معمولاً همه ما دوست داریم درباره سلامت خود چیزهای زیادی بدانیم. پزشکان نیز در این زمینه تجربه‌های زیادی دارند که در این مطلب به نقل از «نیوزویک» به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم. این تجربه‌ها نتیجه مطالعه و تلاش محققان زیادی بوده است که باعث جوانی و سلامت شما می‌شود. در ادامه به چند پیشنهاد در این باره اشاره می‌کنیم.
کد خبر: ۵۸۷۷۳۳

چین و چروک‌ها را با غذاهای دریایی کاهش دهید

طبق نتایج تحقیقات محققان دانشگاه ایالت میشیگان، راهکار اصلی برای سالم نگه داشتن پوست مصرف ۱۶۸ گرم ماهی ۳ بار در هفته است. این نوع غذا، چین و چروک و افتادگی پوست را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. ماهی سرشار از پروتئین، مواد معدنی و امگا۳ است. این ماده مغذی، کلاژن و عضلات را که باعث لطافت پوست می‌شود، تغذیه می‌کند. ماهی سالمون سرشار از نوعی آنتی اکسیدان است که چین و چروک و خط‌های ریز را کاهش می‌دهد.

خستگی مفرط و چای سبز

یک جراح زیبایی از نیوجرسی می‌گوید: برای کسب انرژی، چای سبز مصرف می‌کنم. چای سبز حاوی ترکیبی است که به مغز کمک می‌کند تا قند خون را به عنوان سوخت مصرف کند و تولید هورمون‌های انرژی زا به نام «آندورفین» را تحریک کند.

ویروس‌ها را با عسل طبیعی از بین ببرید

عسل طبیعی سرشار از آنتی بیوتیک‌های طبیعی و آنزیم‌های درمان کننده است. عسل، میکروب‌هایی را که عفونت‌های سینوس و بیماری‌های دیگر مربوط به سرماخوردگی را ایجاد می‌کند، از بین می‌برد. مصرف روزی ۲ قاشق مرباخوری، گلودرد را التیام می‌بخشد و سرفه را کاهش می‌دهد. برای افزایش حافظه و تمرکز شکلات بخوریدشکلات کاکائو، (ترجیحاً تلخ) حاوی فلاوانوئید است. این ترکیب رگ‌های خونی را که سرشار از اکسیژن است باز می‌کند، قدرت حافظه و تمرکز را برای ۲ ساعت متوالی افزایش می‌دهد.

بهبود خلق و خو با مصرف ویتامین D

۸۰درصد زنان دچار کمبود ویتامین D هستند زیرا به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند. کمبود ویتامین D توان مغز را برای تولید سروتونین کاهش می‌دهد و فرد دچار ناراحتی و حتی افسردگی می‌شود. خوشبختانه مصرف روزی ۲۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین D می‌تواند این کمبود را در عرض ۲ ماه جبران کند. مصرف ویتامین باعث ایجاد انرژی، شادابی و احساس جوانی در مصرف کننده می‌شود.

اضطراب را با ورزش از بین ببرید

مشکلات زندگی می‌تواند برای پزشکان نیز استرس و اضطراب به وجود بیاورد. یک پزشک و متخصص سرطان از ویرجینیا برای مقابله با اضطراب به ورزش‌های تنفسی رو آورده است. برای انجام دادن این ورزش، به آرامی با شمارش ۷ و از طریق بینی نفس بکشید به گونه‌ای که شکم منقبض شود تا شمارش ۴ نفس را نگه دارید و سپس به آرامی و با شمارش ۷ از دهان خارج کنید. این حرکت را چند بار تکرار کنید تا احساس خوبی پیدا کنید. محققان کانادایی می‌گویند، ورزش‌های تنفسی تولید هورمون‌های استرس زا را کاهش می‌دهد و در نتیجه در هر یک دقیقه میزان اضطراب تا ۶۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.

حافظه را با زردچوبه تقویت کنید

اگر احساس می‌کنید که کمی فراموشکار شده‌اید، وقت آن رسیده است که زردچوبه را به صورت جدی به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا حافظه تقویت شود. کورکومین، یکی از فعال‌ترین مواد موجود در زردچوبه است که آنتی اکسیدان آن برای مغز بسیار مفید است.

سیستم ایمنی بدن را با سبزیجات تقویت کنید

دکتر کلز از ویرجینیا که همواره با بیماران در ارتباط است برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود، سبزیجات رنگی از جمله هویج، فلفل، کلم پیچ و... می‌خورد. به گفته محققان مصرف روزی ۲ پیمانه سبزیجات، احتمال ابتلا به بیماری را به نصف کاهش می‌دهد.

برای پیشگیری از نوسان قند خون، دارچین مصرف کنید

محققان آمریکایی می‌گویند، افزودن اندکی دارچین به برنامه غذایی روزانه، از نوسان قند خون تا ۲۹ درصد یا بیشتر پیشگیری می‌کند و جذب کربوهیدرات در روده کوچک را کاهش می‌دهد. یک متخصص زنان می‌گوید، بی‌ثباتی قند خون و مصرف شیرینیجات باعث گرسنگی و نفخ می‌شود اما ۷۲ ساعت پس از افزودن دارچین به غذا، این حالت کم کم از بین می‌رود.

درد‌ها را با خوابیدن از بین ببرید

حداقل ۶۷ درصد زنان از سردرد، کمردرد، درد مفاصل و دردهای دیگر رنج می‌برند. خواب تولید هورمون‌ها را تقویت می‌کند، در نتیجه التهاب کاهش می‌یابد و بافت‌های آسیب دیده التیام پیدا می‌کند.

میوه بخورید

هر زمان که هوس خوردن یک ماده شیرین کردید، میوه بخورید زیرا مصرف میوه باعث می‌شود آن هوس از بین برود. علاوه بر آن، آنتی اکسیدان میوه نه تنها از بدن در برابر بیماری قلبی و سرطان محافظت می‌کند بلکه روند پیری مغز را نیز کاهش می‌دهد. میوه برای حفظ سلامت پوست نیز مفید است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها