جایزه ویژه بخش افق ها در هفتادمین دور از جشنواره بین المللی فیلم ونیز به «ماهی و گربه» ساخت «شهرام مکری» اهدا شد.
کد خبر: ۵۹۵۰۲۵
«ماهی و گربه» برنده جایزه ویژه جشنواره فیلم ونیز شد

هیات داوری بخش افق ها به ریاست «پل شرودر» پس از دیدن ۳۱ فیلم دراین بخش جایزه ویژه برای نوآوری در محتوا را به فیلم «ماهی و گربه» ساخت «شهرام مکری» اهدا کرد.

فیلم «ماهی و گربه» دومین ساخته «شهرام مکری» محسوب می شود که مورد استقبال گرم تماشاچیان در این دور از جشنواره ونیز قرار گرفت.

مکری پیشتر اظهار کرده بود که فیلم ماهی و گربه در یک سکانس- پلان ۱۳۰ دقیقه ای وپس از یک ماه تمرین درمکان مورد نظر، در یک شبانه روز ساخته شد.

ماهی و گربه ماجرای گروهی از دانشجویان وجوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور دریک اردو، درگیر ماجراهایی می‌شوند.

همچنین جایزه شیر طلایی برای بهترین فیلم ازسوی هیات داوری بخش مسابقه به ریاست برناردو برتولوچی به فیلم «ساکرو گرا» ساخته «جانفرانکو روسی» از ایتالیا اهدا شد.

جایزه شیر نقره ای برای بهترین کارگردانی به «الکسندروس اوراناس پریل» برای فیلم «میس و ایولنس» از یونان و جایزه بزرگ هیات داوری نیز به فیلم «JIAOYOU» ساخته کارگردان چینی تسای مینگ اهدا شد.

هفتادمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز ( از ششم تا شانزدهم ماه) متشکل از چهار بخش اصلی ونیز ۷۰، خارج از رقابت ها، افق ها و ونیز کلاسیک بود.

در بخش ونیز ۷۰ درمجموع ۲۰ فیلم به رقابت با یکدیگر برای جایزه شیر طلایی پرداختند ودربخش افق ها نیز ۳۱ فیلم ، دربخش خارج از رقابت ها نیز ۲۱ فیلم و دربخش ونیز کلاسیک ۲۹ فیلم شرکت کردند.

جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ ترین ویکی ازبزرگ‌ ترین جشنواره‌های سینمایی جهان محسوب می شود.

این جشنواره نخستین بار درسال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی مانند «کن» و «برلین» از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها