با تحقیق روی ۱۹۰ هزار شهروند دانمارکی مشخص شد

اثرات مضر عفونت شدید بر ضریب هوشی

به گفته یک متخصص تغذیه، هله‌هوله‌ها به دلیل نداشتن ارزش غذایی بالا و مصرف زیادشان، ممکن است ضریب هوشی کودکان را پایین بیاورند.
کد خبر: ۵۹۵۷۵۸

دکتر آراسب دباغ مقدم گفت: رشد جسمی و ذهنی کودکان بخصوص در سنین قبل از دبستان بسیار زیاد است. به این دوران سنی مرحله رشد سریع می‌گویند و کودکان در این سن به تمام گروه‌های مواد غذایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌های مفید احتیاج دارند. چون حجم معده کودکان کوچک است وقتی که معده را با هله هوله پر می‌کنند دیگر جایی برای خوردن غذاهای متعددی که نیاز جسمی و ذهنی کودک را فراهم می‌کند وجود ندارد.
به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران- وی افزود: چیبس و پفک اگر چه انرژی و کالری بالایی دارند ولی ارزش غذایی پایینی دارند و از نظر مواد غذایی، ریزمغذیها و درشت‌مغذیهای مورد نیاز کودک برای رشد را فراهم نمی‌کند.
دباغ مقدم متذکر شد: مواد غذایی مفید که هر ۴ گروه مواد غذایی را شامل می‌شود روی ضریب هوشی کودک نقش زیادی دارد البته به تنهایی عامل افزایش ضریب هوشی نیست ولی اگر پدر و مادر از نظر ضریب هوشی بالا باشند ولی کودک به دلیل اینکه از تغذیه نامناسب برخوردار بوده ممکن است روی ضریب هوشی وی تاثیر بگذارد و فرزندان باهوشی نداشته باشد.
وی توصیه کرد: پدر و مادران بخصوص اگر کودکانی در سن پیش دبستانی دارند باید به وعده غذایی آن‌ها اهمیت بدهند و با افزایش تعداد وعده‌های غذایی و کاهش حجم غذا در وعده‌ها، غذاهای حاوی مواد مغذی را در وعده غذایی کودکانشان بگنجانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها