محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره لغو برخی از مصوبات دولت دهم گفت: در جلسه گذشته هیات دولت مصوبه‌ای را که اجازه داده بود پارک پردیسان به فروش برسد لغو و همچنین دولت موظف شد هزینه‌های لازم را در راستای کاربردی کردن این پارک و استفاده مردم از آن تامین کند.
کد خبر: ۶۰۳۸۶۴
برخی مصوبات دولت دهم برای صیانت از بیت‌المال لغو می‌شود

سخنگوی هیات دولت همچنین گفت: درصدد هستیم ستاد بودجه را فعال کنیم تا به موقع بودجه 93 را به مجلس ارائه دهیم.

 تسهیلات 3 تا 8 میلیونی برای خودروهای فرسوده
 
وی در ادامه افزود: همچنین در جلسه گذشته هیات دولت مصوب شد خودروهای فرسوده که بیش از 20 سال عمر کرده‌اند از رده خارج و 3 تا 8 میلیون تومان تسهیلات به صورت بلاعوض به صاحبان آنها پرداخت شود که این موضوع سبب می‌شود صنعت خودرو نیز رونق یابد.   

 لغو برخی مصوبات دولت دهم برای دفاع از حقوق ملت و صیانت از بیت‌المال
 
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دلیل لغو مصوبات دولت گذشته از سوی دولت یازدهم، توجه به این نکته است که در این مصوبات منافع عمومی و ملی در نظر گرفته نشده و نوعی بار مالی را به دولت وارد می‌کند و یا مشکلاتی را بوجود می‌آورد لذا هیات وزیران برخود واجب می‌داند در جهت دفاع از حقوق ملت و صیانت از بیت‌المال نسبت به لغو این مصوبات اقدام کند.   

تلاش دولت برای ارائه به موقع بودجه 93 به مجلس
 
نوبخت در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ارائه به موقع لایحه بودجه 93 به مجلس از سوی دولت گفت: درصدد هستیم در زمان مقرر بودجه سنواتی سال 93 را به مجلس ارائه دهیم.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم ارتقای سطح تعامل میان دولت و مجلس در رابطه با لایحه بودجه 93 اظهار داشت: دولت یازدهم در ابتدای تشکیل، دو وظیفه مهم را بر دوش داشت اول اینکه تا 20 شهریور ماه لایحه اصلاحیه بودجه 92 ارائه شود و دوم اینکه در 15 آذر لایحه بودجه 93 تقدیم مجلس شود که به حمد خدا این رویه در زمان‌بندی مقرر خود انجام خواهد شد.  

 ناچاریم برای حل مشکلات مردم شبها هم در محل کار بمانیم
 
سخنگوی هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره حضور شبانه روزی‌اش در محل کار گفت: ناچاریم برای عمل به قولی که به مردم داده‌ایم در محل کار بمانیم زیرا انبوهی از کارهای روزانه و بسیاری از مشکلات وجود دارد که باید حل شود.   
 
سخنگوی هیات دولت خاطر نشان کرد: درصدیم ستاد بودجه را فعال کنیم تا بتوانیم با دقت و در زمان تعیین‌شده بودجه را به مجلس تقدیم کنیم.
 
نوبخت اظهار داشت: اعتقاد دارم در شرایط فعلی، بهبود معیشت مردم و کاهش رشد اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر کشور شرایط فوق‌العاده‌ای دارد و غالب همکارانم در دولت همانند دوران دفاع مقدس به بیدار بودن در شب عادت دارند.   
 
سخنگوی دولت افزود: در دوران دفاع مقدس متخاصم و دشمن اصلی ما صدام بود ولی امروز کشور ما در جهان با قطعنامه‌های یک‌جانبه شورای امنیت و آمریکا روبه رو ست لذا باید تلاش خود را بیشتر کنیم.   
 
وی با بیان اینکه فروش نفت در شرایط فعلی در کشورمان با مشکل روبه رو است، خاطر نشان کرد: روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فرصتی ایجاد کرد تا بتوانیم از نیروهای باتجربه در کشور استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور هیچ فردی را برای کسب تجربه در دولت انتخاب نکرده است
 
سخنگوی هیات دولت تاکید کرد: در حال حاضر کشور ما به مانند کشتی در حال عبور از دریای پرتلاطمی است که نیازمند ملوانانی با تجربه و کاردان است و به یک قایقران احتیاجی ندارد.   
 
وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور کشورمان هیچ فردی را در دولت یازدهم برای کسب تجربه جدید انتخاب نکرده است بلکه در تلاش بوده است با انتخاب افراد با تجربه کشور را در مسیر جدیدی قرار دهد.   

جلسه با لاریجانی برای تعامل درباره بودجه‌ریزی
 
نوبخت در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از کمک مجلس در ارائه لایحه بودجه 93 استفاده خواهید کرد، گفت: در حال حاضر دولت درتلاش برای اصلاح لایحه بودجه 92 است اما به طور حتم ما جلسات مشترکی را با نمایندگان مجلس در راستای ارائه بودجه 93 خواهیم داشت چنان که هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای را با حضور بنده و تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در راستای ارائه لایحه بودجه 93 برگزار کرد تا تعامل سازنده‌ای در فرآیند بودجه‌ریزی ایجاد شود.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها