به رغم افزایش محبوبیت های اسپری های ضد تعریق درمیان اکثر گروه های سنی به ویژه نوجوانان، افزایش بی رویه از این ضدتعریق ها می تواند موجب واکنش های آلرژیک پوست، آسم و حتی در موارد نادری عامل ایجاد مشکلات مهلک قلبی باشد.
کد خبر: ۵۹۲۳۱۳
آسم و حملات قلبی عوارض اسپری ضد تعریق

«مارین جنکینز» مدیر خدمات کلینیکی در مرکز پزشکی آلرژی بریتانیا گفت: حدود یک نفر از هر سه بزرگسال در بریتانیا نوعی بیماری آلرژیک چون آسم، اگزما یا التهاب بینی دارند و این نشانه ها به سادگی با محصولات عطری و اوروسل های شیمیایی تحریک می شوند.

وی افزود: حتی افرادی که آلرژی ندارند نیز ممکن است به مواد شیمیایی در محصولات تمیزکننده یا آرایشی حساسیت داشته باشند و دچار واکنش های پوستی، دشواری تنفس، تهوع یا سردرد شوند و این واکنش ها زمانی بدتر می شوند که اوروسل به عنوان غبار بسیار اندک تنفس شود.

دکتر «پیتر دینگل» دانشمند محیط زیست و متخصص زهر شناسی در شهر «پرث» استرالیا در این رابطه می گوید که برچسب ها روی اوروسل های ضدتعریق می گوید که در محیط های بسته از آنها استفاده نکنید اما به سادگی می توان گفت که اکثر مردم هنگام استفاده از اسپری های ضد تعریق به خارج از خانه یا محل مورد استفاده نمی روند. آنها حتی ممکن است که در حمام با در بسته از اسپری استفاده کنند.

این مسائل از جمله موضوعاتی است که خانواده کیپ‌ول تا آخر عمر خود به خاطر می سپارند.

«جاناتان کیپ‌ول» 16 ساله فرزند این خانواده براثر حمله قلبی در اتاق خواب خانه درگذشت. ناتالی پس از آنکه برادرش را بی جان در کف اتاق پیدا کرد، همه را خبر کرد.

براساس اظهارات پدرش، 10 دقیقه پس از آنکه آنها به بیمارستان رسیده بودند، پزشکان مرگ را اعلام کردند و ما شوکه شده بودیم. این درحالی است که فرزندمان یک پسر عادی و کاملا سالم بود. بررسی های پس از مرگ نشان داد که میزان گاز و پروپان در خون وی 10 مرتبه بیشتر از حجم خطرناک بود. این گازها در بدن وی طی ماه های متعددی متراکم شده بودند.

مأموران بررسی و تحقیق درمورد مرگهای ناگهانی با برسی خانه به این نتیجه رسیدند که جاناتان از اسپری های ضد تعریق استفاده می کرده است.

تاکنون هشدارهای بسیاری درباره استفاده از اسپری های ضد عرق و همچنین نحوه استفاده از آنها صورت گرفته است اما تحقیقات نشان می دهد که 50 درصد از نوجوانان تا سن 11 سالگی از اسپری های ضد تعریق استفاده می کنند؛ چرا که آنها تا این سن به خودآگاهی درباره بوی بدن خود رسیده و اغلب ترغیب می شوند تا از میزان بیشتری اسپری برای دفع بوهای ناخواسته بدنشان استفاده کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها