گالری‌ها و فرهنگسراهای تهران در تعطیلات عید فطر و روزهای پایانی گرم‌ترین ماه سال، میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر هستند.
کد خبر: ۵۸۶۵۳۲
برنامه‌ گالری‌ها در دهه‌ پایانی مردادماه

«درخت تن» نمایشگاه طراحی و چیدمان مهناز سیداختیاری، 18 مرداد ماه در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

سیداختیاری درباره این نمایشگاه اظهار کرد: با نگاهی به طبیعت و انسان، تعدادی کار در قالب نقاشی و لباس ساخته‌ام. نقاشی‌ها روی چوب هستند و لباس ها از چوب و پارچه.

نمایشگاه «درخت تن» ۱۸ مرداد ماه افتتاح می‌شود و تا ۲۳ مرداد از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری گلستان ادامه دارد.

گالری گلستان واقع در دروس،‌ خیابان شهید کمایالی‌، پلاک 34 پذیرای علاقه‌مندان است.

عکس‌های برتر سال در فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاهی از برترین عکس‌های سال 91 از جمعه، 11 مردادماه در فرهنگسرای ارسباران برپا ‌شد.

احسان رافتی، دبیر اجرایی این نمایشگاه گفت: پنجمین نمایشگاه «عکس‌های برتر سال دوربین. نت» که به عکس‌های برتر عکاسان در سال 91 اختصاص دارد، در دو بخش آزاد و اینستاگرام برپا خواهد شد. در این دوره عکس‌های 242 عکاس در بخش آزاد و 56 عکاس در بخش اینستاگرام حضور دارند.

نمایشگاه تا 17 مرداد از ساعت 9 تا 19 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

 «ما؛ سایه‌ها» در خانه هنرمندان

هومن داودی و نیما رافتی در یک اجرای مشترک با نام پرفورمنس «ما؛ سایه‌ها»، از تاریخ 13 مردادماه، مهمان خانه هنرمندان شده‌اند.

هومن داودی درباره این پرفورمنس گفت: در این پرفورمنس اینتراکتیو مخاطب حضور فعال و نقش اساسی دارد. پرفورمنس «ما؛ سایه‌ها» یک تعامل بین مخاطب و هنرمند است که درک و برداشت این اجرا برای هر مخاطب متفاوت است.

دوستداران و علاقه‌مندان برای حضور در این پرفورمنس می‌توانند از روز 13 تا 18 مردادماه از ساعت 16 الی 19:30 به لابی خانه هنرمندان ایران، واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

نمایشگاه آثار قلمکاری،مینا کاری و خاتم کاری در فرهنگسرای بهمن

گالری شماره یک فرهنگسرای بهمن میزبان نمایشگاه آثار قلمکاری، مینا کاری و خاتم کاری اصفهان است. نمایش بیش از ١٠٠ اثر چاپی رشته قلمکاری شامل رومیزی، لباس، ویترینی و تعدادی از آثار میناکاری و خاتم کاری اصفهان به هنرمندی مرتضی جعفری موضوع نمایشگاهی است که از ١٦ تیر ماه در این گالری برپاشده است.

گالری شماره یک فرهنگسرای بهمن تا ٣٠ شهریور از ساعت ٩ الی ١٨، همه روزه بجز ایام تعطیل واقع در میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری ماه

گالری ماه تا چهارم شهریورماه میزبان نمایشگاه گروهی با 48 هنرمند خواهد بود.در این نمایشگاه، آثاری از آیدین آغداشلو، پروانه اعتمادی، فریده لاشایی، مسعود عربشاهی، حسین زنده‌رودی، یعقوب امدادیان، جعفر روحبخش، حسین کاظمی و... به نمایش درآمده است.

گالری ماه همه‌روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت 15 تا 19 به نشانی بلوار آفریقا، بلوار گلستان، شماره 26 پذیرای علاقه‌مندان است.

نمایشگاه کاریکاتور در فروشگاه شهر کتاب مرکزی

در گالری فروشگاه شهر کتاب مرکزی، تا یکم شهریورماه نمایشگاهی از کاریکاتورهای کامبیز درم‌بخش برپا است.

علاقه‌مندان به کاریکاتور و آثار این هنرمند بین‌المللی برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، شهر کتاب مرکزی مراجعه کنند.

گروه پنگوئن در گالری شیرین

گالری شیرین از روز جمعه 18 مردادماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی گروه پنگوئن خواهد بود.

بهاره بابایی، سمیه چهارتکاب، مهدی درویشی، علیرضا جهرمی، کاوه کاووسی، مهسا مرسی، سعید محمدزاده‌نودهی، ملاحت محب خواه، کسری شریفی منفرد، محدثه موحد، نگار اورنگ، جعفر پاکروان، شبنم شعبانی، مریم تکلو، نادیا شمس از اعضای این گروه هستند.

افتتاحیه این نمایشگاه 18 مرداد 1392 از ساعت چهار الی هشت شب برگزار می‌شود و تا تاریخ 25 مرداد از ساعت 11 صبح تا 8 شب ادامه دارد.

نمایشگاه پوسترهای تئاتر در گالری لاله

نمایشگاه پوسترهای تئاتر مربوط به موزه گرافیک ایران با نام «پوسترهای تئاتر 1348 تا 1368» در گالری لاله برپا می‌شود.

این نمایشگاه از سوی مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری برپا می‌شود که شامل 35 اثر از هنرمندانی چون مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، قباد شیوا، فریدون آو، محمدعلی بنی اسدی، ابراهیم حقیقی، فرشید مثقالی، بهزاد غریب پور و ...است.

«پوسترهای تئاتر 1348 تا 1368» روز شنبه 20 مرداد ساعت 16 افتتاح می‌شود و در ساعت 19 و 30 دقیقه نیز نمایشی با عنوان «چراغ‌ها با هم سبز می‌شوند» از مازیار ملکی اجرا خواهد شد.

گالری لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله تا 31 مردادماه میزبان این نمایشگاه است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها