کد خبر: ۵۸۵۲۹۸
با پورشه سر تمرین نمی روم

محمد قاضی جزو اولین افرادی بود که پس از شروع فعالیت باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات به این تیم پیوست. استقلالی شدن این بازیکن پرسپولیس در شرایطی رخ می‌داد که از دیگر مهاجم اصلی پرسپولیس هم برای تمدید قراردادش با این تیم پرطرفدار خبری نبود. او حالا حمایت قاطع سرمربی استقلال را با خود دارد و امیر قلعه‌نویی در چند نوبت تاکید کرده که قاضی در تفکرات تاکتیکی‌اش جایگاهی ویژه دارد.

هیچ شده در این مدت که به استقلال پیوستی از این کار پشیمان شده باشی؟

خیر، به هیچ وجه چنین نبوده است. من با فکر باز این تصمیم را گرفتم و می‌خواهم در این تیم، هم باعث پیشرفت خودم و هم تیم استقلال شوم.

از کار با علی دایی فرار کردی یا نیمکت‌نشینی‌ها و اتفاق‌های فصل پیش با کریم انصاری‌فرد؟

از هیچ کدام از آنها فرار نکردم. اصلا چرا باید فرار می‌کردم. من برای علی دایی احترام ویژه‌ای قائل هستم و خود ایشان هم این نکته را می‌داند. برای کریم انصاری‌فرد هم در هر تیمی که هست آرزوی موفقیت می‌کنم و من از او یا هیچ کس دیگری فرار نکردم. اتفاقا فکر می‌کنم من با انتخابم در مورد استقلال به هدف زدم؛ چرا که خیلی‌ها دوست داشتند به استقلال بیایند تا این تیم را به عنوان قهرمان فصل پیش لیگ برتر در مسابقه‌های این فصل و مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند.

اما مشخصا از حضورت در پرسپولیس فصل پیش راضی نبودی، این را تائید می‌کنی؟

البته که تائید می‌کنم. فصل پیش که خوزه (سرمربی پرتغالی پرسپولیس در نیم فصل اول) کار را در دست داشت در تصمیماتش ثبات نداشت و گاهی مرا ثابت بازی می‌داد و گاهی کریم را... این مسائل تا حدی باعث دور شدن من از شرایط آرمانی‌ام شد و در نهایت دیدید که تیم ملی را هم از دست دادم.

وقتی یحیی گل محمدی آمد، چطور؟

بیشتر از این نمی‌خواهم درباره پرسپولیس حرف بزنم؛ چون حالا من دیگر عضو این باشگاه نیستم و لزومی ندارد که بخواهم درباره آن صحبت کنم.

پس این را بگو که چرا پیش از سفر استقلال به اکراین خبری درباره ملاقات تو با شیرینی (سرپرست پرسپولیس) در هتل المپیک منتشر شد؟

متاسفانه این خبر را اشتباه به اطلاع اهالی رسانه داده بودند. چون من با شیرینی دیداری نداشتم و این مدیر برنامه‌هایم بود که با نماینده باشگاه پرسپولیس در آن هتل ملاقات کرد و از وی سراغ مطالبات فصل پیشم را گرفت تا برای تسویه‌حساب من با پرسپولیس اقدام کند. گرچه در آن ملاقات از من خواسته شد که به پرسپولیس برگردم...

... و تو این پیشنهاد را رد کردی؟

البته، من حدود یک ماه بود که با استقلالی‌ها تمام کرده بودم و برنامه‌هایم برای کار در این تیم را هم چیده بودم. داشتم برای سفر به اکراین آماده می‌شدم و نمی‌توانستم به چیزی جز این فکر کنم.

حالا شرایط در استقلال چطور است؟

به صراحت بگویم که من امسال به استقلال آمده‌ام تا بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شوم و بتوانم در پایان فصل یکی از مسافران جام جهانی برزیل باشم. این فرصتی است که شاید اگر آن را از دست بدهم تا ابد نتوانم آن را به دست بیاورم. پس من در استقلال از هیچ تلاشی برای خوب بودن و گلزنی کوتاهی نخواهم کرد و در این مسیر با همه بازیکنان تیمم هم رقابت خواهم داشت. فکر کنم به خیلی از پرسش‌هایتان پاسخ دادم.

اما تو فصل پیش کار در پرسپولیس را تجربه کردی و می‌دانی که ثابت شدن در چنین تیم‌هایی با این شمار بالا از طرفداران کار آسانی نیست. چطور باز هم این قدر مطمئن حرف می‌زنی؟

خب چون تجربه سال گذشته را دارم قطعا این مساله به من در استقلال کمک خواهد کرد تا موفق شوم.

تا چه حد به اعتقاد امیر قلعه‌نویی به خودت امید داری؟

از این بابت به او مطمئن هستم. البته می‌دانم که این کافی نیست و من هم باید بتوانم پاسخ این اعتماد را بدهم. من در این مدت نه تنها با استقلال خوب تمرین کرده‌ام بلکه به طور اختصاصی تمریناتی را برای خودم در نظر گرفته بودم که بتوانم با مهاجمان خوب استقلال رقابت کنم.

پس به خوب بودن آرش برهانی و فرهاد مجیدی اعتقاد داری؟

چه کسی است که در فوتبال ایران این دو را نشناسد. من با هر دوی آنها از گذشته آشنا هستم و کیفیت کار‌شان را هم در این مدت بیش از پیش مشاهده کرده‌ام و می‌دانم کار آسانی کنار آنها ندارم. به همین علت هم هست که خودم را برای یک فصل سنگین آماده می‌کنم.

در روزهای نخست که به تمرینات استقلال می‌رفتی پورشه سوار بودی، اما ظاهرا با اعتراض هواداران به این موضوع که تو با پورشه پرسپولیس به آن مکان تردد می‌کنی، دیگر سوار آن ماشین نشدی؟!

اولا که آن پورشه را خودم ثبت نام کرده بودم و این موضوع را هم بارها در مصاحبه‌هایم متذکر شده‌ام. من آن را قبل از آن که با پرسپولیسی‌ها مذاکره کنم سفارش داده بودم و زمان تحویلش مصادف شد با حضور من در تمرینات پرسپولیس و این شائبه رقم خورد. درباره هواداران تیم استقلال هم باید بگویم که من در کل اهل حاشیه نیستم و وقتی کمی احساس کردم آنها روی این موضوع حساس هستند قبل از این‌که تنشی در محل تمرینات استقلال ایجاد شود تصمیم گرفتم ماشینم را به آن مکان نبرم.

... دستور امیر قلعه‌نویی نبود؟

خیر، این تصمیم را خودم گرفتم و دیدید که خیلی هم جواب داد، چون هواداران را نه تنها علیه خودم نشوراندم بلکه آنها هم از این کار من استقبال کردند. نمی‌خواستم از ابتدای ورودم به استقلال با حواشی اینچنینی فکرم مشغول شود.

حقیقت دارد در روز اولی که فرهاد مجیدی به محل تمرینات استقلال آمد تو و دیگر تازه‌واردهای استقلال را تحویل نگرفت؟

خیر، اصلا چنین نبود. فرهاد خیلی دوستانه با ما برخورد کرد و به ما خوشامد گفت و اصلا این مسائل نبود. شاید در روز اول او بیشتر با بازیکنان قدیمی استقلال گرم گرفته بود، اما این به دلیل رفاقت بیشتر او با آنها بود و حالا هم که قریب یک ماه از حضور ما کنار هم در تمرینات سپری می‌شود او مثل یک برادر بزرگ‌تر با من و کل بازیکنان برخورد می‌کند و من هم متعاقبا برای فرهاد احترام قائل هستم.

نگران بازی در دربی مقابل هواداران پرسپولیس نیستی؟

نه، من هر زمان در هر تیمی بودم رابطه خوبی با هواداران آن تیم برقرار کردم و در پرسپولیس هم همیشه با هواداران این تیم با احترام رفتار کردم و هنوز هم آنها را دوست دارم. خیلی‌هایشان با این‌که من به تیم رقیب‌شان آمده‌ام همچنان نسبت به من اظهار لطف می‌کنند و من هم برایشان احترام قائلم. در کل باید این نکته را در مورد من بدانید که هرگز با آمدنم به استقلال قصد آزردن هواداران تیم پرسپولیس را نداشتم و انتخاب استقلال برای من در واقع انتخاب یک تیم خوب لیگ برتری بود تا بتوانم در آن به اهدافم برای بازگشت به تیم ملی برسم و هدفی جز این نداشتم.

مطمئن هم هستم که هواداران پرسپولیس متوجه این موضوع شده‌اند که وقتی مرا در کوچه و خیابان می‌بینند با من رفتاری دوستانه مثل گذشته دارند و از این لحاظ مشکلی میان ما وجود ندارد. زمانی هست که یک بازیکن با خشم و عصبانیت از تیمی جدا می‌شود و اتفاقا به تیمی ورود می‌کند که رقیب جدی تیم فصل قبلش است تا مسائلی را ثابت کند که آن قبیل افراد تکلیف شان مشخص است، اما من وقتی احساس کردم در پرسپولیس به آنچه مدنظرم بود نرسیدم تصمیم گرفتم به استقلال بیایم و اینجا هدفم را دنبال کنم تا به خواسته‌هایم برسم.

رابطه‌ات با امیر قلعه‌نویی چطور است؟

خوب، خوب. او مربی باهوش و روانشناسی است و این مساله باعث می‌شود شما براحتی با او ارتباط برقرار کنید. امیر قلعه‌نویی در این مدت با من صحبت کرده و می‌دانم که از من چه خواسته‌هایی دارد و می‌کوشم به آنچه او از من می‌خواهد دست پیدا کنم.

آماده ورود به لیگ قهرمانان آسیا هستید؟

هنوز نه، ما تا پیش از بازی با بوریرام تایلند در لیگ بازی خواهیم کرد و فکر می‌کنم که آن دو، سه بازی ما را به شرایط بهتری در مصاف با آن تیم برساند، اما هنوز برای آن دیدار آماده نشده‌ایم.

فکر نمی‌کنی کمی دیر است، چون شما در سی‌ام مرداد باید به مصاف این تیم بروید؟

یک ماه برای رسیدن به شرایط مطلوب در فوتبال فرصت کمی نیست و ما تا آن زمان به هماهنگی بیشتری دست خواهیم یافت.

با توجه به یارگیری تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات، کدام تیم‌ها را شانس کسب جام در لیگ پیش رو می‌بینی؟

جدا از این‌که کدام بازیکن به کدام تیم رفته، من فکر می‌کنم این فصل برای همه تیم‌ها بشدت سخت است و حتی ممکن است یک تیمی که به لحاظ بازیکن هم بازیکنان اسمی را جذب نکرده، بتواند برای سایر تیم‌ها خطرساز باشد. امسال همه بازیکنان حاضر در لیگ برای آن که خودشان را به کارلوس کرش نشان دهند با انرژی دو برابر تمرین و بازی می‌کنند و این می‌تواند برای استقلال و پرسپولیس که بازی‌هایشان پخش زنده می‌شود کار را به مراتب سخت‌تر کند. در واقع این می‌تواند برای رقبای اصلی این دو تیم که سپاهان و تراکتورسازی هستند فرصت مطلوبی باشد تا از مشغولیت استقلال و پرسپولیس به بازی‌های پخش زنده‌شان در سراسر ایران به سود خود بهره برده و به جمع‌آوری امتیازها مشغول باشند. فکر می‌کنم این چهار تیم بازیکنان بهتر لیگ را جذب کرده‌اند و اگر یکی از این تیم‌ها قهرمان نشود باید تعجب کرد. البته من و همه هم‌تیمی‌هایم تلاش خواهیم کرد که این اتفاق برای دومین فصل پیاپی برای استقلال رقم بخورد.

محمدرضا مدنی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها