشیمی تحت پوشش و فروش به نرخ ارز آزاد، پرداخت پاداش‌های غیرمتعارف به مدیران، نوع انتصابات و عدم رضایت جامعه تحت پوشش است. در چنین شرایطی روز گذشته سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت که گزارش این تحقیق و تفحص تا آذرماه آماده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها