در این نوشتار از ۵ گام ساده اما مهم صحبت شده که می‌تواند به همه کمک کند تا به برخی از آرزو‌هایشان نزدیک شوند یا حتی به آن‌ها برسند.
کد خبر: ۵۹۵۷۷۱

۱. الویت بندی کنید
الویت بندی کردن به این مفهوم نیست که یک هدف مهم و دیگری بی‌اهمیت است، بلکه هدف از این کار مرتب کردن ذهن است. شما هم مثل هر کس دیگری چیزهای زیادی می‌خواهید و فکرهای جورواجور فراوانی را در ذهن می‌پرورانید اما وقتی هیچ یک از این فکر‌ها سرجا و در جایگاه خود قرار نداشته باشند، طبعا همه چیز به هم می‌ریزد. از ذهن بهم ریخته و شلخته نمی‌توان انتظار چندانی داشت. آنچه می‌خواهید به آن دست یابید را در ذهن طبقه بندی و مرتب کنید تا هم خودتان راحت باشید و هم ذهن بی‌نوایتان به آرامش برسد.

۲. بیرحمانه برنامه ریزی کنید، خستگی ناپذیر به اجرا درآورید
کمی بیرحم باشید. لازم است که کمی بیرحم باشید، چون قرار است به هر آنچه می‌خواهید، برسید. مرحله برنامه ریزی باید بیرحمانه پیش رود و مرحله اجرایی باید خستگی ناپذیر دنبال شود که نتیجه مطلوب حاصل شود. وقتی برنامه‌ای در ذهن می‌چینید، در کنارش خود را ملزم به اجزایش کنید و دست نکشید. در حین تلاش برای اجرای برنامه‌ها سعی کنید کمتر غر بزیید و مدام به فکر بیخیال شدن نیفتید. اگر منصرف شدید، باید قید آرزو‌هایتان را هم بزنید چون تازه مثل دیگران شده‌اید. خسته و دلزده.

۳. خود را بنده محدودیت‌ها نکنید
چارچوب ذهنی خود را باز کنید. فراختر و وسیع‌تر. اینقدر خود را در قید و بند تعصباتی که هیچ نتیجه‌ای ندارند، قرار ندهید. کمی دورتر‌ها را هم ببنید و سعی کنید از دیگران چیزهای مختلف یاد بگیرید. یکدندگی، لجبازی و دلبستگی به تفکر «مرغ یک پا دارد» آدم‌ها را زمین می‌زند. خیلی زود‌تر و سریع‌تر از آنچه خودشان فکر می‌کنند. عوض آن، بنده دانش و آگاهی باشید نه محدودیت‌های خودساخته.

۴. به همه جا سرک بکشید
توی دفتر کارتان نشسته‌اید، چای یا قهوه می‌خورید و به آرزوهای دور و دراز فکر می‌کنید. باید بگوییم که این آرزو‌ها هرگز پا را فرا‌تر از فکر شما نمی‌گذارد، مگر اینکه حرکتی انجام دهید. از دفترتان خارج شوید و سعی کنید دنیا را موشکافانه‌تر نگاه کنید. به هر جا که امکان دارد سرک بکشید و چیزهای تازه یاد بگیرید تا در راه رسیدن به هدف سختی‌های کمتری را تجربه کنید.

۵. بررسی کنید، تجدید نظر کنید، سازگاری ایجاد کنید و پیشروی کنید
با چشم باز پیش بروید. بررسی لازم را هرگز از یاد نبرید و جنبه‌های گوناگون یک مسئله را ببینید. اگر لازم شد در کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید، تجدید نظر کنید. در واقع خرابی‌ها را درست کنید. سعی کنید با شرایط و روندی که در مسیر رسیدن به هدف دارید، منطبق باشید و سازگاری ایجاد کنید که ساده‌تر به مطلوب خود برسید. به این ترتیب پیشرفت و رفتن به جلو یک امر طبیعی خواهد بود.

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

newsQrCode
برچسب ها: موفقیت آرزو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها