اظهارات دولتمردان در حاشیه جلسه هیات دولت:

ظریف:در سفر به نیویورک با مقامات آمریکایی دیدار نداریم

وزیرامورخارجه در مورد نامه اوباما به رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بعید می دانم خبر روزنامه الحیات در این زمینه دقیق باشد، گفت: بنا نداریم در مورد نامه نگاری ها و پیام هایی که رد و بدل می شود به صورت علنی صحبت کنیم.
کد خبر: ۵۹۶۱۷۱
ظریف:در سفر به نیویورک با مقامات آمریکایی دیدار نداریم

محمد جواد ظریف در حاشیه امروز جلسه هیات دولت در پاسخ به این سئوال که با طرف مذاکره کننده هسته ای آیا تاکنون صحبت هایی داشته اید و چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اید، گفت: اولین دیدار ما درحاشیه مجمع عمومی برگزار می شود و من در آنجا با خانم اشتون در این زمینه صحبت می کنم که مذاکرات چگونه پیش رود. هیچ برنامه ملاقات مستقیمی با مقامات آمریکایی نداریم اما آمریکا عضو گروه 1+5  است و در همان سطح با مقامات جمهوری اسلامی مذاکره داشته اند علی القاعده اگر در 1+5 آمادگی داشته  باشند که با اراده سیاسی کار را پیش ببرند ما با 1+5 مذاکره می کنیم و آمریکایی ها نیز در این گروه حضور دارند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه روزنامه الحیات خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه اوباما رئیس جمهور آمریکا نامه ای به رئیس جمهور کشورمان ارسال کرده و از تمایل واشنگتن به گشایش صفحه جدید در روابط دو کشور صورت گرفته است پاسخ ایران به این نامه چیست، گفت: ما  آنچه که در مطبوعات اعلام می شود را قبول نداریم آن چیزی که در مطبوعات اعلام می شود باید در مطبوعات پیگیری شود و حدس و گمان زدن در مورد این چیزها خیلی کمک نمی کند.

وزیرامورخارجه در این رابطه ادامه داد: ما بنا نداریم در مورد نامه نگاری ها و پیام هایی که رد و بدل می شود به صورت علنی صحبت کنیم به خاطر اینکه ضمن حفظ شفافیت هر کاری در حوزه دیپلماسی مسیر خودش را باید طی کند.

ظریف در عین حال خاطرنشان کرد: بعید می دانم اطلاعات روزنامه الحیات اطلاعات دقیقی باشد.

مهلت یک هفته ای رئیس جمهور به وزرا برای ارائه گزارش حادثه قم

سخنگوی دولت با اشاره به حادثه اتوبان قم اظهار داشت: با توجه به مسئولیت دولت در جهت حفظ ایمنی و سلامت مردم، رئیس جمهور به وزرا تاکید کرد در مدت یک هفته از این حادثه گزارشی به وی ارائه دهند.

دولت محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه ناگوار تصادف جاده قم گفت: این حادثه برای دولت آنقدر ناگوار و تلخ بود که با توجه به مسئولیت و رسالتی که دولت برای خود در جهت ایمنی و سلامت هموطنان عزیز قائل است، آقای رئیس جمهور تاکید کردند که گزارشی از این حادثه حداکثر تا یک هفته آینده از سوی وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایشان داده شود.

وی افزود: تاکیدی که رئیس جمهور داشتند این بود که باید همواره گزارش های اولیه در خصوص عواملی که می تواند چنین حوادثی را بیآفریند، وجود داشته باشد تا شاهد چنین رخدادهای غم‌انگیز نباشیم.

نوبخت همچنین در مورد گزارش وزارت نیرو در خصوص آب کشور گفت: وزارت نیرو گزارشی را در خصوص وضعیت سدها، شبکه های آبیاری مطرح کردند و با توجه به منابع کافی که در اختیار کشور وجود دارد، بتوانیم به نحو شایسته ای عمل کنیم، همچنین در این زمینه ماموریت ویژه ای به وزارت نیرو محول شده است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به گزارشی که امروز کمیسیون اقتصادی در جلسه هیات دولت ارائه کرده است، گفت: این گزارش در ارتباط با قیمت های تضمینی محصولات کشاورزی بود.

وی افزود: طبق قانون قیمت گذاری تضمینی محصولات کشاورزی، دولت می بایست تا پایان شهریور ماه هر سال قیمت های تضمینی انواع محصولات کشاورزی را برای سال زراعی آتی بیان کند و این اقدام صورت گرفت برای بیست و چهار قلم از محصولات کشاورزی قیمت هایی که از سوی کمیسیون اقتصادی دولت کارشناسی شده بود، بیان شد و مورد به مورد در هیات وزیران به تصویب رسید که بر اساس آن ما قیمت پیشنهادی را برای سال 1393 با در نظر گرفتن همه مباحث و مسائل از جمله تورم در ملاحظات خودمان قرار دادیم که شاید مهمترین آنها در مورد گندم باشد.

نوبخت در خصوص وضعیت گندم توضیح داد: گندمی که وارد می شود برای ما حدود 800 تومان در هر کیلو  هزینه دارد و اگر 50 تومان هم برای انتقال و حمل آن تا سیلوها صرف شود به 850 تومان برای هر کیلو گندم وارداتی می رسد.

سخنگوی دولت ادامه داد: از آنجایی که دولت در نظر دارد از امکانات موجود برای افزایش کشت گندم با توجه به استراتژیک بودنش استفاده کند، برای هر کیلو گندم، یک هزار و 50 تومان قیمت تضمینی تعیین شد. بنابراین به مراتب بیش از آنچه که می توانیم گندم از خارج وارد کنیم، گندم را دولت حاضر به خرید شده، البته به کمتر از نصف این قیمت یا شاید نزدیک به یک سوم تقلیل می‌دهد و آن را تبدیل به آرد می کند تا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، این هم گامی است که در جهت خودکفایی محصولات کشاورزی بویژه گندم بشود اقدام کرد که بقیه محصولات را هم قیمتشان را از طریق رسانه های مرتبط با دولت در اختیار عزیزان قرار خهواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به گزارش چگونگی اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تصریح کرد: از 28 آذر ماه 1389 قانون هدفمندکردن یارانه ها به اجرا درآمد و سه سال از این قانون نیز می‌گذرد هر چند ماده یک این قانون تصویب شده بود که باید حامل های انرژی با قیمت 90 درصد قیمت فوق خلیج فارس عرضه شده و از درآمد آن برای اختصاص منابع پرداخت نقدی استفاده شود.

در ادامه سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اجرای این قانون به طور دقیق آسیب‌شناسی شود، گفت: ‌باید دید که آیا پرداخت 45 هزار و 500 تومان به 76 میلیون نفر تاکنون در مسیر صحیحی قرار داشته است یا خیر؟

نوبخت در ادامه بیان کرد: امروز دوستان ما در سازمان هدفمندی یارانه‌ها با حضور در جلسه هیات دولت به ارائه گزارشی از نحوه اجرای این قانون پرداختند تا با استفاده از آن بتوانیم در اجرای مرحله سوم هدفمندی یارانه‌ها، کارایی بیشتری داشته باشیم.

وزیر کشور: درباره گشت ارشاد از نوبخت بپرسید

وزیر کشور با تشریح اقدامات این وزارتخانه در خصوص حادثه قم گفت: معاون امنیتی خود را در این زمینه مامور کرده ام که با تشکیل گروه کارشناسی پس از بررسی های لازم گزارش نهایی را ارائه دهد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی نیز در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرمانده ناجا اعلام کرده است که در مورد گشت ارشاد منتظر نظر دولت هستیم، آیا دولت موافق این طرح است یا مخالف؟، گفت: این سوال را باید از آقای نوبخت (سخنگوی دولت) بپرسید.

رحمانی‌فضلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاونین اجتماعی و امنیتی خود را چه زمانی تغییر می دهید؟، گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته ایم.

وزیر کشور همچنین در مورد حادثه اتوبان قم گفت: در مورد حادثه دیروز از اول استاندار قم همه امکانات را برای بررسی این حادثه تجهیز کرد و گزارش خوبی داده شد و بنده معاون امنیتی خود را مامور کردم که گروه کارشناسی تشکیل و رسیدگی های لازم را انجام دهد و کسانیکه مقصر هستند، شناسایی شوند.

وی همچنین با اشاره به جلسه امروز هیات دولت در مورد حادثه قم گفت: این بحث امروز در هیات دولت مطرح شد و قرار شد اعضای هیات دولت از جمله وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور گزارش خود را در این خصوص جمع‌بندی کنند و به هیات دولت ارائه دهند تا موضوع پیگیری شود.

رحمانی‌فضلی نیز همچنین در پاسخ به این سوال که گفته شده است کواکبیان قرار است به عنوان استاندار سمنان انتخاب شود، گفت: من اطلاعی در این زمینه ندارم و چیزی نشنیده ام.

توفیقی:تشکیل کارگروه بازگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه تصمیم رئیس جمهور بر این است که وی را به عنوان گزینه وزارت علوم به مجلس معرفی کند درباره کمیته بازنگری در وضعیت دانشجویان تعلیقی و اخراج شده همچنین استادان بازنشسته اجباری توضیح داد.

جعفر توقیفی درنیزدر پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته شده که کارگروهی برای بررسی مجدد درخواست های اساتیدی که به اجبار بازنشسته شده اند و دانشجویان و کارمندان اخراجی و تعلیقی در چند سال اخیر تشکیل شده آخرین وضعیت این کمیته چگونه است و آیا اساتیدی که شرایطشان احراز شده می توانند برگردند اگر دلیل اخراجشان نیز سیاسی باشد چطور، گفت: بله، کارگروهی تشکیل شده برای رسیدگی به شکایت هایی که اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان داشته اند و این شکایت ها به طور مستمر دریافت می شود ، در نهایت یک کمیته ای تشکیل شد که به صورت جدی به این شکایت ها رسیدگی کند.

وی در ادامه افزود: این شامل اساتید بازنشسته، دانشجویانی که محروم از تحصیل شدند و کارمندان اخراجی می شود و ان شاء الله این کارگروه که به تدریج به نتیجه برسد، نتایجش را اعلام خواهد کرد.

توفیقی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا قبل از بازگشایی دانشگاهها، وزیر علوم به مجلس معرفی می شود، گفت: فکر نمی کنم تا قبل از بازگشایی دانشگاهها وزیر معرفی شود.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سئوال که اخباری آمده است که شما در رایزنی هایی که با نمایندگان مجلس داشته اید به طور حتم اعلام کرده اید که می خواهید از فتنه اعلام برائت کنید آیا شما در این زمینه صحبت کرده اید، گفت: من در این خصوص هیچ صحبتی نکرده ام و ان شاء الله  نظرات خود را در این خصوص در روز رای اعتماد به نمایندگان محترم ارائه خواهم کرد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شما به عنوان گزینه وزیر علوم معرفی خواهید شد، گفت: تصمیم با رئیس جمهور است و فعلا تصمیم بر این مبناست ولی تصمیم نهایی را طبیعتا رئیس جمهور باید بگیرد.

توفیقی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود عزل و نصب‌ها در مجموعه وزارت علوم پایان یافته است، افزود: من چنین مسئله‌ای را نگفته‌ام و تنها به این نکته اشاره کرده‌ام که عزل و نصب‌ها در حد نیاز و ضرورت خواهد بود.

سرپرست وزارت علوم ادامه داد: ما در مجموع چهار مورد عزل و نصب داشته‌ایم که دو مورد آن مربوط به دانشگاه‌ها و دو مورد دیگر آن مربوط معاونت‌ها بوده است و با توجه به وجود 300 دانشگاه در کشور عزل و نصب چندانی صورت نگرفته است.

وی همچنین درباره شکایت دختران دانشجو به دیوان عدالت اداری درخصوص سهمیه‌بندی جنسیتی گفت: وزارت علوم با سهمیه‌بندی جنسیتی مخالف است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد این مسئله نباشیم.

 توفیقی درباره حضور رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال دانشگاه‌ها گفت: امیدواریم بتوانیم مراسمی را با حضور آقای روحانی به عنوان مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها داشته باشیم.

علی جنتی :بازگشایی خانه سینما در چند روز آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت خانه سینما، بیان کرد: انشاءالله در چند روز آینده بازگشایی خواهد شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره زمان معرفی معاون جدید فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاون فرهنگی به زودی معرفی می‌شود، اما دلیل اینکه طول کشیده این است که باید آدم درستی معرفی شود تا بتواند 4 سال بر سر کار خود بماند.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود تعدادی از کتاب‌ها برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت آماده نشده است،گفت: بنده هنوز از ریز مسائل خبری ندارم، اما از خیلی وقت پیش کارها شروع شده و کتاب‌ها برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت انتخاب شده است و مشکلی وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بازگشایی خانه سینما اظهار داشت: انشاءالله خانه سینما بازگشایی می‌شود و این کار طی چند روز آینده صورت می‌گیرد.

وی در خصوص مصوبات فرهنگی دولت اظهار داشت: خیلی مصوبات فرهنگی نداشتیم اما بحث هیات امنای کتابخانه‌ها مطرح شد که در دستور کار مجلس قرار دارد و طرحی است که کتابخانه‌های عمومی که تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را به شهرداری‌ها منتقل می‌کند تا شهرداری‌ها کمک بیشتری به این کتابخانه‌ها کنند البته هیات امنا نیز وجود خواهد داشت چرا که قرار ما این است هرچه که می‌توانیم تصدی‌گری‌های دولتی را کم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه آیا ممیزی قبل از چاپ کتاب‌ها حذف خواهد شد، اظهار داشت: ممیزی یک اصل حاکمیتی و به عهده دولت است و اینکه کلا ممیزی قبل از چاپ حذف شود امکان پذیر نیست اما باید در اسرع وقت و ظرف یک ماه به ناشران در مورد کتاب‌هایشان پاسخ لازم داده شود.

جنتی در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در آینده نزدیک انتخاب خواهد شد.

ابتکار:کار سخت است و کسی نمی تواند معجزه کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه هایش برای این سازمان گفت : جلوگیری از آلودگی هوا و آسیب رسیدگی به کیفیت زندگی مردم از جمله اهداف ما است که در این زمینه برنامه هایی داریم و با کمک دیگر دستگاهها در این راستا تلاش خواهیم کرد اما کار دشوار است و قطعا کسی نمی تواند معجزه کند.

معصومه ابتکار درجمع خبرنگاران در مورد مهمترین برنامه هایش در سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در حال حاضر برنامه تقویت حکمرانی مطلوب محیط زیست در کشور و همچنین مدیریت ارتباط سازمان محیط زیست با دیگر دستگاهها و نهادها در اجرای قوانین محیط زیستی را آغاز کردیم تا بتوانیم در مجموع قوانین محیط زیستی را در کشور به طور مطلوب اجرا کنیم.

وی افزود: جلوگیری از آلودگی هوا و آسیب رسیدگی به کیفیت زندگی مردم از جمله اهداف ما است که در این زمینه برنامه هایی داریم و با کمک دیگر دستگاهها در این راستا تلاش خواهیم کرد اما کار دشوار است و قطعا کسی نمی تواند معجزه کند اما با توجه به تلاش ها و جهت گیری هایی که شده است دولت در این زمینه جدی است و انشاءالله بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در مورد دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه دولت در اولین جلسه هیات دولت به این موضوع رسیدگی کرده و مصوبه ای در این زمینه داشته است که در حال اجرا است و وزارت نیروی این مسئله را در دستور کار دارد تا بتوانیم دریاچه ارومیه را نجات دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه شما عضو شورای شهر تهران بوده اید موضع شما در مورد رای الهه راستگو عضو اصلاح طلب شورای شهر به شهردار مورد نظر اصولگرایان چیست، گفت: بگذاریم خود اعضای شهر در این مورد موضع بگیرندو چون من ابتدای کارم است تنها در عرصه و حیطه کاری خودم صحبت کنم.

پورمحمدی :اصلاح برخی لایحه های قضایی و حقوقی دولت گذشته در دولت یازدهم

وزیر دادگستری با بیان اینکه بسیاری از لوایح قضایی تصویب موقت است، گفت: الان لایحه هایی که قطعا به مجلس رفته را تعقیب و برخی از آنان را بازنگری می کنیم؛ چراکه اصلاحیه ها و نظرات جدیدی در هیات دولت نسبت به آنها وجود دارد که آنها را در این لایحه ها اعمال می کنیم.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که برای تفکیک زندان‌ها و تشکیل اردوگاه های ویژه مواد مخدر چه برنامه ای دارید؟ گفت: امکانات موجود نیست، در چند سال گذشته با افزایش امکانات یکسری زندان ها به خارج از شهر منتقل شدند و  چند اردوگاه تشکیل شده و مختصری طبقه بندی دارد ایجاد می شود.

وی افزود: نسبت به امکانات مختصر تغییراتی که توانستیم ایجاد کنیم، اصلاحاتی در رفتارهای زندانیان ایجاد شده و تکرار جرم کاهش پیدا کرده است ، ما باید این رویه را به شدت کاهش دهیم تا امکان تربیت زندانی در زندان بهتر فراهم شود.

پورمحمدی همچنین در مورد اینکه سرنوشت لایحه های قضایی و حقوقی دولت دهم همچون لایحه جامع وکالت و پلیس قضایی چه می شود؟ و آیا شما نیز این لوایح را پیگیری می کنید؟، اظهار داشت: الان لایحه هایی که قطعا به مجلس رفته است را تعقیب و برخی از آنها را بازنگری می کنیم؛ چراکه اصلاحیه ها و نظرات جدیدی در هیات دولت وجود دارد که آنها را در این لایحه ها اعمال می کنیم، ولی به طور جدی این لوایح را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما به طور کلی لوایح قضایی را بطور جدی تعقیب می کنیم، چون بسیاری از لوایح قضایی تصویب نهایی ندارد و تصویب موقت است که حتما باید اصلاح و پیگیری شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها