رئیس رسانه ملی در مراسم گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور:

توجه به ذائقه مردم؛ به معنای عدول از اصول نیست

آیت‌الله لاریجانی در گردهمایی ائمه جمعه:

در دوره اصلاحات به ارزش‌ها بی‌توجهی شد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بحث شبیخون فرهنگی در ترسیم سبک زندگی اسلامی بحث بسیار مهمی است، گفت: متأسفانه در دوره اصلاحات عده‌ای از افراد بی‌توجهی به ارزش‌ها را تبلیغ می‌کردند. به یاد دارم که در آن دوره کتابچه‌ای تهیه شد که تنها به مباحث اقتصادی اهمیت می‌دادند و در آن تأکید شده بود که دولت نباید به ارزش‌ها کاری داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۵۹۱۸
در دوره اصلاحات به ارزش‌ها بی‌توجهی شد

 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در مورد نقش قوه قضائیه در سبک زندگی اسلامی، گفت: آنچه که مهم است این است که تجدد هم‌اکنون نیز در حال نفوذ به داخل کشور است و غربی‌ها به مانند گذشته قصد تاثیرگذاری بر زندگی مردم را دارند.

وی ادامه داد: سبک زندگی معلول و مظهر چیز دیگری است. کسانی که خود مطالعه کرده‌اند به خوبی مشخص کرده‌اند که سبک زندگی معلول و مظهر مدرنیته غربی است، مدرنیته‌ای که تجدد نامیده می‌شود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: کشورهای غربی عامدانه در حال گسترش اندیشه‌های مدرنیته به مشرق زمین هستند و اگر ما گمان کنیم که آنها هیچ تعمدی در این کار ندارند دچار خطا شده‌ایم.

وی ادامه داد: غربی‌ها در کشورهای استعماری با تحمیل زبان خود قصد و نیت خود را نشان دادند به یاد دارید که در زمان طاغوت نیز تلاش می‌کردند که زبان ما را لاتین کنند و خط ما را عوض کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شبیخون فرهنگی، گفت: سخنان رهبری به حق بود، در دوره اصلاحات کسانی این صحبت‌ها را نپذیرفتند و دنبال این بودند که از آن تصویر دیگری ارائه کنند.

وی اشاره کرد که شبیخون فرهنگی دارای دو مرتبه است و ادامه داد: یکی از این مرتبه‌ها ظاهر است که ما مظاهر آن را در پوشش مردم، رفتار جوان‌ها و فرهنگ آپارتمان نشینی مشاهده می‌کنیم اما بحثی که مهمتر از ظاهر است این است که سیطره مبانی فکری و فلسفی آنها در باطن و ضمیر ناخودآگاه مردم تاثیر می‌گذارد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به فیلم‌هایی که غربی‌ها می‌سازند، گفت: این فیلم‌ها ممکن است ظاهری خوب داشته باشد و حرف‌های زیبایی در آن زده شود اما نحوه رفتار یک پسر با پدر خود در ضمیر ناخودآگاه جوانان ما تاثیر می‌گذارد و سبب تغییر سبک زندگی می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی روشنفکرانی که در کشور ما زمانی در مباحث اسلامی بحث می‌کردند و اشعار عرفانی را تسخیر می‌کردند به مرتبه‌ای رسیدند که گفتند معارف اسلامی مصرف کننده است که این حرف خطایی بود.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اقداماتی که در زمان اصلاحات انجام شد گفت: به یاد دارم که در آن دوره کتابچه‌ای تهیه شد که تنها به مباحث اقتصادی اهمیت می‌دادند و در آن تأکید شده بود که دولت نباید به ارزش‌ها کاری داشته باشد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها