مرد سرایدار که پس از سرقت 120 میلیون تومان پول از حساب کارفرمایش، با همدستی زنی دو دستگاه خودرو و طلاخریده بود، همراه همدستش از سوی پلیس شهرستان شهریار دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۲۸۴۵
سرقت 120 میلیون تومانی از حساب کارفرما

به گزارش جام‌جم، اوایل مرداد امسال مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در غرب استان تهران، از سرایدار باغش به اتهام سرقت 120 میلیون تومان از پول‌هایش شکایت کرد.

شاکی گفت: برای سرکشی به باغم در شهریار رفتم و پس از چند ساعت وقتی به تهران بازگشتم، متوجه شدم کارت اعتباری بانکی‌ام که رمزش نیز در کنار آن بود، در کیفم نیست. پس از جستجو وقتی کارتم را پیدا نکردم، به گمان این که آن را در باغ جا گذاشته‌ام، با سرایدارم تماس گرفتم و خواستم اگر کارت را پیدا کرد، با من تماس بگیرد. چند روزی از ماجرا گذشت و خبری از مرد سرایدار نشد.وقتی با گوشی تلفن همراهش تماس گرفتم، خاموش بود.

وی اضافه کرد: برای مسدود کردن حسابم به بانک رفتم و متوجه شدم 120 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است. با اطلاع از موضوع و ظنین شدن به سرایدارم، به باغمان در شهریار رفتم، اما خبری از مرد سرایدار و خانواده‌اش نبود و از او شکایت دارم. در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و مرد سرایدار تحت تعقیب قرار گرفت.

ردپای سارق در طلافروشی و نمایشگاه خودرو

در ادامه تحقیقات ماموران اطلاع یافتند، با پول‌های سرقت شده، از چند طلافروشی، طلا و از دو نمایشگاه خودرو نیز یک دستگاه خودروی پراید و پرشیا خریداری شده است.

بنابراین کارآگاهان با حضور در این مراکز و تحقیق از صاحبان آنها متوجه شدند زن و مردی به عنوان مشتری به مغازه‌هایشان آمده و با آنها معامله کرده‌اند و از سرقتی بودن پول‌‌ها اطلاعی نداشته‌اند.

در ادامه ماموران پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها و نمایشگاه‌های خودرو، تصاویر سارق فراری و زنی را که همدستش بود، به دست آوردند و با نشان دادن این تصاویر به شاکی، او مرد متهم را سرایدار باغ معرفی و عنوان کرد نمی‌داند زن همراه او چه کسی است. با مشخص شدن هویت سارق، او و همدستش تحت تعقیب قرار گرفتند تا این که دو روز پیش مرد سارق دستگیر شد.

اعتراف سرایدار به سرقت

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، به سرقت پول‌های شاکی اعتراف و عنوان کرد چون می‌دانستم همیشه پول زیادی در کارت بانکی صاحب باغ وجود دارد، وسوسه شدم آن را سرقت کنم تا یکشبه پولدار شوم و خانواده‌ام در رفاه زندگی کنند.

در ادامه تحقیق معلوم شد، مرد سرایدار پس از سرقت کارت اعتباری، چند روز بعد همراه خانواده‌اش باغ را ترک کرده‌اند. سپس او سراغ همسر یکی از آشنایانش رفته و با فریب او، خواسته تا به وی در خرید خودرو و طلا کمک کند.

بنابراین همراه این زن برای خرید طلا و خودرو به چند طلافروشی و نمایشگاه خودرو رفته و با ادعای این که مدارک شناسایی‌اش گم شده، خودروی پراید را به نام او ثبت کرده و نیمی از طلا‌های خریداری شده را هم به طور امانت در اختیار وی قرار داده و یک خودروی پرشیا و نصف طلا‌ها را نزد خودش نگهداری کرده است.

دستگیری همدست متهم

در پی اعتراف سرایدار سارق، اموال خریداری شده با پول دزدی، از مخفیگاه وی کشف و ضبط شد. در ادامه کارآگاهان با هماهنگی قضایی از سوی بازپرس احمدی، رئیس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار به خانه همدست سارق اعزام شده و او را نیز دستگیر و از خانه‌اش خودروی پراید و بخشی از طلاها را کشف و ضبط کردند.

متهم زن با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مرد سارق، ادعا کرد از سرقتی بودن پول‌هایی که او خرج می‌کرده، خبر نداشته و فقط طلا‌ها و خودرو را به طور امانت نزد خود نگه داشته است.

بنا بر این گزارش، برای متهمان قرار قانونی صادر و اموال مکشوفه نیز تحویل شاکی پرونده شد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
قدرت الله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
قوه قضاییه محترم لطفاًقانون حدود ، قصاص ، دیات رادرمورددزدان وارازل اوباش اجراكنید تاجامعه ای سالم داشته باشیم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
انگشتان دست سارق را قطع كنید تا ما هم دلمون خوش كه در مملكت اسلامی زندگی می كنیم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها