از این به بعد داوران عملکرد بدتری خواهند داشت

فنایی: تهمت‌های دایی به وجه بین‌المللی فوتبال ایران لطمه می‌زند

کارشناسان داوری قهرمانی را محاکمه می کنند

قهرمانی صددرصد اشتباه کرد

قضاوت محسن قهرمانی در دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس به شدت مورد انتقاد بازیکنان و مربیان پرسپولیس به خصوص علی دایی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۹۱۴۰
قهرمانی صددرصد اشتباه کرد

به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ محسن قهرمانی در شبی که پرسپولیس دو بر صفر مغلوب میزبان خود شد چند تصمیم جنجالی گرفت. کارشناسان داوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در این مورد توضیح می دهند:

نوذر رودنیل :خطای بازیکن سپاهان مشخص بود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: با توجه به اینکه خطای اول توسط بازیکن سپاهان انجام شد، اعلام ضربه پنالتی به ضرر پرسپولیس، اشتباه بود.

نوذر رودنیل افزود: پخش تصاویر آهسته صحنه‌ای که منجر به اعلام پنالتی شد، با تأخیر زیاد از سوی تلویزیون صورت گرفت، اما پس از پخش آن، یک نکته مسلم بود، اینکه اعلام ضربه پنالتی از سوی داور بازی اشتباه بود.
مدرس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: خطای اول توسط بازیکن سپاهان صورت گرفت که بازیکن پرسپولیس را بدون آنکه توپ در کار باشد، به شکل آشکاری سرنگون کرد. حتی اگر داور این صحنه را از دست داده باشد، کمک‌داور باید به او کمک می‌کرد. باید خطای بازیکن سپاهان گرفته می‌شد و موضوع پنالتی کاملا منتفی بود.

نصیر زاده :اشتباه قهرمانی آشکار بود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: پنالتی اعلام شده به سود سپاهان و علیه پرسپولیس، همچنین اخراج میثم حسینی از پرسپولیس، کاملا نادرست و یک اشتباه آشکار بود.هوشنگ نصیرزاده افزود: تصمیم‌های داوری در صحنه منجر به اعلام پنالتی برای سپاهان درست نبود. در حرکت آهسته این صحنه که پخش شد، مشخص بود که داور صحنه را از دست داد و کمک‌داور باید به او کمک می‌کرد.
وی ادامه داد: در این صحنه، خطای اول را بازیکن سپاهان به شکل آشکار انجام داد و با اعلام خطای او، اعلام پنالتی جایز نبود. میثم حسینی هم ضربه سنگینی به حریف نزد. در واقع با پا به او ضربه نزد، بلکه با ساق پا زد. از نظر فنی، ضربه با قسمتی از پا که داخل کفش قرار می‌گیرد، به عنوان ضربه پا تلقی می‌شود. در این صحنه تصمیم درست، اخطار به هر دو بازیکن و اعلام ضربه آزاد برای پرسپولیس بود.

سیار:از قضاوت قهرمانی تعجب کردم

کارشناس داوری فوتبال گفت : بازیکن سپاهان فنر کمر زیبایی به بازیکن پرسپولیس زد و تعجب می کنم چرا داور علیه پرسپولیس پنالتی گرفت و بازیکن این تیم را اخراج کرد.

پرویز سیار افزود : ابتدا چون تصویر آهسته پخش نشد متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده که داور تصمیم به اخراج بازیکن پرسپولیس و گرفتن پنالتی به نفع سپاهان کرده اما تصاویر آهسته کاملا گویا و واضح بود که بازیکن سپاهان فن کمر را به زیبایی زد و خطا می بایست به نفع پرسپولیس اعلام می شد .

وی افزود : من تعجب می کنم که داور چرا اعلام پنالتی کرد و چرا بازیکن پرسپولیس را اخراج کرد . این اشتباه بزرگ در دقایق ابتدایی بازی علامت سوال بزرگی است و من نمی دانم داور چگونه می خواهد این اشتباه خود را توضیح دهد.

فنایی: اشتباه دقیقه چهار قهرمانی تمرکز بازی را از وی گرفت
محمد فنایی کارشناس داوری در مورد  داوری بازی پرسپولیس – فولاد سپاهان گفت:  در داوری بازی سپاهان- پرسپولیس محسن قهرمانی دچار اشتباهات فراوانی شد خطایی که در دقیقه چهار بازی گرفت و در ادامه ی آن کارت قرمزی که به بازیکن پرسپولیس  میثم حسینی داد اشتباه محض  بود،  از همان دقیقه ی چهار به بعد داور بازی تمرکز خود را از دست داد و باعث اشتباهات بعدی وی شد این اشبتاه منجر شد در لحظه هایی نظم بازی از دست قهرمانی خارج شود.
 فنایی  در ادامه افزود:  قهرمانی در بازی روز جمعه سرخپوشان با سپاهان روز خوبی نداشت و به همین دلیل نمره خوبی در این بازی نمی گیرد.

میرزابیگی: قهرمانی اصلاً صحنه را ندید و قضاوت کرد

ابراهیم میرزابیگی  اذعان داشت: محسن قهرمانی در بازی پرسپولیس و سپاهان یک اشتباه بسیار بزرگ انجام داد که این مسئله موجب شد تا تمامی بازی تحت تأثیر آن قرار گیرد و آن هم مسئله پنالتی بود که به سود سپاهانی ها گرفته شد و میثم حسینی از تیم پرسپولیس در همان ابتدای کار اخراج شد و به اعتقاد من چون قهرمانی در آن صحنه نگاهش به طرف نقطه کرنر بود نتوانست درست قضاوت کند و اگر قرار بود که در آن صحنه ای که اتفاق افتاد و منجر به پنالتی شد کسی اخطار می گرفت آن بازیکن سپاهانی ها بود و نه میثم حسینی و آنقدر این صحنه و نحوه قضاوت قهرمانی در همه مسابقه تأثیرگذار بود که نمی توان درباره اش صحبت کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین درویش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
۰
۰
به نظر من كمیته داوری فدراسیون هم بی تقصیرنیست زیرا باوجود قضاوت های نا عادلانه قهرمانی علیه پرسپولیس در بازیهای گذشته ، چرا از این داور برای بازیهای پرسپولیس استفاده میكند. آیا این سوال پیش نمی آید كه دست هایی پشت پرده در كار است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
۰
۰
با سلام
درست، قهرمانی اشتباه كرد و همه كارشناسان این اشتباه را تأیید كردند ولی درست این است كه یا بازی از اول تكرار شود و یا از سپاهان امتیازكسر گردد این نمی شود كه هر تیمی به كمك داورجلوی پرسولیس برنده شود بعد بگوئیم اشتباه جزء داوری است در پرانتز ذكر شود( البته این مورد بیشتر در مورد تیم پرسپولیس صدق می كند تا دیگر تیمها) و با گفتن اینكه داور اشتباه بزرگی كرده دردی از بی عدالتی نسبت به پرسپولیس دوا نمی شود. بیاید با عدالت رفتار كنید نه با دستهای پشت پرده تیم مورد علاقه تان را قهرمان فصل نمائید. پرسپولیس بین طرفتارانش همیشه قهرمان است و هیچكس و هیچ تیمی نمی تواند این محبوبیت را از آن خود نماید. حالا باز بر ضد پرسپولیس عمل كنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها