رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل به دادگاه رفتن احمدی‌نژاد گفت: در دوره هشتم راجع به دو پرونده گزارش داده شده است و من هیچ اطلاعی درباره آنها ندارم زیرا اکنون در قوه قضائیه در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۶۰۳۲۶۷
دلایل احضار احمدی‌نژاد به دادگاه

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با فارس اضافه کرد: یکی از آن پرونده‌ها به عدم معرفی وزیر ورزش مرتبط است و دیگری نیز شبیه این موضوع است که اکنون به خاطر ندارم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این دادگاه به دلیل برداشت 16 میلیارد برای دانشگاه ایرانیان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دادگاه ربطی به برداشت 16 میلیارد تومان برای دانشگاه ایرانیان ندارد.

 پورمختار اضافه کرد: گزارشی در دیوان محاسبات درباره برداشت 16میلیارد تومان به مجلس ارائه شد که خانه ملت نیز موضوع را جهت رسیدگی به کمیسیون اصل نود ارجاع داده است.

جلسه ضدایرانی کمیته روابط خارجی سنا

کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه نشستی درباره برنامه اتمی ایران برگزار کرد که شماری از مقامات آمریکایی از جمله شماری از حامیان منافقین در آن حضور داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جیمز اف جفری از موسسه مطالعاتی خاورمیانه در واشنگتن، دیوید آلبرایت از موسسه علم و امنیت بین‌الملل و ری تکیه از شورای روابط خارجی آمریکا نیز از کسانی بودند که نظر خود را درباره دولت جدید ایران و به ویژه برنامه هسته‌ای بیان کردند.
 
ریاست این جلسه با سناتور منندز  بود و  کورکر، مک کین و جانسون،  روبیو و  کونز از جمله سناتورهای آمریکایی بودند که در این نشست حضور داشتند.
 
در میان حضار شمار زیادی از حامیان منافقین هم حضور داشتند.
 
اکثر سناتورها در نطق‌های خود خواستار تحریم‌های شدیدتر یا خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران بودند.

 ایران تسلیم شدنی نیست

مشاور ریچارد هولبروک در دولت باراک اوباما در نیویورک تایمز نوشت:انتظار هیچ توافق و معامله بزرگی را با ایران آن هم در کوتاه مدت نداشته باشید اما این توافق می تواند شامل لغو تحریم ها در ازا گام های ملموس و باز کردن نظارت بین المللی باشد.

سید ولی‌رضا نصر استاد دانشگاه، متفکر سیاسی و مفسر مسائل بین‌المللی در مقاله خود افزود:در طول پنج سال گذشته، آمریکا تصور می کرد که تنها با یک «ایران تعضیف شده توسط تحریم های اقتصادی» می تواند به توافق هسته ای دست پیدا کند.

وی افزود:درحالیکه آمریکا به گفتگوها با ایران بر سر برنامه هسته ای نزدیک می شود، نباید تصور کند که ایران آماده ی تسلیم شدن است.برای نخستین بار، مذاکرات بین این دو کشور نمی تواند براساس تهدید ایران و تسلیم شدن این کشور باشد، بلکه مبتنی بر متقاعد ساختن تهران به مصالحه است.

این مهم ، نیازمند آن است که آمریکا رویکردی را اتخاذ کند که در راستا و خط «نرمش قهرمانانه ای» که آیت الله خامنه ای خواستار آن شده ، باشد.

انتظار هیچ توافق و معامله بزرگی را با ایران آن هم در کوتاه مدت نداشته باشید اما این توافق می تواند شامل لغو تحریم ها در ازای گام های ملموس و باز کردن نظارت بین المللی باشد.

روحانی به روی جلد تایم رفت

هفته نامه آمریکایی تایم شماره آخر خود را به موضوع هسته ای ایران اختصاص داده است و عکس رئیس جمهور کشورمان را در روی جلد آن منتشر کرده است.

تیتر روی جلب این شماره مربوط به یادداشتی از فرید زکریا، تحلیلگر و مجری شبکه سی ان ان است که در آن به شرایط ایجاد توافقی هسته ای بین ایران و آمریکا پرداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها