کد خبر: ۵۹۵۰۱۲
بازیکنان والیبال ایران ضعف تکنیکی دارند

تاسویا آداچی، مدرس ژاپنی‌الاصل فدراسیون جهانی والیبال از کیفیت کار شرکت‌کنندگان ایرانی در کلاس سطح دوی بین‌المللی تهران اظهار رضایت کرد و یادآور شد: مربیان ایرانی باید نسبت به آموزش امور تکنیکی دقت و حساسیت زیادی به خرج بدهند، در غیر این‌صورت والیبال شما قدرتی و فاقد جذابیت خواهد شد.

آداچی که تاکنون چهار بار به ایران آمده است، سابقه مربیگری در آمریکا و تیم ملی بانوان فرانسه را در کارنامه خویش دارد و در بازگشت به کشورش ریاست کمیته مربیان ژاپن را به عهده گرفته است. با وی مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

سطح کلاس و مربیان ایرانی را چطور دیدید؟

من در کشور‌های زیادی دوره مربیگری برگزار کرده‌ام، ولی باور کنید طی 20 سال گذشته چنین کلاسی نداشتم. محیط کلاس پر از اشتیاق و انرژی بود و سرشناسان والیبال در آن حضور داشتند.

ظاهرا یکی از ملی‌پوشان سابق شاگرد اول شده است؟

بله، امیر منظمی با 102 امتیاز اول شد و خانم اورانوس احمدی با 95 امتیاز در مکان دوم جای گرفت. در بخش تئوری هم دکتر علیرضا سلیمی بهترین بود و من خیلی خوشحالم که مربیان ایرانی با صمیمیت و بسیار طبیعی به صورت تیم کنار همدیگر قرار گرفته‌اند و زمانی که به طور سمبولیک علی موذن، بازیکن سابق تیم ملی را به عنوان نفر اول برگزیدیم تحسین و تشویق را در سیمای همه دیدم و لذت بردم. این مربیان همه آمادگی شرکت در کلاس سطح سوم را دارند که بالاترین دوره مربیگری جهان است.

شما هیچ مشکل یا کمبودی در کار مربیان ما ندیده‌اید؟

بزرگ‌ترین مشکل این است که مربیان ایرانی با سبک اروپایی‌ها کار می‌کنند و تاکید زیادی روی آمادگی جسمانی و تاکتیک دارند. در صورتی که اصل والیبال امور پایه و بحث تکنیک است. در واقع باید آموزش به شیوه آکادمی در والیبال ایران از سوی مربیانی که در کلاس اخیر حضور یافته‌اند جدی گرفته شود.

درباره والیبال ملی ایران چه نظری دارید؟

تیم ملی شما از نظر بدنی عالی است، اما بازیکنان‌تان ضعف تکنیکی دارند. از نظر سرویس از تمام آسیایی‌ها پرقدرت‌تر هستید. ولاسکو از لحاظ ذهنی و بدنی خوب کار کرده است، اما به دلیل مشکل تکنیکی تنوع تکنیکی کمتری دارید.

از والیبال ژاپن بگویید. برای رهایی از بن‌بست چه کرده‌اید؟

من وقتی تیم امید ایران را در سالن آزادی دیدم به فدراسیون والیبال ژاپن ایمیل زدم که امکان ندارد تا پنج سال آینده بتوانید قهرمانی آسیا را از ایرانیان بگیرید. ولی این را به شما بگویم که ژاپن چند بازیکن نوجوان بالای دو متر را از سراسر شبه جزیره جمع کرده است تا برای المپیک 2020 که احتمالا در توکیو برگزار خواهد شد، تیم ساخته و پرورده جدیدی را به صحنه بیاوریم تا آن زمان خیالتان راحت و منتظر بمانید.

جمشید حمیدی ‌‌/‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها