چند سالی بیشتر از ورود بخارشوی‌ها به بازار ایران نمی‌گذرد اما این وسیله خیلی زود در لوازم خانگی ضروری برای خودش جا باز کرد. تمام آنچه باید بدانید تا بخارشویی که انتخاب می‌کنید به دردتان بخورد و از خریدنش پشیمان نشوید تنها شامل چند نکته کوتاه است که در ادامهٔ مطلب آمده.
کد خبر: ۶۰۵۳۳۵

هر چند بعضی افراد برای تکمیل کردن کلکسیون لوازم خانگیشان سراغ خرید بخارشوی می‌روند اما راحت‌تر و سریع‌تر کردن کار‌ها از یک طرف و صرفه جویی در میزان مصرف آب و برق مهم‌ترین دلایل پرفروش بودن بخارشوی‌ها هستند.
بعضی از فاکتورهایی که جدیدا به امکانات بخارشوی‌ها اضافه شده‌اند تا حدودی جنبه تزئینی دارند پس بهتر است پولی که قرار است بابتشان بپردازید را برای امکانات کاربردی و مناسب خودتان خرج کنید.

چه گنجایشی مناسب است؟

هیچ معیار خاصی برای میزان گنجایش مناسب بخارشوی‌ها وجود ندارد چون ظرفیت این وسیله به حجم بدنه و مدت زمانی بستگی دارد که شما به آن نیاز دارید. مدل‌های مختلف بخارشوی از حداقل ۳۰۰ میلی لیتر تا حداکثر سه لیتر گنجایش مخزن در بازار وجود دارد اما نکته اینجاست که اگر مدل‌های با ظرفیت کم را انتخاب می‌کنید بهتر است قابلیت اضافه کردن آب در زمان کار دستگاه وجود داشته باشد. حتی اگر این قابلیت هم وجود نداشت به میزان زمانی که طول می‌کشد تا بخار آماده شود دقت کنید. در بهترین حالت دو دقیقه طول می‌کشد تا شما بتوانید از بخارشوی استفاده کنید.

توان؛ شرط لازم یا کافی؟

توان دستگاه نشاندهنده میزان قدرت و کیفیت تولید بخار آن است. مدل‌های بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات برای استفاده معمولی در منزل مدل‌های مناسبی به حساب می‌آیند اما به غیر از توان، زمان خرید بخارشوی به میزان قدرت تولید بخار (بین ۳/۵ تا ۸ بار) آن هم اشاره می‌شود.
شاید فروشندگان بتوانند شما را متقاعد کنند که مدل‌هایی با قدرت پنج یا شش بار بخار قوی‌تر است اما بهتر است بدانید این مدل‌ها در زمان استفاده، تفاوت محسوسی با مدل‌های با توان چهار بار بخار ندارند بلکه تنها قیمت بیشتری دارند. البته زمان خرید بخارشوی‌های حرفه‌ای حتما دقت کنید که مدلی با بالا‌ترین قدرت تولید بخار را انتخاب کنید.

چه فاکتورهایی در بدنه مهم است؟

به کسانی که جای کافی برای نگهداری از بخارشوی‌های مخزن دار بزرگ را ندارند خرید مدل‌های پارویی بخارشوی توصیه می‌شود. هر چند اگر می‌خواهید از این مدل‌ها استفاده کنید بهتر است خودتان را برای بلند کردن و جابه جایی یک وزنه سنگین آماده کنید.
یکی از نکاتی که کمتر کسی ممکن است به آن توجه کند قابلیت جدا شدن لوله از بدنه و محفظه سیم است. شاید بتوانید سیم را دور بدنه بپیچید یا آن را در کنار بدنه قرار دهید اما جدا نشدن لوله از بدنه باعث می‌شود شما به فضای زیادی برای نگهداری بخارشوی احتیاج داشته باشید.
قبل از آنکه مدلی را انتخاب کنید حتما آن را در دست بگیرید و وزن آن را نسبت به توانتان بسنجید. وزن بدنه زمان شست و شوی سطوح به چشم نمی‌آید اما اگر بدنه سنگین باشد برای شست و شوی دیوار‌ها دچار مشکل خواهید شد.

چه امکاناتی لازم است؟

تعداد و نوع سری‌ها را حتما بررسی کنید. تنوع سری‌ها و کیفیت ساختشان کمک می‌کند تا بتوانید درباره بازده دستگاه پیش بینی بهتری داشته باشید یا حداقل بررسی کنید مدل انتخابیتان برای فرش، دیوار‌ها، شیشه و آینه و درز‌ها سری‌های لازم را داشته باشد.
خروج آب به همراه بخار یکی از مشکلاتی است که اکثر بخارشوی‌ها برایتان ایجاد می‌کنند. اگر قبل از خرید، فروشنده به شما اطمینان داد که دستگاه دارای سیستم ضد چکه است هم از او بخواهید بخارشوی را برایتان امتحان کند.
بسیاری از مدل‌های جدید دارای یک درجه برای تنظیم میزان خروجی بخار هستند که یکی از فاکتورهای کاربردی به حساب می‌آید. از طرفی در مدل‌هایی که دارای دکمه اتوماتیک هستند نیازی به نگه داشتن شاسی برای خروج بخار نیست و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

امان از برندهای متفرقه

برعکس آنچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند خریدن بخارشوی‌های برندهای متفرقه کار عاقلانه‌ای نیست. وقتی می‌توانید به فروشگاه‌های رسمی بروید، مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید و برای چند سالی خیالتان بابت گارانتی و خدمات پس از فروش راحت باشد، با خرج کردن حدود ۵۰ هزار تومان برای خرید یک بخارشوی از برندهای معتبر و ضمانت شده از پرداخت پول برای تعمیرات و قطعات یدکی پیشگیری می‌کنید.
>> مجله هفته پارسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهمن یار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
خیلی خوب بود متشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها