رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در تروریستی خواند شاخه نظامی حزب الله گفت: مجلس شورای اسلامی اقدام شنیع سیاسی اتحادیه اروپا را صرفا یک دنباله روی رعیت گونه اروپا از آمریکا تلقی و آن را محکوم می کند.
کد خبر: ۵۸۲۳۲۸
اقدام اتحادیه اروپا شنیع و دنباله‌روی رعیت‌گونه از آمریکا بود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه مجلس با تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: او ولی خدا بود، حضور امام حسن(ع) در بیعت رضوان، مباهله و کسا نمایانگر شان و عظمت ایشان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه احادیثی در شان و منزلت امام بیان کرد و نکاتی تاریخی ای را در خصوص حضور امام حسن(ع) در جنگ جمل و صفین و معاهده صلح اظهار داشت.

علی لاریجانی در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر اتحادیه اروپا در تروریست نامیدن شاخه نظامی حزب الله لبنان گفت: این اقدام اتحادیه اروپا اقدامی فضاحت آور علیه حزب الله قهرمان است. حزب الله از بدو تولد تا به امروز نشان داده که برای دفاع از ملت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و در این راه افتخاراتی آفرید که در طول 6 دهه اخیر همه کشورهای اخیر روی هم رفته نتوانستند یک دهم این دفاع جانانه از سرزمین های عربی و اسلامی را در کارنامه خود ثبت کنند.

لاریجانی تاکید کرد: مهم تر از آفرینش این افتخارات نظیر آنچه در جنگ 33 روزه اتفاق افتاد برای مسلمان حاصل شد نشان دادن راه صحیح مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار بود که عملا به بیداری مسلمانان انجامید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمانان تحقیر شده در کشورهای عربی در یک نگاه مشاهده کردند بعد از چند تحقیر شدگی مسلمانان یک گروه کوچک مجاهد توانستند کمر اسرائیل را بشکند.

وی تاکید کرد: این واقعه روحیه ای برای مسلمانان کشورها تدارک دید که پیروزی های بزرگتری برای ملت مسلمانان رقم زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتفاقا همین موضوع عامل نگرانی غرب شده است که حزب الله مجاهد چشم و چراغ ملت های مسلمان و الگوی مبارزاتی آنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در یک اقدام مضحک و ارتجاعی که نشان از اضطراب آن ها دارد و به قول خودشان شاخه نظامی حزب الله را جزء لیست تروریست ها قرار دادند.

لاریجانی افزود: این در حالی است که تروریست های منفور نظیر منافقین از لیست تروریست های آمریکا و برخی کشورهای غربی خارج شدند.

وی تصریح کرد: از آن زمان کنگره آمریکا و برخی کشورهای غربی اصرار دارند که به تروریست های آدم کش و افراطی در سوریه سلاح ارائه نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دوگانه غرب گفت: این اقدامات دوگانه نشان می دهد که اشارات رهبر معظم انقلاب که اخیرا فرمودند آمریکا غیرقابل اعتماد است منصفانه است.

لاریجانی تصریح کرد: ملاحظه کنید تروریست های افراطی بی وجدان در سوریه که از خوردن جگر مسلمانی ابا نکردند و حرم حضرت زینب را با خمپاره تخریب نمودند مورد حمایت نظام سطله یعنی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار می گیرند.

وی ادامه داد: ولی حزب الله که از مرقد حضرت زینب (س) به عنوان یک مرکز دینی حفاظت می کند جزء تروریست ها معرفی می شود. این بی وجدانی است که در کارنامه سیاه غرب نسبت به مسلمان ثبت خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: این اقدام اتحادیه اروپا با این کار وجهه خود را در بین مسلمانان تخریب کرد و مطمئن باشید مسلمانان در کشورهای مختلف از این اقدام مزورانه اتحادیه اروپا به حقانیت راه حزب الله و رهبر شجاع و پرهیزگار و مجاهد آن، سید حسن نصر الله بهتر پی خواهند برد.

لاریجانی در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی اقدام شنیع سیاسی اتحادیه اروپا را صرفا یک دنباله روی رعیت گونه اروپا از آمریکا تلقی می کند و آن را محکوم می کند و با صدای رسا اعلام می کنیم با تمام وجود از حزب الله حمایت همه جانبه خواهیم کرد.

نمایندگان پس از پایان سخنرانی لاریجانی با تکبیر حمایت خود از اظهارات وی اعلام کردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كول صادق
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
۰
۰
رعیت گونه را خیلی خوب امدی

نیازمندی ها