همه ما تجربه ورود به یک خانه جدید را داریم، حالا آن خانه را خریده باشیم یا اجاره کرده باشیم خیلی فرق نمی‌کند. وقتی وارد خانه‌ای نو می‌شویم اولین مکانی که توجه خانم خانه به آن جلب می‌شود، آشپزخانه است. البته فقط مادر خانواده نیست که به این مکان توجه ویژه‌ای دارد، همه افراد از کوچک و بزرگ دوست دارند سری به آشپزخانه بزنند. درست مثل موقعی که خانه سامان گرفته و این فضا آنقدر محل رفت و آمد می‌شود که گاهی داد مادر را در می‌آورد. اما اگر به خانه تازه‌ای رفته‌اید یا در خانه قدیمی خود به سر می‌برید و دلتان می‌خواهد قدری به اوضاع آشپزخانه سر و سامان دهید تا زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر جلوه کند، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا به آشپزخانه دلخواهتان قدری نزدیک‌تر شوید.
کد خبر: ۵۸۴۵۷۷



میز را زیبا بچینید

مهم نیست که از چه جنس میزی در آشپزخانه استفاده می‌کنید؛ فلزی، چوبی، فایبرگلاس یا... مهم این است که یادتان باشد شما می‌توانید با یک رومیزی دارای رنگ‎های شاد آن را تزئین کنید. اگر اهل انداختن رومیزی نیستید، از زیر بشقابی‌های رنگی کمک بگیرید. در صورتی که مایل باشید، می‌توانید تزئین میز خود را با یک گلدان رنگی زیبا و چند شاخه گل (که بهتر است تازه باشد) تکمیل کنید.

رنگ‌ها را مهمان کنید

اولین و مهم‌ترین نکته برای داشتن یک آشپزخانه دلباز رنگ دیوارهای آن است که باید روشن و البته درخشان باشد. آشپزخانه‌ای با دیوارهای بی‌رنگ یا کمرنگ میل افراد را برای وارد شدن به آن کم خواهد کرد. در کنار دیوارها، کاشی‌ها و کابینت‌ها هم بسیار مهم هستند چون بخش وسیعی از سطح دیوارها را می‌پوشانند. پس در یک کلام کلی، سعی کنید همیشه در آشپزخانه از رنگ‌های شاد استفاده کنید. اگر قصد تعویض کاشی‌ها و کابینت‌ها را ندارید، می‌توانید به کمک رومیزی‌ها، پرده، دستمال‌های آشپزخانه، ظروف تزئینی و حتی یک گلدان این کار را انجام دهید و رنگ را به آشپزخانه خود بیاورید.


نقش پرده پررنگ است

پرده همیشه و به هر فضایی رنگ و جلوه‌ای خاص می‌دهد. این نقش در آشپزخانه مهم‌تر و پررنگ‌تر است. برای استفاده از این امکان، لازم نیست پرده‌های نو بخرید یا هزینه زیادی برای دوخت آن بپردازید. شما می‌توانید از پارچه‌هایی که در خانه دارید استفاده کنید. البته باید رنگ مناسب و شادی داشته باشند. اگر هم چنین پارچه‌ای دم دست‌تان نیست، چند متری پارچه با رنگ و طرح شاد بخرید و خودتان دست به کار شوید. از همان پارچه پرده، پیشبند آشپزخانه و دستمال‌های مورد نیاز در آشپزخانه را بدوزید. همچنین می‌توانید زیربشقابی‌ها را هم از کناره‌های همان پارچه تهیه کنید تا هم اقتصادی باشد و هم هماهنگی بیشتری در خانه و آشپزخانه به وجود آید. در ضمن یادتان باشد نیاز نیست پرده آشپزخانه دارای طراحی خیلی خاص باشد، یک پرده ساده با رنگ زیبا و شاد کافی است.

از یخچال هم کمک بگیرید

علاوه بر دیوارها و کابینت‌ها شما می‌توانید از سطح یخچال و فریزر هم برای زیباتر شدن آشپزخانه کمک بگیرید. با قرار دادن عکس‌های زیبا و رنگی روی یخچال به فضای خود رنگ و جلوه تازه‌ای ببخشید. برای این کار بهتر است از قاب‌های آهن‌ربایی رنگی استفاده کنید.
امیدواریم با این روش‌های ساده، حال و هوای تازه‌ای به آشپزخانه بدهید تا همه افراد خانه با ذوق و شوق بیشتری در آنجا رفت و آمد کنند.

نظم فراموش نشود

نکته مهم دیگر برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و شاد، نظم در چینش وسایل مختلف است. فراموش نکنید که جای وسایل برقی روی کابینت‌ها نیست، باید سعی کنید همیشه روی همه کابینت‌ها تا حد امکان خالی باشد.

برای پر کردن این فضاها فقط از ظروف یا وسایل تزئینی استفاده کنید که البته باید دقت داشته باشید تعداد این وسایل هم زیاد نشود و همچنین با هم همخوانی داشته باشند.گوشه و کنار آشپزخانه را هم شلوغ نکنید. یادتان باشد جای جارو، زمین شوی و وسایلی نظیر اینها در آشپزخانه نیست، بایدجای مناسبی برای آنها در نظر بگیرید .

>> مریم اسدی/ چاردیواری/ جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها