وزیر اطلاعات درباره به کارگیری افرادی در دولت، که در فتنه نقش داشته اند گفت: در مورد این موضوع در آینده به صورت مفصل صحبت خواهم کرد.
کد خبر: ۵۹۸۴۰۲
واکنش وزیر اطلاعات به حضور افراد دخیل در فتنه 88 در دولت

حجت الاسلام سیدمحمود علوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظرتان در خصوص به کارگیری افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فتنه نقش داشته اند ودر دولت حضور دارند چیست؟ اظهار کرد: همه را به یک چوب نمی توان راند.

وی درباره تشکیل جلسات شورای هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی در دوره جدید افزود: مقدمات این کار آغاز شده است و این جلسات ادامه خواهد داشت.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: همه نهادهای اطلاعاتی فرزندان یک خانواده هستند و جلسات شورای هماهنگی دستگاههای اطلاعاتی در همین راستا کار خود را ادامه خواهد داد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهار نظر پیشین خود در خصوص امکان بازگشت برخی منافقین که دستشان به افراد بیگناه آلوده نیست،گفت: در گذشته موارد متعددی به کشور بازگشته اند که الان زندگی عادی خود را ادامه می دهند اما درباره افراد جدیدی که متقاضی این کار باشند درحال حاضر اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اجرای قانون پیگیری نقش آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد از سوی دولت یادآور شد: آنها قبول دارند که در سرنگونی یک دولت قانونی دخالت داشته اند.

علوی ادامه داد: قطعا دو کشور یادشده باید درباره ایفای نقش در کودتای 28 مرداد پاسخگو باشند.

وزیر اطلاعات در خصوص پیگیری فایل صوتی منتشر شده از آیت الله هاشمی رفسنجانی و پیگیری عواملی که در تحریف آن دخالت داشته اند، تاکید کرد: بنده فایل صوتی و تصویری آقای هاشمی را ندیده ام و فرصت نکرده ام در این باره بررسی کنم اما حتما در تشکیلات در خصوص این موضوع کار می شود اما من هنوز گزارشی در این باره ندیده ام.

حجت الاسلام علوی با اشاره به حضور خود در محافل عمومی نظیر هیات ها، جلسات عمومی و دانشگاه ها و... گفت: بنده با همه اقشار در ارتباط هستم و در عضویت هیات علمی دانشگاه صدا و سیما قرار دارم، اغلب کسانی که بنده را در مراسم های مختلف می بینند ابراز لطف می کنند و بعضا حتی با من عکس می گیرند.

وی اضافه کرد: برخی افراد از این عکس ها در آلبوم های خود استفاده می کنند و به بنده لطف دارند اما برخی افراد بعضا از این عکس ها استفاده هایی خلاف قانون دارند و سوء استفاده می کنند که در این خصوص حتی اگر فرزندم رفتار خلاف قانونی داشته باشد با موضوع برخورد خواهم کرد.

حجت الاسلام علوی همچنین درباره حضور یک فرد غیرمرتبط با خود در حاشیه یک مراسم که از انجام کار خبرنگاران جلوگیری کرده توضیحاتی داد و باردیگر خاطر نشان کرد که این فرد هیچ ارتباطی با وی و محافظانش ندارد بلکه جوانی بوده که قبلا رزومه ای را به وزیر اطلاعات ارائه کرده و پیگیر شروع به کار در این مجموعه بوده است.

توفیقی:تا الان بنده وزیر پیشنهادی علوم هستم

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رایزنی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور برای عدم معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را خیلی واقع‌بینانه نمی داند، گفت: تا الان به این گونه است که بنده وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باشم.

جعفر توفیقی  نیزدر حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در خصوص اینکه آیا وی وزیر پیشنهادی علوم خواهیدشد و موضوع رایزنی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور برای معرفی فردی دیگر صحت دارد یا خیر؟، اظهار کرد: چون بنده درگیر این موضوع نبوده ام، اطلاع دقیق ندارم، ولی رایزنی رئیس مجلس و رئیس جمهور برای معرفی فرد جدید در وزارت علوم خیلی واقع بینانه به نظر نمی رسد.

وی افزود: تا الان به این گونه است که بنده وزیر پیشنهادی علوم باشم، اما تصمیم نهایی در این خصوص با رئیس جمهور است.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به اینکه موضوع جلسه امروز هیات امنای دانشگاه آزاد چه خواهد بود و آیا تصمیم جدید درباره ریاست این دانشگاه اتخاذ می شود یا خیر؟، تصریح کرد: بنده اولین جلسه است که در جمع هیات امنای دانشگاه آزاد شرکت می کنم. باید در این جلسه حضور پیدا کنم تا ببینم دستور کار چیست.

توفیقی درمورد این که شرایط تحصیل مجدد دانشجویان ستاره‌دار در دانشگاه چگونه است و تاکنون چند نفر بازگشت به تحصیل داشته اند، گفت: کارگروهی برای رسیدگی به این پرونده ها و درخواست ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه در هر موردی به این نتیجه برسد که حقی ضایع شده است، آن افراد بازگشت به تحصیل خواهند داشت.

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: تاکنون 10 تا 15 مورد از سوی کارگروه تشکیل شده به تصویب رسیده و پیگیری شده تا دانشجویان ستاره‌دار بازگشت به تحصیل داشته باشند. قبلا عنوان شده بود که دانشجویان سال 90 به بعد مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اما این موضوع کم کم به سال های قبل هم تسری خواهد یافت.

توفیقی درباره سیستم پذیرش دانشجویان دکترا و بویژه موضوع گرفتن استعلام در خصوص این افراد یادآور شد: طبق روالی که پیش‌تر استعلام می شده اکنون هم این استعلام ها صورت خواهد گرفت، جواب این استعلام ها عمدتا مثبت است، اما مواردی را پیگیری کرده ایم و در حال پیگیری هستیم، لذا امسال محروم از تحصیل در دوره دکترا نخواهیم داشت.

نجفی:معاون سابق میراث فرهنگی از کاخ سعدآباد رفت

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری گفت: معاون سابق این سازمان که در کاخ‌ سعدآباد سکونت داشت، این مکان را تخلیه کرد.

محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره سکونت یکی از معاونین سابق این سازمان در یکی از کاخ های سعدآباد اظهار کرد: وی روز گذشته این مکان را تخلیه کرده است.

واعظی: تشکیل کمیته بررسی تاثیر پارازیت های ماهواره ای بر سلامت شهروندان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کمیته‌ای تشکیل شده تا اثرات منفی پارازیت های بر بینندگان شبکه های ماهواره ای را بررسی شود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تاثیر پارازیت‌های ارسال شده بر شبکه‌های ماهواره‌ای بر روی سلامت شهروندان گفت: بحث پارازیت‌ها مرتبط با وزارتخانه ما نیست، اما کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

وی افزود: ما خواهان صدمه به مردم نیستیم و قطعا در بررسی‌های خود اعلام می‌کنیم که آیا این اتفاقات برای مردم مضر هستند یا خیر.

این عضو دولت با تاکید براینکه تاکنون گزارش‌های رسیده مضر بودن پارازیت‌ها را تایید نکرده است خاطرنشان کرد: دولت مصر است که بررسی‌های لازم را انجام دهد تا آسیبی به مردم در این رابطه نرسد.

وزیر ارتباطات همچنین درباره عضویت دولتی‌های در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: بنده قبلا در این رابطه صحبت کرد‌ه‌ام کمیته‌ای تشکیل شده است و همچنان در حال بررسی این موضوع هستند.

سخنگوی دولت :ساعت کار کارکنان دولت به روال قبل برمی گردد

سخنگوی دولت گفت: قرار است درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و همراهان ایشان اطلاع‌رسانی ویژه‌ای انجام شود که در قالب آن همه مسائل مربوط به این سفر اعلام خواهد شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات احتمالی رئیس جمهور در سفر به نیویورک گفت: قطعا جناب آقای روحانی رئیس جمهور در مذاکراتی که در نیویورک خواهند داشت و یا وزارت امور خارجه که عهده‌دار پرونده هسته‌ای است، منویات مقام معظم رهبری که امر صحیح و سنجیده‌ای است را لحاظ خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب هر جا که لازم باشد تذکرات لازم را می‌دهند، افزود: حتی زمانی که آقای روحانی عهده‌دار تصدی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بودند، آنجا که اقدامات سنجیده و کارشناسی صورت می‌گرفت، مقام معظم رهبری تایید می‌کردند.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه استراتژی عمده دولت در همه مذاکرات تنها جنبه سیاسی نیست، بلکه جنبه‌های اقتصادی هم در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: آقای روحانی در سفر به نیویورک نیز این دو جنبه را در نظر می‌گیرند، البته قرار است درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و همراهان ایشان اطلاع‌رسانی ویژه‌ای انجام شود که در قالب آن همه مسائل مربوط به این سفر اعلام خواهد شد.

نوبخت درباره وزیران باقی مانده دولت خاطرنشان کرد: امیدوارم 3 وزیر باقیمانده در آینده نزدیک به مجلس معرفی شوند.

وی همچنین تاکید کرد: ساعت کار کارکنان دولت به روال قبلی بازمی‌گردد.

انصاری:جلسات خوبی با نمایندگان مجلس برگزار کردیم

 معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نحوه تعامل دولت با مجلس خوب بوده است افزود: تاکنون جلسات خوبی با نمایندگان مجلس برگزار کرده ایم.

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهورنیز در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: تاکنون جلسات خوبی با نمایندگان مجلس برگزار کرده ایم و نحوه تعامل دولت با مجلس خوب بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که سه وزیر باقیمانده چه زمانی برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی می شوند؟ اظهار داشت: این موضوع را باید از سخنگوی دولت بپرسید.

آخوندی:حتما در دریافت مالیات از خانه‌های خالی تجدید نظر می‌کنیم

وزیر راه و مسکن شهرسازی در حاشیه جلسه دولت گفت: حتما در دریافت مالیات از خانه‌های خالی تجدید نظر می‌کنیم.

عباس آخوندی وزیر راه مسکن و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه قیمت مسکن حباب‌ دارد، گفت: در مورد قیمت مسکن بررسی نداشته‌ام.

وی ادامه داد: حتما درخصوص دریافت مالیات از خانه‌های خالی تجدیدنظر کلی می‌کنیم ولی این موضوع زمان می برد.

27 مهر؛ اعلام نتایج بررسی ها درباره دریاچه ارومیه

وزیر نیرو گفت: تا 27 مهر، نتایج بررسی کارگروه ها درخصوص دریاچه ارومیه به هیات دولت اعلام می شود.
چیت چیان پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: درخصوص دریاچه ارومیه مذاکراتی با مقامات محلی انجام شده است و از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز خواسته ایم راهکارهای خود برای نجات این دریاچه را ارائه کنند.

وی در پاسخ به سوالی موضوع طرح انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه را در مرحله مطالعه خواند و گفت: در این باره درحال انجام مطالعات زیست محیطی و فنی هستیم تا ببینیم این انتقال ممکن است یا نه.

وزیر نیرو درخصوص برخی اخبار مبنی بر احتمال خاموشی به دلیل مشکلات مالی افزود: پیگیریم تا منابع مالی افزایش یابد تا خاموشی نداشته باشیم.

چیت چیان درباره افزایش قیمت بهای برق نیز گفت: این اقدام براساس قانون بودجه سال 92 است و مسئله نامحسوسی نیست و 30 ریال به متوسط 430 ریال قیمت برق افزوده شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بیش از این هم شاهد افزایش بهای برق خواهیم بود، پاسخ داد: این موضوع به سیاست های دولت در ادامه اجرای قانون هدفمندی بستگی دارد.

وزیر ارشاد:مشکل بیمه هنرمندان موقتا حل شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرار شد مشکلات مربوط به بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران موقتا برطرف شود، گفت: دلیل قطع بیمه این قشر بدهی هایی بود که سازمان حمایت به تامین اجتماعی داشت.

علی جنتی در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دلایل قطع بیمه هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان و اینکه آیا این مشکل برطرف شده است یا خیر؟ اظهار کرد: تامین اجتماعی در صورت بدهی بیمه را قطع می کند، البته تصمیماتی گرفته شد که به صورت موقت این مساله برطرف شود چون موضوع هنرمندان و نویسندگان و ظرافت هایی که در کار دارند، مطرح است.

وی درباره ارائه لایحه نظام صنفی و زمان آن گفت: به تدریج باید کار کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد، چون تهیه آن نیاز به زمان دارد.

جنتی در خصوص اینکه اولین کار ویژه فرهنگی دولت یازدهم که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد، چیست؟ عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازوی فرهنگی دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کاری که ما بدنبال آن هستیم، در حوزه فرهنگ عمدتا بحث کتاب، چاپ، نشر، نویسندگان، برخورد و ارتباط با این قشر است.

وزیر ارشاد درباره ممیزی کتاب اضافه کرد: آنچه به دنبالش هستیم این است که تسهیلاتی فراهم کنیم تا درباره کتاب هایی که عرضه می شود در اسرع وقت پاسخ لازم ارائه گردد و همان طور که در قانون آمده است در این خصوص یک ماهه پاسخ داده شود و اگر ضرورت بود یک ماه دیگر این زمان تمدید شود.

جنتی گفت: ما باید در زمینه کتاب به نحوی عمل کنیم که در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت یک ماه پاسخ لازم داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد که باید در روش تخصیص یارانه مطبوعات تجدید نظر شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها