خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی در بین افراد ساکن در مناطقی که نویز هواپیما زیاد است، افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۰۴۹۹۹
خطر بروز سکته مغزی با زندگی در نزدیک فرودگاه

مطالعه پژوهشگران انگلیسی بر روی ۳. ۶ میلیون شهروند ساکن در نزدیکی فرودگاه «هیترو» نشان می‌دهد خطر سکته مغزی و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، در مناطقی که بالا‌ترین سطح نویز هواپیما را دارند ۱۰- ۲۰ درصد بیشتر است.
این دانش پژوهان در این بررسی با دیگر متخصصان هم عقیده‌اند که نباید فقط نویز را در بروز این بیماری‌ها مقصر دانست و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.
این تحقیقات حاکی از آن است که خطر بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری قلبی و عروقی برای دو درصد این مطالعه - حدود ۷۰ هزار نفر- که در منطقه دارای بیشترین و بلند‌ترین نویز هواپیما زندگی می‌کردند، بیشتر بود.
دکتر «آنا هانسل» از دانشگاه امپریال کالج لندن می‌گوید نقش دقیق قرار گرفتن در معرض نویز و مرگ ناشی از آن به خوبی تعیین نشده است.
وی می‌گوید برای این ارتباط می‌توان گفت که احتمالا نویز می‌تواند با افزایش فشار خون و یا مختل کردن خواب افراد، موجب بروز این بیماری‌ها شود.
وقتی انسان به طور ناگهانی در معرض یک صدای بلند قرار می‌گیرد ضربان قلب و فشار خونش بالا می‌رود.
نویز هواپیما می‌تواند برخی افراد را آزار بدهد که این امر فشار خون آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و به بروز بیماری منجر شود.
دانش پژوهان تاکید دارند باید اهمیت نسبی نویز روزانه و شبانه هواپیما نیز بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
پژوهشگران تاکید دارند با این حال بیماری‌های ناشی از نویز هواپیما‌ها کمتر از سبک زندگی، سیگار کشیدن و ورزش نکردن و رژیم غذایی نامناسب، چشمگیر هستند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها