سرقت از مشتریان بانک به شیوه زاغ زنی

اعضای باند زورگیری در تهران دستگیر شدند

باند سارقان زاغ زن منهدم شد

سرقت های میلیاردی با موتورهای تقویت شده

اعضای باند سرقت که با زاغ زنی در مراکز تجاری و استفاده از موتوسیکلت های تقویت شده اقدام به سرقت های میلیاردی در تهران کرده بودند سرانجام در دام ماموران پلیس گرفتار شدند.
کد خبر: ۶۰۴۷۲۶
سرقت های میلیاردی با موتورهای تقویت شده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 20 تیر ماه 1391 فردی با مراجعه به کلانتری 125 یوسف آباد، گفت:بسته همراهش حاوی یکصد هزار و800 دلار، توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت و در خیابان جلال آل احمد به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف قاپی» و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت:«ساعت 10 صبح 19 تیر ماه سال گذشته به همراه یک بسته دلار به مبلغ یکصد هزار و800 دلار، از بانک شعبه خیابان جلال آل احمد – قبل از پل گیشا خارج و سوار ماشین شدم و به سمت شرکت حرکت کردم ؛ در نبش خیابان کارگر و جلال آل احمد بود که یک موتورسوار از بغل به ماشین من زد و اصرار داشت تا محل خسارت تصادف را نشان بدهد اما من از ماشین خارج نشده و به راه خود ادامه دادم؛ زمانیکه به شرکت رسیدم، ماشین را در 50 متری شرکت پارک و برای چند لحظه درب صندوق عقب را زده تا آفتابگیر را از صندق عقب بردارم که در همین فاصله کوتاه، ناگهان یک موتورسیکلت به ماشین نزدیک شد و  کیسه ی پول داخل ماشین را سرقت کرد».

شناسایی اعضای گروه سارقان

با آغاز رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی موفق به شناسایی تصویر یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی به نام «فرشید . ح» شدند.

با شناسایی فرشید به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان کیف قاپ و با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و همچنین بررسی شکایت های مشابه، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت ها به شیوه و شگردی مشابه و توسط یک گروه از سارقان حرفه ای در حال انجام است که اقدامات پلیسی گسترده ای در خصوص شناسایی اعضای گروه سارقان آغاز شد .

با انجام اقدامات گسترده پلیسی، مخفیگاه و محل های تردد گروهی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی در مناطق اسلامشهر، شهرک گلستان، شهرک واوان، سلطان آباد و رباط کریم مورد شناسایی قرار گرفت و سرانجام ضمن انجام هماهنگی های لازم قضایی و طی چندین عملیات همزمان و غافلگیرانه، تعداد هشت نفر از اعضای این گروه از سارقان به نام امیر (36 ساله)، حمید (28 ساله)، سلمان (33 ساله)، فرشید (25 ساله)، بابک (27 ساله)، فیروز (23 ساله)، ابراهیم (26 ساله) و سیامک (23 ساله) دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها بیش از 60 میلیون تومان وجه نقد، دهها گوشی تلفن همراه مسروقه، چندین قبضه انواع سلاح سرد، چندین رشته گردنبند طلای مسروقه به همراه چندین دستگاه انواع موتورسیکلت کشف و توقیف شد.

اعترافات متهمان

با توجه به اعترافات صریح متهمان مشخص شد که اعضای این گروه از سارقان در قالب تیم های دو الی چهار نفره و با دو یا سه دستگاه موتورسیکلت های تقویت شده از شهرستان های رباط کریم، گلستان و سلطان آباد به تهران و عمدتا محدوده های شمال، شمال شرق، شمال غرب و مرکزی شهر تهران مراجعه و پس از شناسایی مالباختگان به شیوه زاغ زنی در مراکز تجاری و مالی علی الخصوص بانک ها و صرافی ها، به بهانه پرسیدن نشانی محل و یا ایجاد تصادف و درگیری های سوری اقدام به سرقت وجوه نقد همراه مالباختگان کرده اند و حتی در مواردی نیز که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنها را داشتند، با استفاده از سلاح سرد همراه خود با آنها درگیر و بعضا آنها را مجروح کرده اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته، افزود:«با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، کیف قاپی، زورگیری، گردنبند قاپی، ضرب و جرح، تهدید و... قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیرحسین
Netherlands
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
چه فایده فردا , پس فردا دوباره آزاد میشوند و روزی از نو یا مشمول عفو میشوند چند سال دیگر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها