سه عضو یک باند از سارقان حرفه‌ای که پس از تصادف با خودرو‌های عبوری، به بهانه پرداخت خسارت، رانندگان را به محله‌های خلوت کشانده و اموالشان را با تهدید چاقو و قمه سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۴۵۸۹
تصادف؛ شگرد زورگیر‌های خشن

به گزارش جام‌جم، از چند روز پیش چند فقره شکایت در شعبه 11 دادسرای جنایی تهران از سوی رانندگانی که سارقان زورگیر اموالشان را سرقت کرده بودند، مطرح و با دستور بازپرس هاشمیان، تحقیق در این زمینه در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران آغاز شد.

با شروع تحقیقات معلوم شد، مالباختگان با خودرو در مناطق شمال غرب تهران تردد کرده‌اند که یک خودرو با سه سرنشین جوان با آنها تصادف کرده و در ادامه سرنشینان خودرو برای پرداخت خسارت، رانندگان را به محله‌های خلوت کشانده و با حمله به مالکان آنها اموالشان را با ضرب و جرح سرقت کرده‌اند.

در حالی که جستجوی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت، یک راننده عبوری در شمال تهران با دیدن پیکر نیمه‌جان جوانی که با ضربات چاقو بشدت زخمی و بی‌هوش شده بود، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داد.

با عزیمت ماموران به محل،جوان مجروح به بیمارستان منتقل و معلوم شد وی با 70 ضربه چاقو بشدت زخمی شده و در یک قدمی مرگ قرار دارد.

در پی این حادثه و با انجام چند عمل جراحی در بیمارستان، این جوان از مرگ حتمی نجات یافت و در تحقیق به ماموران گفت: با خودرو در یکی از خیابان‌های شمال‌غرب تهران تردد می‌کردم که یک خودرو با سه سرنشین جوان از پشت سر با خودروی من برخورد کردند و قرار شد برای برآورد خسارت، با آنها همراه شوم.

شاکی ادامه داد: پس از طی مسافتی آنها مرا به کوچه‌ای خلوت برده و در آنجا به من حمله‌ور شدند و به دلیل مهارت در ورزش‌های رزمی، با آنها درگیر شدم که سارقان با چاقو مرا مجروح و با حضور مردم، از محل فرار کردند.

با تحقیق از شاکی جوان، پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارسال و مشخص شد، این سرقت نیز از سوی سارقان تحت تعقیب انجام شده است.

با جمع‌بندی اطلاعات، ماموران در بازرسی از خودروی جوان مجروح که نیم ساعت با سارقان در درون خودرو زد و خورد داشته است، یک گوشی تلفن همراه که متعلق به یکی از سارقان بود، پیدا کردند.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران در مرحله بعدی مالک تلفن همراه را شناسایی و پس از کنترل محل او را در جنوب تهران دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، پس از روبه‌رو شدن با جوان مجروح به سرقت با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد.

وی گفت: با دوستانم پس از پرسه زدن در غرب تهران و شناسایی خودرو‌های تک‌سرنشین آن را تعقیب و در فرصت مناسب با آنها تصادف کرده سپس به بهانه پرداخت خسارت، آنها را به محله‌های خلوت کشانده و با تهدید و ضرب و جرح، اموالشان را سرقت می‌کردیم.

در ادامه دو همدست دیگر وی نیز دستگیر شدند و به چند فقره سرقت به این شیوه اعتراف کردند. بازپرس جنایی دستور شناسایی مالباختگان و دیگر جرایم این مجرمان خشن را صادر کرد. هنوز از نتیجه تحقیقات تکمیلی گزارشی منتشر نشده است.

ناصر صبوری - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها