دیده‌اید که بعضی وقت‌ها با هزار ضرب و زور می‌خواهید کسی را متقاعد کنید راهی که در پیش گرفته اشتباه است، اما او اصرار دارد که کار خودش را بکند تا بالاخره سرش به سنگ بخورد شاید این طور به راه بیاید.
کد خبر: ۶۰۴۲۳۲
کلاس آموزشی، جریمه موتورسوارهای متخلف

خیلی از موتورسواران هم همین‌طور هستند، هر کاری می‌کنند تا آن کلاه ایمنی را که هنگام تصادف سپر بلای‌شان می‌شود به سر نگذارند؛ تک‌چرخ می‌زنند، ویراژ می‌دهند، روی پل عابر ، داخل کوچه‌ها و پیاده‌روهای تنگ و باریک و حتی در مسیر خط ویژه با سرعت سرسام‌آوری می‌تازند، آن هم در شرایطی که خیلی وقت‌ها پلیس هم حریف این همه بی‌قانونی‌شان نمی‌شود.

حالا مدتی است پلیس به این نتیجه رسیده دیگر فقط با جریمه کردن و توقیف موتورسیکلت نمی‌شود موتورسواران متخلف را وادار کرد که قوانین را رعایت کنند و باید به دنبال فکر اساسی بود.

به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در اقدامی ابتکاری تصمیم گرفته از این به‌بعد به جای جریمه و توقیف موتورسیکلت فقط مدارک‌شان از آنها گرفته می‌شود و با صدور یک قبض جریمه ارشادی، روی همان قبض از آنها تعهد کتبی می‌گیرند که در کلاس آموزشی یک ساعته شرکت کنند.

در این کلاس یک ساعته، فیلم‌هایی از صحنه‌های تکان‌دهنده تصادفات موتورسواران که به مجروحیت شدید و حتی مرگ دلخراش‌شان منجر شده به آنها نشان داده می‌شود، از قوانینی که رعایت آن امنیت موتورسواران و دیگر شهروندان را حفظ می‌کند برایشان گفته می‌شود و... به این امید که جمع موتورسوارانی که در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند، به خود بیایند و برای حفظ سلامت و امنیت جانی خودشان هم که شده قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند.

نکته جالب این‌که معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت، می‌گوید برگزاری این دوره آموزشی روی موتورسواران متخلف جواب داده است، خیلی از آنها در این کلاس‌ها آن‌قدر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که اشک از چشمشان سرازیر شده است.

شاید همین نقطه امیدی باشد برای این‌که موتورسواری که از در این کلاس‌ها بیرون می‌آید، آدم دیگری شده باشد، از این به بعد بدون کلاه پا در رکاب نگذارد؛ تحت هر شرایطی در پیاده‌رو و خط ویژه پیدایش نشود؛ دور تک چرخ زدن و ویراژ دادن را خط قرمز بکشد و... خلاصه این‌که یک موتورسوار قانونمند شود.

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها