آرالیای برگ پهن یا FATSI OR JAPANESE ARALIA با نام علمی ARALIA SIEBOLDII نیز شناخته می‌شود و از خانواده گیاهان موسوم به پیچک است که بیشتر بومی مناطق جنوبی ژاپن و کره شمالی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۹۶۷۸۳

این گیاه به نام فاتسیا ژاپونیکا نیز معروف است.     
به گزارش جام جم سرا- آرالیا به خاک مرطوب اسیدی و دارای مواد آلی بالا نیاز دارد. دمای مناسب برای رشد و نگهداری از آن ۲۲ سانتی گراد است و به نوری کم نیاز دارد. برای آبیاری و رطوبت هم، همین که اندکی مرطوب باشد کفایت می‌کند.

از مشخصات دیگر آن برای نگهداری بهینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درختچه‌ای همیشه سبز است که از ۳ تا ۶ متر ارتفاع دارد. ساقهٔ این گیاه از نوع منشعب است. برگ‌ها بزرگند و به ۲۵ الی ۳۰ سانتی متر می‌رسند. گاهی دمبرگ‌ها به طولی حدود ۵۰ سانتی متر می‌رسند. برگ‌ها لوب دار براق و سبز تیره هستند. گل‌ها به صورت چتری و مجتمع در انتهای ساقهٔ اصلی ایجاد می‌شوند و سفید تا کرم رنگ هستند. گل‌ها بسیار ریزند و زیاد جلب توجه نمی‌کنند. برگ‌های بین ۷ الی ۹ لوب دارند. میوه‌های این گیاه سیاه رنگ و ریز هستند.

نگهداری:

      برای نگهداری از این گیاه بهتر است آن را دور از نور مستقیم آفتاب نگه داشت اما در صورتی که مکان نگهداری سرد باشد وجود نور ضروری است. در بعضی جا‌ها (مناطق با پناهگاه‌های بدون آفتاب و باد) می‌توان آن‌ها را در حیاط پاسیو یا باغ‌ها کشت کرد.
اگر از این گیاه به درستی نگهداری شود بندرت دچار آفات و بیماری خواهد شد.

تکثیر:

ازدیاد آن از طریق کاشت بذر در بهار یا پائیز، تهیه قلمه در اوایل یا اواسط تابستان و خوابانیدن هوائی در بهار یا اواخر تابستان امکان‌پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها