نماینده مردم تهران در تذکری نسبت به اهانت به یک خانم محجبه در پی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: وقتی به یک زن مسلمان هتاکی می شود عده ای برای پیگیری این موضوع کمیته تشکیل می دهند اما انگار برخی نسبت به اهانت به یک زن محجبه بی توجه هستند.
کد خبر: ۵۸۱۶۲۵
مجلس اهانت به زن محجبه را پیگری می کند

روح الله حسینیان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در جلسه امروز دوشنبه مجلس در بیان تذکری اظهار داشت: طبق اصل 67 قانون اساسی نمایندگان به قرآن سوگند خوردند که از حریم اسلام حمایت کنند.

وی افزود: شاید شنیده باشید خبری را که برخی رسانه ها در روزهای گذشته منتشر کردند مبنی بر این که یک خانم محجبه در خیابان های تهران به یک خانم لاابالی و مبتذل تذکر داده و با این خانم محجبه برخورد شده است به وی مشت و لگد زده و چادر او را کشیده اند.

حسینیان تصریح کرد: چرا یک زن چادری در ماه رمضان در حال انجام وظیفه اش مورد گستاخی قرار می گیرد؟ اگر یک خانم مسلمان در یک کشور دیگر مورد هتاکی واقع می شد برخی یک کمیته تشکیل می دادند اما الان به یک خانم محجبه توهین شده است اما این افراد بی توجه هستند.

وی با بیان این که هیات رئیسه مجلس باید پیگیر این موضوع باشد و قوه قضائیه و نیروی انتظامی بخواهد که در این خصوص اقدامی انجام دهد، گفت: اگر اقدامی از سوی این دو نهاد انجام نگرفته جای پیگیری دارد.

نماینده مردم تهران در تذکر دیگری اظهار داشت: مسئولیت برگزاری جلسه تحلیف رئیس جمهور با مجلس است و این که چه کسانی می توانند در این مراسم حضور داشته و یا نداشته باشند به نظر مجلس بستگی دارد، نباید صحبت هایی مطرح شود مبنی بر این که فلانی می خواهد از انگلیس و یا از ایتالیا بیاید.

عضو کمیسیون اصل 90 خاطر نشان کرد: همچنین کسانی که جزء سران فتنه بوده اند و هنوز اعلام برائت نکرده اند نباید گفته شود که می توانند در جلسه حضور یابند، هنوز عاشورای 88 و روز قدس را فراموش نکردیم که این افراد از فتنه گران حمایت کردند.

حسینیان با بیان این که مجلس وارث شهدای بزرگ است، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار شب گذشته از فتنه اظهار ناراحتی کردند؛ نباید این موضوع را فراموش کنیم هیئت رئیسه نیز باید این دو نکته را لحاظ کند. همچنین کسانی که تعلیق غنی سازی را به ما تحمیل کردند نباید در مجلس حضور یابند که اگر چنین شود مجلس حزب اللهی واکنش نشان می دهد.

بعد از تذکر حسینیان، محمد رضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی از کمیسیون فرهنگی و کمیسیون امنیت ملی خواست تا پیگیر موضوع اهانت به خانم محجبه ای شوند که درپی امر به معروف و نهی از منکر به وی اهانت شده است.

وی افزود: خود آقای حسینیان هم که عضو کمیسیون اصل 90 هستند می توانند پیگیر این موضوع باشند. این موضوع بسیار مهم است و باید گزارش آن در صحن علنی داشته باشیم تا دیگر این نوع حرمت شکنی ها ادامه پیدا نکند.

باهنر خاطر نشان کرد: حتما باید یک برخورد جدی و قاطعانه با این موضوع انجام شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها