در برخی منازل، هنگام ساخت، فضایی نیز به شومینه اختصاص داده می‌شود. اگر قصد دارید در فصول گرم سال که از شومینه استفاده‌ای نمی‌شود، این قسمت خانه بلااستفاده نماند و همچنان در مرکز دید مهمانان قرار گیرد یا در فصول سرد، زیبایی چشمگیرتری داشته باشد، همه یا برخی از نکات و توصیه‌های مطرح شده در این نوشتار احتمالا به کارتان خواهد آمد.
کد خبر: ۵۹۷۹۱۱

* برای ایجاد احساس مورد علاقه خود در اطراف شومینه باید به رنگ‌ها و پارچه‌های اطراف شومینه توجه کنید.

* برای مبلمان دور شومینه پارچه‌هایی را در نظر بگیرید که دارای وحدت و انسجام در رنگ‌آمیزی باشند اما در الگو و طرح متنوع باشند. انواع طرح‌ها مانند گل‌دار، راه‌راه، شطرنجی و ساده می‌توانند در این جا به کار روند.

* نصب قفسه‌ها و طبقه‌ها بر دیوار و طرف شومینه، نه تنها بر تقارن در معماری فضا و زیبایی آن بلکه بر فضاهای ذخیره موجود نیز می‌افزاید. اگر در پایین قفسه‌بندی‌ها نیمکت‌هایی هم در نظر گرفته شود بر فضای نشستن نیز افزوده خواهد شد.

* برای برجسته و بی همتا کردن دکوراسیون اتاق نشیمن می‌توانید برخی از یادگاری‌ها و رهاوردهایی را که از سفرهای خود آورده‌اید به نمایش بگذارید. در تصویری که می‌بینید گاردی فلزی که در جلوی شومینه قرار داده شده سبب به روز شدن و ارتقای جلوه دکوراسیون این شومینه شده است.

* برای یافتن سبک مناسب فضای پیرامون شومینه باید به نوع نیازها، کارها و شخصیت اعضای خانواده دقت کرد. اگر مشغول نوسازی دکوراسیون اتاق نشیمن و شومینه خانه هستید و می‌خواهید فضایی دنج و آرام را تدارک ببینید باید فضایی ساده با سطوحی منظم و خلوت را در نظر بگیرید که نگهداری و مراقبت از آن آسان باشد.

* برای پوشش دیوارها به سبک روستایی بهتراست پانل‌های پهن چوبی را در نظر بگیرید و آنها را به دیوار میخ کنید. دیوارها، سقف و کف را با یک رنگ نقاشی کنید تا در دکوراسیون اتاق نشیمن وحدت و انسجام به وجود آید پیشنهاد می‌کنیم از رنگ سفید یا رنگ‌های نزدیک به سفید استفاده کنید تا فضا باز و وسیع به نظر آید.

* صندلی‌ها و کاناپه‌هایی را که از نظر طرح و رنگ ناهماهنگ هستند با استفاده از لباس‌های مبل با طرح و رنگی که شست و شو و مراقبت از آن آسان باشد همسان و هماهنگ سازید در صورت وجود فضای مناسب در اطراف شومینه، از آن برای قراردادن و به نمایش گذاشتن کتاب‌ها و اشیاء دکوری استفاده کنید. طبقه‌ها و قفسه‌هایی در اندازه‌ها و بلندی متنوع نصب کنید. طبقه‌های بالایی برای به نمایش گذاشتن اشیاء تزئینی با ارزش بگذارید، و در طبقه‌های میانی عناصری که دسترسی به آنها آسان باشد را قرار دهید.چند قفسه و کابینت کوتاه در پایین هم برای قراردادن وسایل و لوازمی که باید از دید پنهان باشد مناسب است.

* خطوط راست و رسمی موجود در اطراف شومینه را با کمک چیدمانی نامتقارن روی لبه بالایی آن، کمی کمرنگ‌تر کنید.

* فضای نشیمن اطراف شومینه فضای مناسبی است برای به نمایش گذاشتن مجموعه‌های گوناگون. اگر می خواهید شومینه اتاق نشیمن خود را به گونه ای دکوراسیون کنید که نظرها را به سمت خود جلب نکند باید دکوراسیون آن خنثی باشد. برای این کار باید آن را همرنگ با دیوارهای اطراف شومینه و وسایل و مبلمان موجود در مقابل شومینه رنگ‌آمیزی کنید.

* روی لبه بالایی شومینه نباید چیزی قرار دهید. از سوی دیگر اگر می‌خواهید کارهای بسیاری برای دکوراسیون شومینه انجام دهید و ایده‌های زیادی برای آن دارید مطمئن باشید که می‌توانید آنرا به مرکز توجه و نقطه کانونی تبدیل کنید. لبه شومینه را سفید و دیوار اطراف آن را با رنگی تیره‌تر و قوی رنگ‌آمیزی کنید. این تضاد آشکار و نیرومند سبب می‌شود تا شومینه فریاد بزند «به من نگاه کنید»!

* اگر برای نقاشی دیوارها از طیف‌های تیره‌ای همچون سبز، قرمز، آبی یا قهوه ای استفاده میکنید که سطوحی جاذب نور را به وجود می‌آورند، بهتر است جنس رنگ‌های استفاده شده به گونه ای باشد که بازتابنده و براق باشند. برای مثال، از رنگهای پوست تخم مرغی و نیمه براق استفاده کنید. میتوانید با زدن لایه ای لعاب جلادهنده به رنگها عمق و زندگی بخشید.

* استفاده از آثار هنری در اندازه‌های بزرگ روی لبه بالای شومینه نیز می‌تواند همه چشمها را به سوی آن بچرخاند. همچنین استفاده از گاردها و منقل‌های زیبا و چشمگیر نیز در جلب نظرها موثر است. یک دایره مرکزی و میانی خلق کنید. برای این کار از تعدادی صندلی، مبل و کاناپه استفاده کنید. آنها را به صورت گرد و دور هم بچنید و فضایی برای گرد هم آیی‌های دوستانه و خصوصی ایجاد کنید. برای تکمیل فضا یک قالیچه کوچک میان مبلمان قرار دهید. در این چیدمان صمیمی میزهای کافی با دسترسی آسان برای هر صندلی بگذارید. البته بین دهانه شومینه و مبلمان فضای کافی را در نظر بگیرید تا رفت و آمد راحت و ایمن باشد. برای زیبایی و راحتی بیشتر نیز بر چیدمان مبلمان اطراف شومینه تمرکز کنید.

* محیط مقابل شومینه را فضایی راحت و غیررسمی برای نشستن جمع‌های صمیمانه در نظر بگیرید. از مبلها و کاناپه‌هایی با تشکچه‌ها و کوسن های نرم و راحت یا دسته‌های پارچه‌ای و گرد استفاده کنید تا مواقعی بتوانید روی آن دراز بکشید و چرت بزنید.

* از مبلمان با پارچه های حساس و گرانقیمت برای این قسمت استفاده نکنید. پارچه‌هایی که دارای بافت‌هایی مستحکم هستند برای این محیط مناسب‌ترند. اگر تمایل به پارچه با رنگ‌های روشن دارید جنسی را برگزینید که راحت‌تر شست‌وشو و تمیز شود. پارچه‌ها با الیاف مصنوعی که طرح‌دار و چرکتاب هستند مناسب‌ترند چرا که لکه‌ها را دیرتر نشان می‌دهند و آسان‌تر و زودتر شسته می‌شوند.

* می‌توان با قرار دادن کوسن‌های نرم و گرم و تعدادی پتوی سبک و مسافرتی در چیدمان آن بر راحتی و گرمای فضای مقابل شومینه افزود.

* چند بالش بزرگ در گوشه‌ای از فضا قرار دهید. در مواقع نیاز می‌توانید با قرار دادن این بالش‌ها دور میز پذیرایی بر تعداد فضا برای نشستن بیافزایید. روکش این بالش‌ها باید از پارچه‌هایی با طرح و رنگ هماهنگ با دکوراسیون و از نوعی باشد که به راحتی قابل شست‌وشو است.

* میزهای پذیرایی بزرگ و شیک را به اتاقهای رسمی‌تر اختصاص دهید به جای آنها از کنده‌های درخت یا میزهایی ظریف با گنجایش زیاد برای قراردادن مجله‌ها و روزنامه‌ها و دیگر چیزها استفاده کنید.

* محل رفت و آمد در فضای نشیمن، مقابل شومینه است و اعضای خانواده برای رفتن به قسمت‌های مختلف خانه باید از این مکان عبورکنند. حتما باید این گذرگاه را مشخص کنید به گونه‌ای که مانعی در آن قرار نداشته باشد. می‌توانید مرکز نشیمن مقابل شومینه را به وسیله قالیچه‌ای کوچک جدا کنید.

>> خانه‌سازان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها