«هیچ وقت فکر نمی‌کردم روزی را ببینم که در مقابل پیکر همسر هنرمندم به سخنرانی در مورد او بپردازم. به هیچ عنوان انتظار مرگ اتفاقی او را نداشتم و این موضوع به ما گوشزد می‌کند که هیچ‌گاه نمی‌شود روی چیزی حساب باز کرد، بنابراین بهتر است در مقابل تقدیر الهی تسلیم باشیم».
کد خبر: ۵۸۴۵۸۳
«فلورانس لیپت» با اسلام جاودانه شد

اینها را محمدسعید شریفیان هنرمند برجسته عرصه موسیقی در کشورمان می‌گوید؛ هنرمندی که سال‌ها در کنار فلورانس لیپت هنرمند انگلیسی زندگی کرد.

این دو هنرمند 30 سال پیش با هم ازدواج کرده بودند. فلورانس اسلام آورده بود و در کنار هم زندگی و فعالیت هنری کرده بودند.

خالق آلبوم‌های عاشورایی «خسوف» درباره لیپت می‌گوید: همسرم هنرمند متواضعی بود که همیشه سعی می‌کرد در کمال مثبت‌اندیشی و به دور از هر حسادتی نیمه پر لیوان را ببیند.

او در زمانی که چه در ایران بود و چه در انگلیس، تلاش نکرد تا در گروه‌های موسیقی مشکلی را به وجود آورد، حتی اگر رهبر آن گروه یا ارکستر از او ضعیف‌تر بود.

هنر ناب یعنی همان دیدگاهی که نتیجه آن تعالی فکری باشد و این همان موسیقی بود که فلورانس لیپت عاشق آن بود و برای انجام آن همت می‌کرد.

فلورانس لیپت، از خوانندگان و مدرس آواز کُر و نوازنده ویلون آلتو بود و در بسیاری از آثار سمفونیک به اجرا پرداخت و بسیاری از اعضای گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران نیز از شاگردان وی محسوب می‌شوند.

او پس از تشرّف به دین اسلام در بسیاری از آثار دینی همسرش، دکتر محمدسعید شریفیان بویژه در سمفونی‌های «خورشید» و «خسوف» به عنوان خواننده کر همکاری کرده و نقشی جدی داشت. بسیاری از اعضای گروه کر ارکستر سمفونیک تهران از شاگردان فلورانس لیپت محسوب می‌شوند.

زینب مرتضایی فرد ‌-‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها