مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای درمانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به رشد حدود ۲۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی و تورم حدود ۴۰ درصدی، مراکز درمانی و پزشکان با مشکلات زیادی مواجه هستند، قرار است دولت بخشی از کسری مراکز درمانی دولتی را جبران کند اما در بخش خصوصی اگر نظام پزشکی خواستار اصلاح تعرفه ها باشد، در نیمه دوم سال بررسی می شود.
کد خبر: ۵۹۵۰۴۳
احتمال اصلاح تعرفه های پزشکی در نیمه دوم سال

علیرضا اولیایی منش افزود: موضوع اصلاح تعرفه‌های درمانی در بخش خصوصی از اوایل سال و بعد از اعلام تعرفه‌های سال 92 مطرح بود اما به علل مختلف از جمله مسائلی که در سازمان نظام پزشکی به وجود آمد و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و به تبع آن تغییرات مدیریتی پیگیری نشد.

وی اظهار کرد: تعرفه‌های خدمات پزشکی امسال برای بخش دولتی حدود 18 درصد و برای بخش خصوصی حدود 29 درصد نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرد اما این افزایش تعرفه‌ها متناسب با تورم کشور نیست زیرا بر اساس ارقام رسمی تورم مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته 39 درصد است یعنی رشد تعرفه‌های پزشکی حدود نصف تورم است.

مدیر کل دفتر ارزیابی و تدوین استانداردهای درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: به هر حال همه این واقعیت را قبول دارند که در تعرفه‌های پزشکی رشد متناسبی نداشته‌ایم و قیمت تمام شده خدمات پزشکی با تعرفه‌های فعلی فاصله قابل توجهی دارد و لزوم اصلاح تعرفه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

اولیایی منش گفت: با این حال باید امکانات و توان دولت و بیمه‌ها هم برای اصلاح تعرفه ها در نظر گرفته شود، در زمان حاضر بحثی در مورد اصلاح تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی از سوی سازمان نظام پزشکی مطرح نشده تا بررسی شود اما اگر سازمان نظام پزشکی درخواست افزایش تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی را به صورت رسمی مطرح کند این پیشنهاد در شورای عالی بیمه به ریاست وزیر رفاه بررسی خواهد شد.

وی افزود: البته در مورد تعرفه بخش خصوصی با توجه به کسری و کمبودهای شدیدی که در بیمارستان ها و مراکز درمان دولتی وجود دارد و نارضایی که در بین پزشکان فعال در بخش دولتی وجود دارد قرار است دولت این کسری را جبران کند، کاری که معمولاً هر ساله انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر استانداردهای درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که میزان کمک دولت برای جبران کسری‌ها چقدر است، گفت: فعلاً رقم دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد چون محاسبات آن ماه به ماه فرق می‌کند. میزان کسری‌ها باید به روز محاسبه و اعلام شود اما آخرین اعلام رسمی در این مورد مربوط به سال گذشته است که از سوی معاون درمان وزارت بهداشت اعلام شد و فکر می‌کنم حدود 1900 میلیارد تومان کسری بود که البته قطعاً امروز رقم کسری بیمارستان های دولتی به مراتب بیش از این میزان است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها