روحانی در دیدار مقام کره‌شمالی تاکید کرد:

توسعه مناسبات همه‌جانبه تهران و پیونگ‌یانگ

رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گسترش همه جانبه مناسبات تهران – پیونگ یانگ اظهار داشت: ایران و کره شمالی همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته اند و مطمئناً سطح مناسبات دو کشور در دولت یازدهم ارتقا خواهد یافت.
کد خبر: ۵۸۵۲۶۸
توسعه مناسبات همه‌جانبه تهران و پیونگ‌یانگ

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه شنبه در دیدار  کیم یونگ نام رییس پرزیدیوم کره شمالی با تأکید بر اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در طول سالیان متمادی همواره خوب و رو به گسترش بوده ، گفت: مطمئن هستم که روابط میان دو کشور در دولت یازدهم ادامه داشته و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

رئیس ‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای به طور کامل در چارچوب مقررات و قوانین حرکت کرده و فشار کشورهای غربی و آمریکا بر ایران در این زمینه با این مقررات به هیچ وجه سازگار نیست، تصریح کرد: معتقدیم آمریکا و غربی‌ها همواره به دنبال بهانه‌جویی برای مقابله با کشورهایی که آنها را از نظر خود غیر دوست تلقی می‌کنند، هستند و این در حالی است که امروز تمامی مراکز هسته‌ای ایران تحت کنترل نمایندگان و بازرسان آژانس انرژی اتمی قرار دارد.

رئیس پرزیدیوم کره شمالی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رهبر و مردم کره شمالی به دکتر روحانی و تبریک تصدی ریاست جمهوری اسلامی ایران به وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در یک سنگر مشترک ضدامپریالیست قرار داشته و در این راستا کره شمالی همواره پیروزی جمهوری اسلامی ایران را در راستای پیروزی‌های خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه کره شمالی در تمامی مجامع از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و آن را حق مسلم مردم ایران می‌داند، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای ایران باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

رییس پرزیدیوم کره شمالی گفت: آمریکا و غرب با زیاده‌خواهی می‌خواهند کشورهای مستقل را از دستیابی به این حق مسلم محروم کنند اما در مقابل کشورهای مستقل باید با ایستادگی از حقوق خود دفاع کنند.

وی همچنین خواستار گسترش روزافزون مناسبات کره شمالی با جمهوری اسلامی ایران شد.
رییس پرزیدیوم کره شمالی برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که فردا (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود به ایران سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها