در دهه 90 با آن پیراهن شماره هفت سرخ‌پوشان اولدترافورد با یقه ایستاده چه نفوذ‌هایی از سمت راست می‌کرد. همه ما گل‌های به یاد ماندنی و شادی‌های بعد از گل او را به خاطر داریم. همه فوتبالی‌ها خاطره قلدری‌های او را در مستطیل سبز به یاد می‌آورند. یاغی فرانسوی فوتبال جزیره اما خیلی زود و در اوج محبوبیت و شهرت از فوتبال کناره‌گیری کرد.
کد خبر: ۵۹۱۱۸۷
اریک کانتونا، داور سینما شد

اریک کانتونا ستاره منچستریونایتد بود که وقتی هواداران فوتبال، حتی هوادارانی که از منچستریونایتد متنفر بودند، خبر خداحافظی‌اش را شنیدند ناراحت شدند.

اریک کانتونا که در همان سال‌های کمی فوتبال بازی کرد، به شخصیتی اسطوره‌ای تبدیل شد. هیچ کس هنوز هم که هنوز است درک نمی‌کند که مربیان تیم ملی فرانسه در آن سال‌ها چرا این بازیکن افسانه‌ای را به تیم ملی دعوت نکردند تا شاید کمی دیرتر کفش‌هایش را بیاویزد.

با پایان فوتبال کانتونا پیراهنش را به ستاره‌ای دیگر یعنی دیوید بکهام داد، اما هرگز نام او به فراموشی سپرده نشد و سینما و تلویزیون عرصه جدید حضور او بود.

ورود کانتونا به عرصه سینما را کارشناسان جدی نگرفتند و گفتند این جنس کارها، شبیه بادهای بهاری موسمی است اما ماندگاری اریک در سینما و نقش‌هایی که بازی کرد، باعث جلب نظر کارشناسان شد.

کانتونا در فیلم «پرخور» نقش پلیسی را بازی کرد که چند ماه بیشتر تا مرگ فاصله ندارد و تصمیم می‌گیرد در آن مدت تمام خوردنی‌های مورد علاقه‌اش را بخورد.

کانتونا در فیلم هنری «الیزابت» به کارگردانی شکر کاپور فیلمساز هندی هالیوود نیز در کنار ستارگان سینمای جهان به ایفای نقش پرداخت اما اگر بخواهیم از فیلمی یاد کنیم که در آن کانتونا در نقش خودش بازی می‌کند، باید فیلم «در جستجوی اریک» را نام ببریم.

این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که در زندگی شخصی به ته خط رسیده است و ناگهان اریک کانتونا اسطوره ورزشی‌اش بر او ظاهر می‌شود و او را به زندگی برمی‌گرداند.

حالا اریک کانتونا، اسطوره فوتبال، بعد از موفقیت در سینما به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم‌های بریتانیایی در شمال فرانسه انتخاب شده است.

این جشنواره که از دوم تا ششم اکتبر (دهم تا چهاردهم مهر) برگزار می‌شود، جایزه طلای هیچکاک را به بهترین فیلم خود اهدا می‌کند.

باید منتظر ماند و دید یاغی شیاطین سرخ، این بار در قامت رئیس هیات داوران چه فیلمی را برمی‌گزیند و چه عملکردی دارد.

سجاد روشنی ‌-‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها