به گفته یک کار‌شناس، هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چایخوری سرکهٔ سیب به دلیل مزهٔ ترش آن به متوقف کردن سکسه کمک می‌کند.
کد خبر: ۵۹۹۴۸۶

به گزارش جام جم سرا به نقل از وب دا- کار‌شناس دفتر آموزش ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سرکهٔ سیب حاوی مواد معدنی زیادی است و علاوه بر خواصی که بر دستگاه‌های تصفیه کننده خون بدن دارد با توجه به اینکه سرکهٔ سیب یک اسید استیک سالم و ملایم است، روی کبد و کیسه صفرا نیز اثری فعال کننده می‌گذارد.
نیلوفر پیماندار افزود: سرکهٔ سیب دارای مقدار قابل توجهی پتاسیم، فسفر، کلرور منیزیم، کلرورسدیم، گوگرد، ویتامین‌های گروه B و ویتامین D هست که این مواد موجود در سرکهٔ سیب باعث طراوت و نشاط سلول‌های بدن می‌شود و می‌تواند دستگاه گوارش را فعال کند و اثر فوق‌العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی گوشتی و پروتئین دارد.
وی تصریح کرد: ‌ اگر می‌خواهید دندان‌هایی سفید‌تر داشته باشید، قرقره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می‌شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه‌ها، باکتری‌های دهان و لثه و سفید کردن دندان‌ها هم کمک می‌کند. بعد از قرقره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. همچنین دندان‌های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، زیرا این کار نیز برای از بین بردن لکه‌ها و سفید شدن دندان‌ها موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
این خانم كارشناس چه رشته ای هستند ؟ پیشنهاد می كنم در خصوص توصیه های بهداشتی و سلامت صرفا نظرات كارشناسان قید شود و نوعی تخصص شخص گوینده نیز اعلام شود . چرا كه مردم به اخبار اعتماد كرده و درصدد اجرای آن برخواهند آمد لذا در صورت موثق نبودن خبر ممكن است از لحاظ سلامت برای مردم مشكل ایجاد شود .
نوید كیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
كاملا درست است .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها