یک فوق تخصص شبکیه ضمن هشدار نسبت به احتمال بالای بروز عوارض چشمی در بیمارانی که بیش از 5 سال سابقه ابتلا به دیابت دارند، گفت:‌ لازم است وضعیت‌ بیمار به طور منظم کنترل شود تا بر حسب پیشرفت بیماری، به موقع تحت درمان های دارویی، لیزر و یا روش جدیدتر تزریق داخل چشمی قرار بگیرد تا رتینوپاتی منجر به کوری‌ نشود.
کد خبر: ۵۹۵۰۵۶
دیابتی ها، بیشتر مراقب چشم شان باشند
دکتر مسعود سهیلیان رتینوپاتی دیابتی(عوارض چشمی ناشی از دیابت) را یکی از علل اصلی کاهش دید دانست و بیان کرد: دیابت، یک بیماری پیش‌رونده است، یعنی اثرات خود را به تدریج بر جای می‌گذارد.

به گفته این متخصص، دیابت از جمله بیماری هایی است که در صورت رسیدگی نشدن به آن، باعث بروز عوارض شدیدی مانند آب مروارید، آب سیاه و مهم‌تر از همه صدمه به رگ‌های خونی داخل چشم می‌گردد تا حدی که ممکن است کوری فرد را به همراه داشته باشد.

سهیلیان ادامه داد: رتینوپاتی دیابتی عارضه چشمی ناشی از دیابت است که به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ‌های خونی رخ می‌دهد و می‌تواند باعث تخریب شبکیه شده و در نتیجه تصویری که شبکیه به مغز می­فرستد را تار کند.

این جراح و متخصص چشم ادامه داد: این بیماری همچنین می‌تواند روی شبکیه چشم اثر بگذارد و باعث جداشدن شبکیه و خونریزی داخل زجاجیه شود.

وی  هشدارداد: هرچه زمان ابتلا به بیماری دیابت بیشتر شود، امکان تاثیر این بیماری بر بافت شبکیه چشم بیشتر می‌شود.

سهیلیان اضافه کرد: اگر فرد دیابتی گرفتار رتینوپاتی شد، لازم است وضعیت‌ او به صورت منظم  کنترل شود تا به موقع تحت درمان های دارویی، لیزر، یا روشهای جدیدتری چون تزریقات داخل چشمی و به طورکلی برحسب پیشرفت بیماری مورد مراقبتهای خاص قرار بگیرد تا رتینوپاتی منجر به کوری‌ بیمار نشود.

وی راه های درمان رتینوپاتی دیابتی را برشمرد و گفت: داروهایی که از بروز تورم روی شبکیه پیشگیری می‌کنند، داروهایی که از خونریزی شبکیه جلوگیری می‌کنند یا روش های جراحی مانند جراحی ویترکتومی و لیزر بسته به مرحله پیشرفت بیماری برای درمان رتینوپاتی دیابتی بکار گرفته می‌شوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها