کد خبر: ۵۸۲۸۱۰
نفر به نفر تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال با بازیکنان باتجربه خود از دهم تا بیستم مرداد در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در مانیل فیلیپین شرکت می‌کند. برای آشنایی مختصر با بازیکنان تیم ملی می‌توان به چند جمله برای هر نفر اکتفا کرد.

مهدی کامرانی؛ گارد راس اول تیم ملی بسکتبال است که 180 سانتی‌متر قد دارد. سی و یک ساله و بچه شهرری. قدرت بازیسازی و مهارت‌های تکنیکی توام با جسارت کامرانی موفقیت‌های فراوانی را برای او به همراه داشته است. کامرانی هماهنگی مناسبی با حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی دارد که از این هماهنگی رقبای ایران در آسیا واهمه دارند.

جواد داوری؛ گارد راس دوم تیم ملی بسکتبال زمانی که نوع بازی ایران عوض شده بود بیشتر به چشم آمد. او با کامرانی یا داوودی همزمان در ترکیب ایران قرار می‌گرفت تا سرعت بازی ایران در بازی دو گارد افزایش پیدا کند. جواد سی ساله بچه اصفهان است که با 186 سانتی‌متر قد زیرکی‌های خاص خود را در ترکیب ایران دارد.

آرن داوودی؛ گارد راسی که جای خالی مهدی کامرانی در کاپ آسیا را بخوبی پر کرد تا اعتماد کادر فنی نسبت به او بیشتر شود. داوودی بازیکن سختکوش تیم ملی بیست‌و‌هفت ساله است و 180 سانتی‌متر قامت دارد. بازی در تیم‌های جوانان و امید ایران و قهرمانی با این تیم‌ها در آسیا تجربیات قهرمانی بزرگسالان آسیا را برای این بازیکن اقلیت ارامنه بیشتر کرده است.

سامان ویسی؛ بعد از چند دوره دوری از تیم ملی آن هم در روزهایی که آمادگی مطلوبی داشت در دوره‌های اخیر بهتر از گذشته به تیم ملی فراخوانده می‌شود و در ترکیب 12 نفره نیز قرار می‌گیرد. بازیکن سنندجی بسکتبال ایران، برنز بازی‌های آسیایی 2006 دوحه را در کارنامه دارد، اما مرد سی و یک ساله با 191 سانتی‌متر قد به قصد قهرمانی جام ملت‌ها می‌آید.

حامد آفاق؛ سی ویک ساله، اهل مشهد، اما پیشرفتش در تهران با تیم صباباتری رقم خورد. فوروارد شوتزن تیم‌ملی بسکتبال 194 سانتی‌متر قد دارد، اما شوت از راه دور جزو مهارت‌های ویژه‌اش به‌شمار می‌رود. حامد آفاق سال 2010 بازی‌های جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد. بنابراین خیلی دوست دارد با قهرمانی در آسیا به رقابت‌های جهانی اسپانیا برود.

صمد نیکخواه‌بهرامی؛ کاپیتان تیم ملی بسکتبال و یکی‌از اثرگذارترین بازیکنان این تیم که حضورش در ترکیب تیم ملی باعث اعتماد به نفس بیشتر بازیکنان تیم ملی بسکتبال است. فوروارد 198 سانتی‌متری بسکتبال ایران در آستانه سی و یک سالگی قرار دارد و به دلیل حضور مداوم در ترکیب تیم ملی آن هم از هفده سالگی تاکنون، یکی از برترین بازیکنان آسیا به شمار می‌رود.

محمد جمشیدی؛ جوان شهرکردی بسکتبال ایران با 22 سال سن بعد از ارسلان کاظمی در پی تثبیت موقعیت خود در تیم ملی است. او سال گذشته در کاپ آسیا بازی‌های خوبی انجام داد و به نظر می‌رسد همان بازی‌ها کمک کرد تا جمشیدی اکنون در تیم ملی جایگاهی داشته باشد. بازیکن جوانان ایران در رقابت‌های جهانی نیوزیلند به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

حامد سهراب‌نژاد؛ سی و یک ساله، اهل سنندج. این بازیکن 206 سانتی‌متری در پست فوروارد قدرتی بعد از بازی‌های درخشانی که در فصل گذشته لیگ برتر باشگاه‌های ایران انجام داد، برای کادر فنی تردیدی باقی نگذاشت. سهراب‌نژاد در دوره‌های اخیر رقابت فشرده‌ای با برخی جوانان در پست خود داشته، اما تجربه بالا از او در رقابت‌های بین اردوها یک برنده ساخته است.

اوشین ساهاکیان؛ بازیکنی دونده که مسیر بازی تیم ملی را در مقطعی عوض کرد و تیم ملی با شیوه‌ای که ساهاکیان نخستین بار بنا گذاشت نتایج خوبی به‌دست آورد. او با تحرک بخشیدن به بازی فوروارد قدرتی در کنار حامد حدادی بلندقامت به درک متقابل بازی گروهی رسید. با آرن، اوشین دومین ملی‌پوش اقلیت‌های ایران است که در بیست‌وهفت سالگی به سومین قهرمانی می‌اندیشد.

روزبه ارغوان؛ حضور بازیکنان بالای دو متر میانگین قدی تیم ملی را افزایش داده است به حدی که ارغوان با 214 سانتی‌متر قد یکی از همین بلندقامتان به شمار می‌آید. این بازیکن بیست و پنج ساله، اهل مشهد است. در دوره‌های اخیر تیم ملی بسکتبال مورد توجه مربیان خارجی بوده، اما بازی‌های فصل گذشته و قهرمانی با پتروشیمی بندر امام در جایگاه کنونی او بی‌تاثیر نبوده است.

اصغر کاردوست؛ رایکو ترومن، سرمربی تیم ملی سال 2007 درباره این بازیکن اهل رشت اعتقاد داشت او می‌تواند جایگزین مناسبی برای حامد حدادی باشد. کاردوست 210سانتی‌متر قد دارد و فصل قبل به مدت یک ماه در لیگ لبنان به میدان رفت تا بر تجربیات بین‌المللی خود اضافه کند. این بازیکن بیست و هفت ساله از قدرت بدنی مناسبی در بازی فیزیکی برخوردار است.

حامد حدادی؛ باارزش‌ترین بازیکن سال‌های 2007 و 2009 آسیا برای این دوره از پیکارها انگیزه بالایی دارد. حدادی در بسکتبال دنیا شناخته شده است و سابقه بازی‌هایش در NBA از او در بسکتبال آسیا یک بازیکن متفاوت ساخته است. حامد خیال همه را در جدال زیرسبدها راحت می‌کند و بیشتر از بقیه بازیکنان تیم ملی، راه اسپانیا را به بسکتبال ایران نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
عالی بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها