اوقات فراغت یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای فرزندانشان است، دغدغه‌ای که در تابستان و فصل تعطیلی مدارس بیشتر می‌شود. راه‌اندازی پورتال اوقات فراغت جوانان یکی از برنامه‌هایی بود که از سال گذشته در وزارت ورزش و جوانان مطرح شد و علارغم وعده‌هایی که برای راه‌اندازی کامل آن داده می‌شود ولی هنوز این امر محقق نشده و تحقق آن باز هم به لیست وعده‌های بی سرانجام برای جوانان می‌پیوندد و معلوم نیست که با تمام شدن کار دولت دهم در دولت آینده هم راه‌اندازی پورتال اوقات فراغت ادامه یافته و به طور کامل راه‌اندازی می‌شود یا خیر؟
کد خبر: ۵۸۴۲۳۸

هنوز به طور قطع راه‌اندازی کامل پورتال اوقات فراغت جوانان که از دید مسوولان وزارت ورزش و جوانان بار زیادی را از روی دوش خانواده‌ها بر می‌دارد و با معرفی مراکز معتبر تفریحی خیال آنان را راحت می‌کند، مشخص نیست و مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار می‌کند: به علت مشکلات نرم‌افزاری نمی‌توان زمانی برای راه‌اندازی پورتال اوقات فراغت اعلام کرد و متخصصین فنی در حال بررسی و رفع مشکل هستند.
وحید موسی‌زاده در این باره بیشتر توضیح داده و می‌گوید: به علت اطلاعات زیاد و بار بسیاری که بر روی سایت قرار می‌گیرد، با مشکلات نرم‌افزاری روبرو هستیم که بخش فنی در حال برطرف کردن آن است و زمانی هم برای آماده شدن پورتال به وزارتخانه اعلام نکرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه علاقه‌مند بودیم این پورتال قبل از تابستان به بهره‌برداری برسد تا در تابستان که اوج مراجعه به مراکز اوقات فراغت است، مردم بتوانند از پورتال استفاده کنند، می‌افزاید: هدف از این طرح فقط تعطیلات تابستان نیست؛ بلکه برنامه ریزی ما برای کل سال است و باید بحث اوقات فراغت جوانان را برای کل سال پوشش دهیم و به دنبال آن هستیم تا هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی بحث اوقات فراغت را بهبود بخشیم و اگر بحث ارتقاء کمی و کیفی داریم در زمینه ستادی است.
مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهارمی‌کند: بحث پورتال اوقات فراغت از سال گذشته شروع شده است و این پورتال دارای نواقصی است که به دنبال آن هستیم تا این نواقص را برطرف کنیم و درهمین راستا ، استان‌ها نیز در حال ثبت نام مراکز اوقات فراغت و اعطای کد فراغتی به این مراکز هستند.
به گفته وی وزارت ورزش و جوانان در بحث جوانان به عنوان دستگاه ستادی است و باید برنامه ریزی و نظارت کلان داشته باشد که پورتال نیز یکی از ابزارهای ما برای برنامه ریزی کلان برای اوقات فراغت است.
حال باید خانواده‌ها و فرزندانشان باز هم منتظر بمانند تا نواقص پورتال اوقات فراغت برطرف شده و از آن که ادعا می‌شود برای تمام فصول است و هنوز برای تابستان که فصل اصلی پر کردن این اوقات است و آماده نشده کی بهره خواهند برد.
 >> ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها