روزنامه آلمانی یونگه ولت با انتشار مطلبی در رابطه با تحولات اخیر درخصوص مذاکرات هسته ای و رابطه ایران و آمریکا،نوشت: آمریکا باید به این نکته مهم واقف باشد که آنچه مانع دستیابی ایران به بمب اتمی بوده،فتوای رهبر عالی مذهبی این کشور است نه فشارها و تحریم های اقتصادی.رهبر ایران از سال ها قبل ممنوعیت ساخت سلاح های اتمی را در فتوای خود مورد تاکید قرار داده است.
کد خبر: ۶۰۲۲۵۸
مانع دستیابی ایران به بمب اتم فتوای رهبری است

ورنر پیرکر تحلیلگر سیاسی روزنامه یونگه ولت آلمان، روز دوشنبه درمطلبی با اشاره به سفر رییس جمهوری ایران به نیویورک و تحولات این سفر درخصوص روابط تهران - واشنگتن،نوشت: اینکه وانمود شود بر اثر فشارها و تحریم های بین المللی آمریکا و غرب و همچنین تغییر دولت در ایران بوده که جلوی ساخت بمب اتمی در ایران گرفته شده،بی پایه و اساس است زیرا رهبر عالی مذهبی ایران از سال ها قبل ممنوعیت ساخت و سلاح های اتمی را در فتوای خود مورد تاکید قرار داده است و این کشور به همین خاطر بدنبال سلاح اتمی نیست.

این مطلب می افزاید:رفتاری که در رابطه با برنامه اتمی ایران با این کشور انجام می شود در تناقض آشکار با رفتاری است که با تل آویو می شود و درحالی که کنترل های شدید بر تهران اعمال می شود،غربی ها چشمان خود را به روی برنامه اتمی اسرائیل بسته اند تا بدون نگرانی از شفاف سازی به یک قدرت اتمی تبدیل شود.

نویسنده یونگه ولت در ادامه می نویسد: اوباما درحالی در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل اعلام کرده است آمریکا به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست و همچنین در تماس تلفنی با رییس جمهوری ایران حق این کشور در داشتن فناوری صلاح آمیز هسته ای را به رسمیت شناخت که اینها از جمله اصول بدیهی بوده و نباید برای آن منتی بر ایرانی ها داشته باشد.

این مطلب می افزاید:درخواست اوباما از ایران برای شفافیت در برنامه اتمی این کشور نیز بیشتر به یک جوک شبیه است زیرا آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام فعالیت های هسته ای ایران را به طور کامل و با دقت زیر نظر دارد.

فرانس ژوزف واگنر سرمقاله نویس روزنامه بیلد نیز در مطلبی با اشاره به سفر رییس جمهوری ایران به آمریکا و فراهم شدن زمینه های مذاکره بین دو کشور ،از تماس تلفنی اوباما با همتای ایرانی خود به عنوان یک لحظه تاریخی یاد کرد و نوشت: گفت و گوی تلفنی اوباما و روحانی می تواند نوید یک سرآغاز جدیدی باشد که احتمالا صحنه سیاسی همه جهان را تغییر خواهد داد.

راینهارد بامگارتن خبرنگار آلمانی مقیم تهران نیز در مطلبی با موفقیت آمیز خواندن سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و برقراری تماس مستقیم رئیسان جمهوری دو کشور بعد از ۳۵ سال سردی روابط، نوشت: لحنی که از هر دو طرف در این روزها می شنویم بسیار دور از انتظار بوده و نشان می دهد که بعد از سالها دو کشور برای حل مشکلات خود پیشقدم شده اند.

بامگارتن افزود: اقدامات روحانی در نیویورک سرآغاز فصل جدیدی از روابط خواهد بود و می تواند در سرنوشت مذاکرات هسته ای و دیگر مشکلات منطقه ای نقش تعیین کننده ای ایفا کند که باید برای مشخص شدن آن منتظر آینده باشیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها