زن خلافکار که با همدستی دو مرد و یک زن قصد داشت از منزل یک مرد نیکوکار در شمال غرب تهران سرقت کنند، دستگیر شد و همدستانش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۹۱۱۸۱
ناکامی باند سرقت از مرد نیکوکار

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2، از یک زن زندانی و سه همدست فراری‌اش به اتهام سرقت شکایت کرد.

شاکی گفت: چندی پیش به پیشنهاد یکی از دوستانم تصمیم گرفتم با شناسایی زنان زندانی نیازمند، به حساب آنها پول واریز کنم. در ادامه متوجه شدم زن جوانی فریب دوستانش را خورده و مدتی است به زندان افتاده است. با اطلاع از این موضوع و گفت‌وگوی تلفنی با این زندانی، تصمیم به کمک مالی به او گرفتم.

وی اضافه کرد: چند بار به حساب او در زندان پول واریز کردم تا این‌که چند روز پیش با من تماس گرفت و گفت آزاد شده و برای قدردانی از من می‌خواهد به ملاقاتم بیاید. من هم نشانی خانه‌ام را به وی دادم و او یک بار بتنهایی و بار دیگر همراه دو مرد و یک زن جوان که می‌گفت از اعضای خانواده‌اش هستند، به ملاقاتم آمد.

شک صاحبخانه به مهمان‌ها، نجاتش داد

شاکی یادآور شد: روز حادثه با دیدن افرادی که همراهش آمده بودند و ظاهر مناسبی نداشتند، ترسیدم نکند بلایی سرم بیاورند و به همین دلیل در تماس با یکی از اقوامم که همسایه‌مان بود، خواستم هرچه سریع‌تر به خانه‌ام بیاید.

وی خاطرنشان کرد: نیم ساعتی آنها در خانه‌ام بودند که با به صدا درآمدن زنگ در، وقتی متوجه شدند یکی از اقوام به خانه‌ام آمده، دستپاچه شده و خانه‌ام را ترک کردند. دقایقی بعد متوجه شدم آنها ماهرانه گوشی تلفن همراه و سوئیچ خودروی مدل بالایم را دزدیده‌اند و قمه‌ای را که همراه آورده بودند، در حیاط خانه‌ام جا گذاشته‌اند، گمان می‌برم آنها به قصد سرقت به خانه‌ام آمده بودند.

با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و شروع تحقیقات، دو روز پیش مخفیگاه زن جوان شناسایی و او دستگیر شد.

 اعتراف طراح نقشه سرقت

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، به دزدی از خانه شاکی اعتراف و عنوان کرد وقتی از زندان آزاد شدم به سراغ مرد نیکوکار رفتم، با دیدن وضع زندگی‌اش و اشیای عتیقه زیادی که در خانه داشت، وسوسه شدم اموال خانه‌اش را سرقت کنم. بنابراین موضوع را با یک زن جوان و دو مردی که سارق سابقه‌دار بودند و با آنها از مدت‌ها پیش آشنایی داشتم، در میان گذاشتم.

وی اضافه کرد: با طرح نقشه قرار شد به عنوان مهمان به خانه مرد نیکوکار برویم و با بستن دست و پایش، اموال قیمتی و اشیای عتیقه ‌موجود در خانه‌اش را سرقت کنیم.

متهم یادآور شد: روز حادثه نیز با همراه داشتن طناب و قمه به عنوان مهمان به خانه‌اش رفتیم، اما با ورود مهمان به آن خانه، ناکام ماندیم و محل را ترک کردیم؛ با این حال همدستانم درصدد بودند نقشه دزدی را اجرا کنند که من دستگیر شدم.

بنابراین گزارش، متهم به دستور بازپرس شاهنگیان، رئیس شعبه چهاردهم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 روانه زندان شد. تحقیقات پلیس برای دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
از این آقای نیكوكار بپرسین چرا در میون این همه زندانی مرد بعضا بی گناه كه خانواده ای منتظر آنهست ایشان سراغ آزاد كردن زندانی زن جوان رفته اند؟ شاید صوابش بیشتر بوده !!!!!
قدرت الله
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
خانم ناخلف شماباعث شدید. این خیرین محترم دیگربه افرادی مثل شما كمك نكنند،
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
نمك خوردی و نمكدان شكستی . خلایق هر چه لایق . باید در گوشه زندان بپوسی .
اسكروچ
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
۰
۰
همین رفتاراس كه باعث می شه آدم به هیچ كس كمك نكنه!!!!

نیازمندی ها