رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:

انهدام بیش از 200 باند قاچاق کالا و ارز در کشور

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از انهدام223 باند قاچاق کالا و ارز در کشور طی چهار ماهه ابندای امسال خبر داد و گفت: 28 هزار و 120 پرونده در این خصوص تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۹۰۲۹۰
انهدام بیش از 200 باند قاچاق کالا و ارز در کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار فتح الله زمانیان رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا صبح امروز در جمع خبرنگاران از موضوع «قاچاق» به عنوان معضلی در جامعه نام برد و گفت: سیر نزولی کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور از نتایج اقدامات پلیس در مرزها بوده اما علیرغم اقدامات صورت گرفته، تلاش های بیشتری در این راستا باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: هنگامی که موضوع قاچاق مطرح می شود، بسیاری از صاحب نظران به تاثیرات اقتصادی آن اشاره می کنند اما قاچاق کالاهای ممنوعه منجر به تاثیرات منفی زیادی در حوزه های اجتماعی، امنیتی و فرهنگی می شوند، بنابراین مبارزه جدی با قاچاق این نوع کالاها همیشه در دستور پلیس قرار داشته است.

این مقام مسئول به سه حوزه فعالیت در این فضا که قابل رصد و پیگیری است، اشاره کرد و افزود: در حوزه مرزی که نقطه ورود کالاهای قاچاق است اقدامات خوبی از طریق مرزبانی انجام شده است.

وی بر تسلط کامل بر مرزها تاکید کرد و گفت: اقدامات فیزیکی و الکترونیکی خوبی در این رابطه صورت گرفته که به کاهش ورود کالای قاچاق منجر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی و مسیرهای ورودی قاچاق از سمت مرز به داخل کشور است، اظهار کرد: به جهت کنترل وسایل نقلیه و ارتقای آموزشی و تجهیزاتی نیروها در مبادی ورودی و خروجی از قاچاق تجمیعی جلوگیری شده و اقدامات شناسایی و کنترلی خوبی صورت گرفته است همچنین در حوزه ترانزیتی هم موفقیت های قابل توجهی کسب شده است.

سردار زمانیان، مبارزه جدی با عوامل اصلی قاچاق، اقدامات اطلاعاتی و کنترلی و نگاه کلان به این موضوع را یکی از تدابیر فرمانده ناجا نام برد و افزود: کنترل انبارها و به نوعی شناسایی و برخورد با محل دپوی کالا یکی از برنامه های پلیس آگاهی در سالجاری به شمار می آید که در این راستا کشفیات خوبی صورت گرفته است.

وی با توجه به اینکه موضوع هدایت های ستادی یک حرکت سیال است، گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین پلیس های آگاهی استان های کشور به منظور کنترل جریان قاچاق از مبدأ تا مقصد وجود داد.

این مقام مسئول یادآور شد: شیوه و شگرد قاچاقچیان هر روز تغییر می کند و به همین منظور ماموران پلیس نیز تحت آموزش های لازم و به روز قرار می گیرند.

انهدام 223 باند قاچاق کالا و ارز

سردار زمانیان با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدای امسال، 223 باند قاچاق کالا و ارز منهدم شد که در این راستا بیش از 31 هزار نفر دستگیر و 28 هزار و 120 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا افزود: ارزش ریالی بیش از 532 پرونده بالغ بر یک میلیارد ریال بوده است؛ همچنین بالغ بر 45 پرونده دارای ارزش ریالی بیش از پنج میلیارد ریال هستند.در این مدت، چهار طرح عملیاتی اجرا شد که در ماه های آینده نیز ادامه دارد؛ در اجرای این طرح ها به نقاط مثبت زیادی رسیدیم و سعی می کنیم نقاط ضعف را هم شناسایی کنیم.

کشف 875 پرونده قاچاق دارو

وی در خصوص کشف داروهای قاچاق در این مدت نیز گفت: بیشتر داروهایی که بصورت قاچاق واردکشور می شوند داروهای نیروزا، لاغری و ... است که تاثیرات مخرب روحی و روانی زیادی برمصرف کنندگان آن دارد، چرا که تاریخ انقضای اکثر این داروها به پایان رسیده است.

سردار زمانیان با بیان اینکه در چهار ماهه امسال در حوزه قاچاق دارو و لوازم آرایشی- بهداشتی 875 پرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: بخشی از این پرونده ها مربوط به دارو و بخشی مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است که در این راستا یک هزار و 100 نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در حوزه دارو 80 میلیارد ریال و در لوازم آرایشی و بهداشتی 107 میلیارد ریال بوده است.

سردار زمانیان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ورود خودروهای آمریکایی به کشور، اظهار کرد: این خودروها مجوز ورود موقت دارند و از مبادی رسمی وارد می شوند، اما اگر براساس زمان مشخص شده تعیین تکلیف نشوند، تحت عنوان قاچاق قرار گرفته و با واردکنندگان برخورد می شود.یکی از برنامه های امسال، مبارزه پلیس با مظاهر علنی قاچاق است که از جمله آن می توان به صنوف اشاره کرد.

وی افزود: در بخش البسه و پوشاک و لوازم صوتی و تصویری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که تا پایان سال هم ادامه دارد.

سردار زمانیان از تشکیل 23 پرونده در حوزه ارز قاچاق و دستگیری 444 نفر در این رابطه خبر داد و گفت: ارزش ریالی ارزهای قاچاق مکشوفه 100 میلیون ریال برآورد شده است که بالغ بر 274 میلیون قطعه ارز که منحصراً مربوط به دلار و یورو نیست و سایر ارزها را نیز شامل می شود، توسط پلیس کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، از کشف 340 هزار دستگاه انواع تجهیزات دریافت از ماهواره و دستگیری 609 متهم در این زمینه طی این مدت خبرداد و ارزش ریالی اقلام مکشوفه را 165 میلیارد ریال اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها