خواب و خوردن سالاد بعد از غذا، دو عادت غلط، بخصوص در میان بسیاری از ما ایرانیان است که به گفته یک متخصص صنایع غذایی، اولی سبب بازگشت اسید از معده و التهاب مری، و دومی باعث گشاد شدن بیش از حد معده می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۶۶۶

به گزارش جام جم سرا به نقل از خبرگزاری فارس، یک کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد رفتارهای نادرست حین غذا خوردن اظهار کرد: خوابیدن یکی از عادات نادرست پس از صرف غذا است و به افرادی که زمینه رفلاکس (بازگشت اسید معده) دارند، توصیه می‌شود بلافاصله پس از صرف غذا، دراز نکشند زیرا این عامل باعث برگشت محتویات معده که اسیدی هستند، به طرف مری و ایجاد التهاب مری می‌شود.
علی اکبر کمالی اردکانی افزود: در برخی موارد نیز احتمال ورود غذا به ریه نیز وجود دارد، این در حالی است که بعد از صرف غذا، چند دقیقه استراحت به معده کمک زیادی می‌کند، اما این استراحت نباید به صورت دراز کشیدن باشد.
وی درباره زمان خوردن سالاد نیز خاطرنشان کرد: مصرف سالاد بهتر است قبل از غذا باشد که هم از پرخوری جلوگیری می‌کند و هم محتوای فیبر آن برای حرکت درست روده‌ها مفید است.
این کارشناس صنایع غذایی بیان کرد: اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌که باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Muslim Soldier
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
باسلام و احترام
از مرگ هیچ گریزی نیست!
حق گفتم
موفق باشید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها